Különféle bringás honlapokon és fórumokon egy ideje már terjed az a pletyka, miszerint a japánok már az Ultegra elektronikus vezérlésű változatán dolgoznak. A héten azonban a kerékpárpiac egyik legjelentősebb szakmai portálja, a Bike Europe is foglalkozott a szóbeszéddel, úgyhogy sejthető, hogy a találgatásoknak lehet alapja.
A Bike Europe által közölt információkból sokkal több nem szűrhető le, mint a fórumokon és blogokon pörgő pletykákból: a szett állítólag a 6770-es szériaszámot kapja majd, és egész pontosan Ultegra Di2 névre fog hallgatni. Az új cucc 2012-ben kerül állítólag a piacra, a cél pedig, hogy a 3000 eurós árkategória körül mozgó országúti gépek esetében is elérhető legyen az elektronikus opció.
Amennyiben ez valóban így van, túl sok kockázatot nem vállal vele a Shimano: a szett egyes részegységei a 6700-as szériából jöhetnek majd, a kábelgarnitúra és az akkumulátor azonos lehet a 2009 óta a Dura-Ace-nél alkalmazottal, tényleges tervezési munka pedig csak az első- és hátsó váltóval, valamint a fékváltókarral lesz majd. A gyártók olyan mértékben ráálltak már a Di2 kábelek rejtett vezetését lehetővé tevő vázak gyártására, hogy kompatibilitás-gondok nem fogják nehezíteni az Ultegra Di2 terjedését (ahogyan a nagytesó esetében sincs már ilyen probléma).
Hogy a hírek igazak-e, az hamarabb ki fog derülni, mint azt gondolnánk: 2011. február 15-én ugyanis a Shimano 2011-12-es újdonságainak bemutatójára vagyunk hivatalosak.
További információk:
– 1300 kilométer Dura-Ace Di2-vel
– Mi fán terem az Ultegra 6700?
Ellendrukkereknek:
– Vámosi János: Bocsássa meg nekem a világ (…tiszteltetem az elektronikát, a művirág nem igazi virág…)
Szöveg: HBalage
Forrás: www.bike-eu.com
Fotó: Shimano
“Hogy a hírek igazak-e, az hamarabb ki fog derülni, mint azt gondolnánk: 2011. február 15-én ugyanis a Shimano 2011-12-es újdonságainak bemutatójára vagyunk hivatalosak.”
hogy aztán ne mondhassátok el csak az embargó lejárta után, mint a korábbi évek során mindig…
Minek erőlteti a Shimano az elektromos rendszert???
Inkább jó és megbizható láncot kellene neki csinálnia!
Máshol már olvastam, hogy előreláthatólag 1500-2000 dollárba fog fájni egy ilyen szett.
A Weight Weenies fórumon is sokat foglalkoztak a Ui2-vel, részben az a mérnök is hozzászólt, aki Fairwheel bikes számára a Di2 montis átalakítását végezte, azaz ízeire szedte a gyári szettet, majd újraépítette egyenes kormányos váltókarhoz. A lényeg, hogy számos helyen lehetne ésszerűsíteni/olcsósítani a Di2-tőt, és nem akkora misztikum, mint gondolnánk: a felhasznált alkatrészek pedig nem éppen drága darabok. Tehát adott az út a kedvező árú Ui2 előtt – a Shimano számára az elektronikus vezérlésű alkaltrészek iránti tömegigény kielégítése billentheti vissza a SRAM irányába elveszített piaci részesedést.
a muzsika odabasz :D:D