fbpx

Merida 2019-es modellév: előzetes az újdonságokról

Az Eurobike kiállításon ízelítőt kaphattunk a legújabb Merida modellekről, amiket hamarosan próbára is teszünk. A Tour de France időfutamain bevetésre kerülő Warp TT mellett a magyar piac igényeit is remekül kiszolgáló Mission CX-re hívnánk fel a figyelmet.

A júliusban rendezett Eurobike kicsit átrendezte az évek óta megszokott forgatókönyvet, így például a Merida 2019-es nemzetközi sajtóbemutatója a németországi expo utánra került. Thommey kolléga jövő héten utazik a teszteléssel egybekötött, teljes 2019-es modellévet lefedő fejtágításra, addig is lássuk mi várható.

Merida Time Warp TT 2019

A Lampre-Merida, majd később a Bahrain-Merida WorldTour csapatainak közreműködésével hatalmas fejlődésen mentek keresztül a Merida országútik az elmúlt 10 évben. Idén a Tour de France-on leleplezett Time Warp TT újult meg, aerodinamikailag hatékonyabb és könnyebb is lett, mint elődje, a Warp TT. A változások egy részét az UCI 3:1 szabály eltörlése tette lehetővé, a tervezést CFD szimuláció segítette (egy rengeteg tapasztalattal rendelkező svájci cég konzultációjával), majd az eredményeket szélcsatornában is tesztelték Gorka Izagirre közreműködésével.

A technikai részleteket nézve lényeges kiemelni, hogy burkolat alá került mind az első, mind pedig a hátsó fék. A Vision-nel közösen fejlesztett integrált időfutam kormány-kormányszár szintén újdonság, a kábelek elvezetése is teljes mértékben integrált lett. Igényes részlet a Di2 junction box vázba süllyesztése is, ennek a középcsapágy-ház fölött talált helyet a főtervező Jürgen Falke és csapata.

Az első átdobó konzolja levehető, ha esetleg 1 tányér is elég lenne a sík időfutamokra. Jelentősen megnőtt a felsőcső és a nyeregvázcső találkozásánál levő háromszög, ami a nyeregcsövet rögzítő ékmechanizmus mellett már tárolódobozként is szolgálhat triatlonversenyeken. Apróság, de említést érdemel, hogy már direct mount váltótartó fül is készült Shimano váltókhoz, amivel szintén sikerült pár grammot spórolni.

Összességében ugyanis a vázszett (váz, villa, aerobar, nyeregcső, hardware) 400 grammal könnyebb, mint elődje, sőt 50 km/h-nál még 9 Watt-ot is spórol tulajdonosának.

Természetesen marad a palettán a tavaly bemutatott Reacto, amivel idén Matej Mohoric Giro d’Italia szakaszt is tudott nyerni. A kedvezőbb árú CF2 karbon vázra épülő változatát tavasszal teszteltük is (Merida Reacto 5000 Disc teszt). Akár sprint vagy rövid távú triatlonra is jó választás lehet.

Merida Reacto 8000 E 2019

A hegyimenőknek és az igazi országúti élmény mellett több komfortra vágyóknak a Scultura lehet ideális választás. Akit ez a modell érdekel, részletes tesztekkel jelentkeztünk a felnifékes Scultura 6000-ről, a tárcsafékekkel szerelt, versenyzésre szánt Scultura Team Disc-ről, és a kissé komfortosabb geometriával rendelkező Scultura 4000 Disc-ről is. Az új színek mellett a középkategória vásárlóinak az R7000-es szériájú új 105-ös szett jelenthet apróbb előrelépést.

Merida Scultura Disc Team 2019

A szintén tavaly debütáló Silex sokoldalúságával sok követőt nyert, itthon kifejezetten jól ki lehet használni a tervezéséből fakadó előnyöket. A mindennapi városi használattól kezdve akár többnapos csomagos túrákig bármire jó, menettapasztalatokat mi is bőven gyűjtöttünk.

Merida Silex 7000 2019

A komfortos Silex mellett eddig a Cyclo Cross modell jelentett alternatívát a téli szakág versenyzőinek, vagy az agresszívabb geometriát kedvelőknek, a 2019-es modellévtől kezdve viszont a Mission CX-et kell keresni a boltokban (már akár idén nyár végétől).

