fbpx

Eurobike 2011: a Colnago újdonságai

Most pedig következzen egyik kedvenc kerékpármárkám, a Colnago standjának szemrevételezése a friedrichshafeni expóról. Akik nagyjából emlékeznek arra, hogy miket is irogattam annak idején a nyomtatott magazinban, azoknak beugorhat, honnan is ez a vonzalom a márka iránt. Akik akkoriban még nem voltak olvasóink, azoknak elárulnám: 14 évesen egy osztrák bringabolt választékában pillantottam meg egy tűzpiros Colnago acélvázat, és szerelem volt az első látásra – pedig akkor még fogalmam sem volt róla, hogy mit is takar ez a név…

Eurobike 2011: Colnago C59

Eurobike 2011: Colnago C59

Nem tudtam, hogy az egyik legpatinásabb olasz márka termékével állok szemben, melynek története egészen 1952-ig vezethető vissza. A név mögött pedig a soha meg nem őszülő Ernesto Colnago áll. Lefogadom, hogy százezrekkel eshetett meg ugyanaz, mint velem, hiszen a cég termékei igen erősen hódítanak a megjelenésükkel. Talán mivel a külcsín szinte már önmagában el is adja a Colnago vázakat és bringákat, ezért a jó öreg Ernesto nem feltétlenül töri magát, hogy fejlesztések terén folyamatosan az élvonalban legyen. Ez azonban nem is nagy baj, hiszen egyrészt a Colnagót vásárlók nem a legutolsó technikát keresik a vázakban, hanem egyszerűen csak egy remekül viselkedő bringát szeretnének – és ezt meg is kapják. Emellett a fejlesztések egy részéről pár év alatt úgyis kiderül, hogy vakvágány volt, úgyhogy néha kifizetődőbb fontolva haladni.

Eurobike 2011: Colnago C59

Eurobike 2011: Colnago C59

Ezt a filozófiát követi a cég zászlóshajója a C59, mely egy a cég adatai szerint 1 kg körüli (vázmérettől függően) tömeggel rendelkező illesztékes karbon váz. A karbon illesztékekbe ragasztott csövek nem éppen a legmodernebb technológiát képviselik, és nem is arról az eljárásról van szó, amellyel a legkönnyebb vázak születnek. Van azonban egy hatalmas előnye: méretezés tekintetében nagy szabadságot ad a vázépítőnek, így lehetséges az, hogy 8 sloping és 14 hagyományos (centiméterenként változó mérettel, ahogyan a régi szép időkben) vázméretben érhető el, de emellett rendelésre bármilyen geometriával legyártják. Az illesztékek természetesen a merevséget sem éppen kedvezőtlenül befolyásolják. A C59 vázak tervezése, építése és festése Olaszországban zajlik.

Eurobike 2011: Colnago C59

Eurobike 2011: Colnago C59

A fenti képeken Tour de France sárgába öltöztetve Thomas Voecler C59-ese látható. A Colnago sokáig húzódozott az integrált fejcsapágy bevezetése kapcsán, végül egy saját rendszerrel rukkoltak elő, mely a C59 esetében 1 1/4” / 1 1/8”-os villanyak mérettel operál. A C59 Di2 kompatibilis verzióban is létezik, de a mechanikus változat kábelei is rejtetten kerülnek elvezetésre.

Eurobike 2011: Colnago C59

Eurobike 2011: Colnago C59

Nemcsak a C59, hanem az összes modell esetében jellemző, hogy a cég és a kerékpár arculatához illeszkedő kiegészítőkkel szerelik fel. Ez az acélvázas időszakban a kor klasszikus alkatrészeinek gravírozását takarta, manapság színre fényezésban és logózásban merül ki. Egy biztos, a gépek megjelenésén sokat tud dobni.

Eurobike 2011: Colnago C59 - Ottan készül e!

Eurobike 2011: Colnago C59 - Ottan készül e!

Eurobike 2011: Colnago C59

Eurobike 2011: Colnago C59

Fényezés tekintetében sem szégyenkezhet az olasz gyártó, ők is virtuóz módon bánnak a fényes és matt felületekkel. A C59 rendelhető ilyen „Nero” változatban is.

Eurobike 2011: Colnago CF8

Eurobike 2011: Colnago CF8

A cég régi jó szokása, hogy egyedi szériákkal rukkol elő. A Colnago és a Ferrari között a nyolcvanas évek végére vezethető vissza az együttműködés, ennek 2012-es gyümölcse a CF8, mely leginkább egy átdizájnolt C59-nek tűnik.

Eurobike 2011: Colnago CF9

Eurobike 2011: Colnago CF9

A CF8 tesója a stand másik oldalán ácsorgott, CF9- névre hallgatott, és fitneszgépként látta meg a napvilágot. És ha már a stand szóba került… A Colnago e téren nem költekezi túl magát. Jelenleg is használatban lévő, klasszikus épületre hajazó standjukat először 2005-ben csodálhattam meg, azóta csupán annyi változott, hogy évről-évre kicsit más színre festik. Hasonlóképpen változatlan az egyes termékcsoportok elhelyezkedése is a standon. No de a polisztirolhabból faragott oszlopfők világából térjünk vissza a kerékpáros technika mélybugyraiba!

