Alberto Dainese (Team DSM) nyerte a sprintet Reggio Emiliában, miután a legkésőbb indítva centiméterekkel megelőzte vetélytársait. Honfitársaink közül Valter Attila (Groupama-FDJ) a 85., Fetter Erik (Eolo-Kometa) a 104., míg Peák Barnabás (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux) a 127. helyen végzett. Összetettben nincs változás, Juan Pedro López (Trek-Segafredo) őrzi rózsaszín mezét.
Szerdán a Santarcangelo di Romagna és Reggio Emilia közötti 203 km várt a mezőnyre, amelyből groteszkbe illő módon kiesett Biniam Girmay (Intermarché), a háromhetesek történetének első afrikai születésű, és afrikai ország színeiben szakaszt nyerő kerékpárosa. Mint ismert, a 22 éves versenyző a pódiumon szemen lőtte magát a pezsgősüveg dugójával, ma reggel pedig orvosai jobbnak látták, ha feladja élete első Giróját. Girmay kiesésével 165-en maradtak a mezőnyben, Miguel Ángel López (Astana Qazaqstan) után ő a második nagy név, aki visszalép a versenytől. Peák Barnáéknak mindenképp rosszul jön az eritreai kerekes kiválása, hiszen csapata kapitányaként nap mint nap érte dolgoztak, nem kevés energiát fektetve Girmay sikerébe. “Bini” kiesésével is ott marad egyébként Domenico Pozzovivo, vagy Rein Taaramäe, kérdés, kire hegyezi ki taktikáját az eset után a belga World Team.
A mai szakasz – amely a verseny második leghosszabb etapja is egyben – teljesen síknak ígérkezett, két gyorsasági részhajrát iktattak közbe a szervezők. Ennek alapján különösebb izgalmakra nem is lehetett számítani, egyedül a szélirány változásával kellett számolniuk a csapatoknak. A sprintbefutó borítékolható volt, ahogy az is, hogy összetettben nagy változásokat nem fog eszközölni a mai etap. Az elején a jól ismert szökevény, Filippo Tagliani (Drone Hopper-Androni Giocattoli) és társa, Luca Rastelli (Bardiani-CSF-Faizanè) lógott meg, előnyük 160-al a vége előtt 5 percre rúgott. A pelotonban a Groupama csapata jött előre, hogy dolgozzanak ciklámen trikós sprinterükért, Arnaud Démare-ért, és lejjebb nyomják a rést. Az első részhajrát Tagliani vitte el, így továbbra is a 26 éves olasz az első, már ami a köztes sprinteket illeti. Itt érdemes megjegyezni, hogy ezért megkülönböztető trikót ugyan nem, pénzdíjat azonban osztanak a kerekeseknek. A mezőnyben időközben több bukás is történt – egy alkalommal Richie Porte (Ineos Grenadiers) is földre került -, de szerencsére mindenki folytatni tudta a versenyt. 90-el a vége előtt megfogták a szökevénycsoportot, ekkor a peloton is két részre szakadt egy rövid időre. A szakasz nem volt mondható különösebben technikásnak – egyedül az oldalszél zavarhatta meg a mezőny nyugalmát -, de mint láttuk, ezt is sikerült kontrollálni.
Jó ötvennel a vége előtt Dries De Bondt (Alpecin-Fenix) gondolt egyet, és elindult saját útjára. Előnye két perc környékére is felszökött, de az Ineos, a Bora és a Groupama munkájának köszönhetően hamar lement egy perc alá. A mezőny hatalmasat dolgozott, hát még De Bondt, akit mindössze 1200 méterrel a vége előtt sikerült elkapniuk. Eddigre már szépen összeálltak a sorok, a Lotto hozta Caleb Ewant, a Quick-Step Mark Cavendish-t, a Groupama Démare-ért, az UAE Gaviriáért dolgozott. A legjobb pozícióban Démare várhatta a sprintet, mivel három embere is maradt az utolsó kilométerre, ennek ellenére Alberto Dainesének (Team DSM) sikerült kibújnia a francia mögül, lesből támadott, és megnyerte a befutót. A 24 éves kerékpáros élete első Giróján karrierje első szakaszgyőzelmét aratta a háromhetes körversenyeken. Másodiknak Gaviria, harmadinak Simone Consonni (Cofidis) jött be. Dainese az első olasz versenyző, aki szakaszt nyer az idei Girón, ideje 4 óra 17 perc lett, ami 47 km/h-s átlagot jelent. (Érdekességképp: a Tour de Hongrie második szakaszán egy teljesen hasonló profilú pályán 48-as átlagot ment a mezőny… akkor melyik is a jobb verseny?)
Honfitársaink közül Valter Ati azonos idővel a 84., Fetter Erik és Peák Barna kisebb hátránnyal a 104., illetve 127. helyen érkezett meg. Összetettben nincs változás: Juanpe López vállain pihen a maglia rosa és bianca, a pontklasszifikációban továbbra is Démare, a hegyeken pedig Diego Rosa (Eolo-Kometa) áll az élen. Holnap a Parma és Genova közötti 204 km-es etap vár a mezőnyre, amely profilja merőben más lesz, tele emelkedőkkel.