Merida Mission CX 400 2019

A koncepció nem új, a név is jól mutatja, hogy egy versenyzésre tervezett cyclocross kerékpárról van szó, amit pár ügyes részlettel alkalmassá tettek akár téli edzőbringának, vagy kifejezetten sportos városi gépnek is. Érdemes kiemelni, hogy a Mission CX UCI által jóváhagyott, profi versenyeken is használható gép.

Merida Mission CX 8000 2019

4 karbon és 2 alumínium változat közül válogathatnak a leendő vásárlók. Elöl-hátul 12 mm-es átmenő tengelyes papucsokat találunk, csak tárcsafékes változat létezik, a fékrögzítést a trendeknek megfelelően Flat Mount konzollal oldották meg a tervezők. Sárvédő felszerelését megkönnyítő rögzítési pontokkal is ellátták a vázakat, ezek minimális kompromisszum ellenében nyújtanak egy jól kihasználható plusz lehetőséget.

Érdekes, hogy a karbon modelleknél a hátsó konzol egy a támvillák közé csavarozható alumínium darab, ami akár el is hagyható, ha nincs rá szükség. A kábelek a vázon belül futnak, viszont a nyeregcső rögzítésénél a jól bevált bilincses megoldást választották a Merida mérnökei. A karbon modelleken a lapított szénszálas nyeregszár a talaj felől érkező ütéseket hivatott csillapítani.

Okos megoldás az átmenő tengely kialakítása, a gyorszár belecsúszik a tengelybe, így menet közben nem lóg ki, használatakor viszont elég kicsúsztatni, 90°-kal elfordítani és már ki is vehető a kerék.

Újdonság a 26”-es kerékméretű Mission CX Junior modell is Apex1 felszereltséggel.

Merida Mission CX J 2019

MTB fronton az alumínium Big.Nine gépek a SRAM új 1×12 sebességes szettjével is kaphatók lesznek. A váz igényessége meglepett, a rövid homlokcső versenyzésre is alkalmassá teszi, viszont a merevség sem szenved csorbát, hiszen a felsőcső és az alsócső a fejcső előtt össze lettek hegesztve. A középcsapágy-ház mögötti láncvilla yoke is a drágább bringák sajátossága szokott lenni. Ha az amerikaiak betartják az ígéretüket és az NX Eagle nagytestvéreihez hasonló teljesítményt tud nyújtani, akkor a Big.Nine NX-Edition igencsak hatékony és pénztárcabarát fegyver.

Merida Big Nine NX-Edition 2019

A spektrum másik végén a japánok csúcskategóriás, végre 1×12-es, XTR szettjével szerelt Big.Nine 9000 áll. Az arany és ezüst betétekkel ellátott matt fekete dizájnt szerintem nagyon eltalálták, a felszereltség pedig kompromisszummentes a Kashima bevonatos StepCast Fox villával és a karbon DT kerekekkel.

Merida Big Nine 9000 2019

A trail és enduro felhasználásra kínált One-Forty és One-Sixty modelleknél frissítésre kerültek a színek, illetve természetesen már a legújabb szettek kerülnek a bringákra, mint a fentebb említett NX Eagle.

Merida One-Sixty 600 2019

Az elektromos rásegítésű összteleszkópos bringáknál különleges festés debütál, amit a Metallica Ride the Lightning albuma ihletett. A villámokkal tarkított dizájn mellett a magyar vásárlóknak talán lényegesebb információ, hogy már a kedvezőbb árú Shimano E7000-es hajtással is szerelik a gépeket. Az eOne-Sixty tavaly nem mindennapi élményekkel ajándékozta meg Thommey kollégát.

M#rida eOne-Sixty 2019

Természetesen a kiegészítők teljes tárháza is elérhető a márkahű Merida használóknak készített „Meridazöld” bovdenkupaktól kezdve a mindenkinek ajánlható, jó ár-érték arányú, megújult sisakválasztékig.

A Merida Concept Store-ba folyamatosan érkeznek az újdonságok!

A Merida kerékpárok hazai forgalmazója: BikeFun.hu
BikeFun Hungary Facebook

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo