fbpx

Milyen pumpát vigyünk magunkkal bringázni? Normál minipumpát vagy CO2 patronos pumpát?

Biztos mindenkivel előfordult már, hogy egy defekt után sokat szenvedett a gumi felfújásával és legszívesebben behajította volna az erdőbe a minipumpáját. Én is voltam már párszor így egy-egy olcsóbb pumpával, ezután már csak minőségi pumpát vittem magammal, amikkel jelentősen kevesebb erőfeszítésbe került felfújni a gumikat. És ha már a gyorsaság is fontos, akkor érdemes a CO2 patronos pumpák között is nézelődni, mert azok sebességben verhetetlenek. A BBB Cycling két minipumpáján keresztül a cikkünkben segítünk választani, hogy melyik lehet számunkra a jó megoldás.

BBB Cycling Blaster

A kerékpározás egyik kellemetlen velejárója a defekt, amit ténylegesen csak nagyon extrém megoldásokkal lehet kivédeni, amíg levegő vagy gáz van a guminkban addig igenis előfordulhat, hogy leereszt a gumink és ha tovább akarunk menni akkor a javítás után mindenképpen fel kell fújnunk azt. Ezért ajánljuk mindenkinek, hogy vigyen magával belsőt, gumileszedőt és pumpát – na meg válasszon megfelelő külső gumit -, mert ezek nélkül könnyen bajba kerülhet. A belső és a gumileszedő választás nem olyan bonyolult dolgok, de a pumpánál ténylegesen fontos, hogy milyet választunk ha nem akarunk sok-sok percet a kerék felfújásával tölteni, persze ha egyáltalán fel tudjuk fújni a gumit az adott pumpával.
A fenti probléma elkerülése végett érdemes megbízható gyártó minőségi pumpáját választani az 1-2 ezer forintos nagyáruházi vackok helyett, amik pont akkor hagynak majd cserben, amikor szükségünk lenne rájuk, és különben is egy minipumpa hosszútávú befektetés, nem kapunk minden nap defektet, akár egy évtizedig hű társunk lehet. A BBB Cycling pumpáit bátran merjünk ajánlani, mert mindegyik átgondolt tervezésű minőségi darab és biztosan fel fogjuk tudni velük pumpálni a guminkat.

BBB Cycling WindWave

CO2 vagy hagyományos minipumpa?

Háromféle minipumpát különböztetünk meg, az egyik, amit valószínűsíthetően mindenki ismer, ez a klasszikus felépítésű minipumpa, aminek az egyik felét ráhelyezzük a szelepre, a másik végén pedig van egy fogantyú, aminek a mozgatásával (pumpálással) levegőt fújunk a kerékbe. A második az, amikor egy magasnyomású CO2 patront helyezünk egy szelepátalakítóba, pont mint a régi szódásszifonoknál, és a patron kiszúrásával a szén-dioxid beáramlik a gumiba és felfújja azt pár másodperc alatt. A harmadik pedig a kettő kombinációja, tehát használható hagyományos minipumpaként is az eszköz és patronos pumpaként is.

Melyiknek mi az előnye?

Hagyományos minipumpa

BBB Cycling BMP-54 WindWave

Ezeket a pumpát bármikor, bárhol, általában bármilyen szeleppel tudjuk használni, akár kaphatunk 10 defektet is akkor mind a 10-szer fel tudjuk vele fújni a guminkat (csak bírjuk belsővel és/vagy folttal), nem fog cserben hagyni. Erre jó példa a BBB Cycling BMP-54 WindWave modellje, ami egy kifejezetten praktikus klasszikus felépítésű minipumpa kompozit testtel, automatikus szelepválasztóval és egy kihajtható, gumírozott fogantyúval. A kompozit testnek köszönhetően rendkívül könnyű és a hozzátartozó konzollal felszerelhető a vázra, de akár a zsebben is hordható (én biztos ott vinném). Két lyuk található a szelepnek, az egyikkel a prestás belsőket, a másikkal pedig az autószelepeseket tudjuk felfújni. Mindig fontos, hogy egy pumpának milyen a fogása, hiszen senki nem szereti ha töri a kezét a pumpa, a WindWave-nél erre is figyeltek, egy kényelmes kihajtható fogantyút kapott ez a pumpa. Az árcímkére is érdemes egy pillantást vetni, gyakorlatilag egy jobb belső árában a WindWave, ennyit bőven megér a biztonságunk 😉 . A gyártó adatai szerint 100 psi-re, azaz 6,9 barra lehet felfújni a gumit vele, ami elsősorban mtb és trekking kerékpárokhoz teszi alkalmassá, de egy kis erőfeszítéssel a mostani széles gumis országútikat is fel tudjuk vele fújni.

A BBB Cycling BMP-54 WindWave ajánlott ára: 5360 Ft
Bővebb információkért kattints ide.

CO2 patronos pumpa

Ezek a pumpák valójában nem is pumpák, hanem csak egy szelepátalakítók tűvel a végükön, és csak a patronban található szén-dioxid bejutását menedzselik a gumiba. Előnyük, hogy kicsi helyen elférnek és gyakorlatilag befektetett energia nélkül egy szempillantás alatt fel tudjuk velük fújni a gumit, ezenfelül a tubeless gumik is könnyebben “fellőhetőek” velük, plusz még a nehezen bepattanó külsők is könnyebben a helyére ugranak, mint egy normál pumpa használata esetén. A hátrányuk viszont az, hogy egy patron csak egyszer használható (elzárható, ha nincs szükségünk az összes gázra belőle), ha viszont kifogyott belőle a szén-dioxid akkor a második defekthez (vagy ha hibáztunk az elsőnél) már újabb patron kell és azért van tömegük ezeknek a patronoknak, na meg áruk is. Nem beszélve arról, hogyha lassú defektünk van akkor nem lehet velük csak úgy ráfújni, mint egy normál pumpával, és ha mondjuk 3 defektet összeszedünk akkor már lehet bajban leszünk, mert én nem ismerek olyat, aki 3 patronnal jár.
(És vigyázzatok, hogy ne fogjátok puszta kézzel a patront, amikor átengeditek a gumiba a szén-dioxidot, mert könnyen fagyási sérüléseitek lehetnek a hirtelen lehűlő patron miatt.)

CO2 patronos és normál minipumpa hibrid

BBB Cycling BMP-33S CO2 Blaster minipumpa

Léteznek olyan pumpák is, amikben a fenti két kategória jó tulajdonságai egyesülnek, azaz használhatóak normál minipumpaként és patronos pumpaként is. Igazából ez a nyerő kategória. 15 évvel ezelőtt még cipeltem magammal a patronokat és a normál minipumpát is versenyeken, hogy nehogy megoldhatatlan bajba kerüljek, de szerencsére azóta már kaphatóak hibrid pumpák. A BBB Cycling BMP-33S Blaster modellje is ide tartozik, egy igazi jolly joker ezzel a megoldással, a patron nélkül egy igazi minőségi normál minipumpa, ami nagyon kicsi helyen elfér, – akár zsebben vihető akár a vázra felrakható – patronnal használva pedig kihasználhatjuk a patron nyújtotta előnyöket és pillanatok alatt felfújhatjuk vele a guminkat. A fagyási sérülések ellen is megvan a megoldás, a Blaster 16 grammos patronnal (egy országúti és egy mtb kerekébe is elég) érkezik, amihez egy védőszivacs is jár, elkerülve a nem kívánt baleseteket. Természetesen presta és autó szeleppel is kompatibilis, így gyakorlatilag bármilyen kerékpárhoz tudjuk használni. A gyártói adatok szerint 115 psi-t (7,9 bar) tud a Blaster normál pumpaként, amivel már bátran vehetjük az országútink mellé.

A BBB Cycling Blaster ajánlott ára: 18 495 Ft
Bővebb információkért kattints ide.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.