fbpx

Pályán használt szabályokkal tennék biztonságosabbá az országúti sprinteket

Az ötszörös világbajnok Theo Bos javaslatokat tett, hogy hogyan lehetnének biztonságosabbak az országúti versenyeken a sprintek.

Az idei évben is számos veszélyes sprint volt az országúti versenyek befutóján, elég csak Fabio Jakobsenre gondolni, de rajta kívül is volt még bőven olyan eset, amikor valaki a földre került vagy jobb esetben megúszta a kerékpáron és csak a sprintet nem tudta tovább folytatni. Az ötszörös pályavilágbajnok és egykori worldtour sprinter ennek a megelőzésére tett javaslatokat a Keirin versenyszámból átültetve, melyek szerinte biztonságosabbá tennék a sprinteket.

Elsőként megakadályozná a kordonok melletti előzést, azt hogy a versenyzők túl kicsi lyukakba próbáljanak bemenni. Ezt úgy érné el, hogy az utolsó 300 méteren létrehozna egy-egy vékony sávot a kordonok mellett és a köztük lévő terület lenne a sprinter zóna. Ezt a zónát a boly elején lévők nem hagyhatnák el, viszont ha valaki előzni szeretne akkor lehetősége van elhagyni azt.

Továbbá a holland sprinter azt szorgalmazta, hogy az utolsó 300 méter a sprinteken legyen egyenes és két méter magas kordonok legyenek a befutónál, amik megakadályoznák, hogy a szurkolók belógjanak a pályára. Ezenkívül azt javasolja, hogy egy vonalat is fessenek fel az út közepére, ami jó viszonyítási pont lehetne a sprinterek számára.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.