Eurobike 2011: Colnago M10

Eurobike 2011: Colnago M10

Az M10 a C59 mellett a cég másik csúcsváza, mely monocoque technológiával készül. Kúpos, tapered fejcsővel rendelkezik, és a céges kommunikáció szerint könnyebb, mint bármelyik korábbi Colnago karbon váz. Kizárólag sloping vázkialakítással érhető el, összesen 8 vázméretben, ami ugyan nem 14, illetve 22, mint a C59 esetében, de még mindig kettővel vagy hárommal több, mint a nagy átlag. Az M10 is rejtett kábelvezetéssel készül, és létezik elektronikus váltórendszerre optimalizált változata is.

Eurobike 2011: Colnago M10

Eurobike 2011: Colnago M10

Az egyik kedvenc részletem a Colnago karbon vázakon. Ők akkor is ezt alkalmazták, amikor mindenki más javában nyomta a fékhíd felett egyesített támvillaszárakat. Aztán lám, változott a világ: manapság ismét ez a kialakítás számít a korszerűbbnek.

Eurobike 2011: Colnago M10

Eurobike 2011: Colnago M10

Az M10 Ultegra Di2-vel szerelt változatán gondolkoztak kicsit az akkumulátor elhelyezésén és erre jutottak. Esztétikus, rejtett megoldás, más kérdés, hogy pontosan itt éri majd a legnagyobb dzsuva a csatlakozót. A Shimano mérnökei szerint azonban ez nem jelenthet gondot.

Eurobike 2011: Colnago CLX 3.0

Eurobike 2011: Colnago CLX 3.0

Aki nem tudja megfizetni a csúcs vázak és bringák árát, az olcsóbban is kaphat Colnago minőséget. A termékpaletta közepén helyezkedik el a monocoque első háromszöghöz ragasztott karbon tám- és láncvillával rendelkező CLX 3.0. Mindent tud, amit a nagyok: Colnago C-HS1 1 1/4” / 1 1/8”-os fejcsapágy, Di2 kompatibilitás, nyolc sloping vázméret.

Eurobike 2011: Colnago CLX 3.0 - céges arculat meglepő színben, ezúttal egy féktesten

Eurobike 2011: Colnago CLX 3.0 - céges arculat meglepő színben, ezúttal egy féktesten

Eurobike 2011: Colnago Flight

Eurobike 2011: Colnago Flight

Aki valamelyest jártas a téren, hogy milyen fejlesztéseket vonultatnak fel az UCI Pro csapatokat szponzoráló gyártók többségének időfutamgépei, az láthatja, hogy a Flight nem feltétlenül a leginnovatívabb darab ebben a műfajban. A bowdeneken kívül nem sok mindent rejtegettek el rajta, egyelőre a fékek villába integrálásának gondolata sem igazán mozgatta meg Ermestót. Ennek ellenére a gép csodaszép, ebben a matt- / fényes fekete plusz neon narancs összeállításban meg különösképpen.

Eurobike 2011: Colnago Flight

Eurobike 2011: Colnago Flight

A hátrafelé nyitott papucs jó szolgálatot tesz abban, hogy a hátsó kereket minél jobban a nyeregvázcső szélárnyékába illesszük. Három vázméretben érhető el, és tervezése során szélcsatorna-teszteket is igénybe vettek.

Eurobike 2011: Colnago Flight – a váz egyik legszebb részlete

Eurobike 2011: Colnago Flight – a váz egyik legszebb részlete

Eurobike 2011: Colnago World Cup

Eurobike 2011: Colnago World Cup

A Colnago bringákat nemcsak a leghíresebb országúti viadalokon, hanem a ciklokrossz versenyeken is viszont láthatjuk. A cég két típussal rendelkezik, ezek pedig a karbon vázas Prestige, és a 6000-es aluból épült World Cup modellek. A képen a World Cup látható, mely 6 normál és 2 sloping változatban érhető el.

Eurobike 2011: Colnago World Cup

Eurobike 2011: Colnago World Cup

A vállra kapást mindkét típus esetében ez a nyeregvázcső és a felsőcső között található idom segíti.

Eurobike 2011: Colnago Twenty IX

Eurobike 2011: Colnago Twenty IX

A Colnago a nyolcvanas évek vége óta különféle intenzitással van jelen a hegyigépek piacán, bár nem éppen MTB kerékpárjaikról híresek. Ezúttal azonban annyira trendkövetőnek bizonyultak e téren, hogy előrukkoltak egy 29”-os kerékméretű montival is. Ez lenne a Twenty IX, mely szépen hydroformingolt 6000-es alu vázzal rendelkezik.

További információk:

Colnago a weben: www.colnago.com
Colnago bringák és vázak idehaza: http://www.bikeexpress.hu/kategoria/colnago_9.php

Szöveg és fotó: HBalage

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo