fbpx

Pro-User Xplorer+ kerékpárszállító teszt: Dupla élvezet

Eddig igazából nem értettem, miért venne valaki két bringához való kerékpárszállítót. Most már másként látom. Arról nem beszélve, hogy ez a tartó nem a vázcsőnél fogva tartja a gépedet, így a könnyű, karbon vázas bringákat is félelem nélkül rakhatod fel rájuk. Egyszóval megfogott a Pro User Xplorer, pedig „csak” egy bringaszállító.

Screen Shot 2017-05-30 at 22.16.20

Először tegyük helyére az első mondatot. Egy Diamant SG3-ast használok immáron két éve saját célra, a Bikemag tesztgépeit pedig vagy ezzel, vagy egy Amber IV-essel szállítom/szállítjuk. Családosként szintén mindig fullon vannak a tartók, így igazából nem értettem, mire jó egy kétbringás szállító? Hiszen ugyanennyiért lehet kapni 3-as, 4-es modellt, és nem sokkal többért összecsukható 3-asokat, így ha mentek bringázni a haverokkal akkor is lehet rá aggatni bőven. Mióta viszont ezt az Xplorert használom, megváltozott a vélményem. Az SG3-asom is összecsukható, sokkal kisebb súlyú, és kevesebb teret igényel, mint a nemrég tesztelt Elite Dolomiti Ramp, de azért a csomagtartóban és a lakásban is szemmel látható helyet foglal. Az Xplorer viszont ultra kompakt méretű és súlyú, a feleségem is simán feldobta a horogra.

pro_user_spinder_xplorer_plus_teszt 1

Sokszor viszem csak a saját bringámat magammal, vagy megyünk a haverokkal ketten, ilyenkor nagyon örültem, hogy nincsen akkora hátranyúlása mint a 3-as, vagy főleg a 4-es tartóknak, melyekkel azért egy-egy parkolóba művészet a beállás. Jellemzően olyan helyet keresek, ahol a padkáig tolatva a tartót a füves terület fölé tud lógni, de például Budapesten (is) sok olyan parkolóhely van, aminél a járdára tolatsz rá közel merőlegesen. Ott egy nagy méretű tartó simán elfoglalná a járdát, amit nyilván nem teszel meg. A kompakt méret sokszor életmentő, ahogy tolatásnál is. Nagyméretű kombi tulajként nehéz volt „érezni” a végét tartóstól, az Xplorer-rel ez is könnyebb. Néha sokat számít plusz 20-30 centi 🙂

pro_user_spinder_xplorer_plus_teszt 3

Az Xplorer esetében nem a vázat fogjuk be az állítható magasságú karokkal, hanem a nyeregcsövet, bár vékonyabb csövek esetében a nyeregvázcső is számításba jöhet. Sokan idegenkednek karbon vázak esetében a cső sérülésétől amikor megszorítják a bilincseket. Egyrészt meg kell, hogy nyugtassam őket, két év, és közel száz tesztgép hurcolása után sem volt még probléma azzal, hogy a váz sérült volna. Egy idő után megtanulod, hogy nem kell „agyonhúzni” a tekerőgombbal, hiszen a gumírozott belső stabilan tart már kisebb erő esetén is.

Lehajtott karoknál simán nyitható az ajtó

Lehajtott karoknál simán nyitható az ajtó

Az Xplorer vitathatatlan előnye viszont, hogy nem kell a karok nehézkes ide-oda csúsztatásával legózni a különböző (főleg össztelós) vázak esetében. Nagyjából 10 mp alatt felrakható egy gép. Leengedhető nyeregcsöves fullyk, vagy DH gépek esetében azonban nem árt rápróbálni a montikat. Szerencsére a forgalmazónál mindig van tesztdarab, így a próba megoldható. Az összecsukása pár másodperc, a rendszámtábla tartó is automatikusan mozog, nem kell vele külön foglalkozni.

Screen Shot 2017-05-30 at 22.35.55

Maga az Xplorer mindössze 18 kilót nyom, és akárcsak a többi Pro-User vonóhorgos tartó, ez is mindkét szabványú elektromos csatlakozóval érkezik, nem kell tehát adapterezni. Terhelhetősége 60 kg, így az elektromos bringákból is simán felrakható kettő. Mondanom sem kell, hogy dönthető a tartó, így az autó csomagterét is tudod használni menet közben. Sőt, ha üres a tartó, akkor lehajtod a két kart és simán nyitható fölötte a hátsó ajtó, mivel nincsen a szokásos keret, ami a legtöbb vonóhorgos szállítót jellemzi.

pro_user_spinder_xplorer_plus_teszt 4

A kerék rögzítő hevederek a 650B+ kerekeket is átérik, sőt végre racsnis meghúzással is elátták ezeket, amit nagyon hiányoltam eddig. További ötletes megoldás a rendszámtábla felrakása, amihez semmilyen szerszámra nincsen szükség, csak fel kell húzni a rendszámtartó felső keretét, és belecsúsztatni a táblát.

pro_user_spinder_xplorer_plus_teszt 8

Összességében egy baromi jó kerékpárszállító, kompakt méretben, könnyű súllyal, okos bringa rögzítési mechanizmussal, gyakorlatilag konkurens mentesen. Itthon ugyanis nem találtam más gyártótól nyeregcső rögzítésű vonóhorgos tartót. Nem csak a vonóhorog zárható, hanem a kerékpárokat is ugyanazzal a kulccsal tudod lophatatlanná tenni. Természetesen ki is tudod bérelni, így vásárlás előtt meggyőződhetsz a hasznosságáról!

output_ojgAF7

Forgalmazó: Pro-User Magyarország

Elérhetőség: https://www.pro-user.hu/kerekparszallito-kerekpartarto/kerekpartartok-vonohorogra-82/xplorer-kerekpartarto-vonohorogra

Ajánlott fogyasztói ár: 157 900 Ft

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.