fbpx

KTM 2020 – eBike hegyek!

A következő év már itt van a nyakunkon, legalábbis kerékpáros szempontból biztosan, hiszen szinte megszokott módon minden évben szeptember elején mutatkoznak be a gyártók következő szezonra szánt gépei. Az elsők közt vehettük szemügyre a KTM újdonságait, melyek közt szép számmal akadtak elektromos modellek, de a hagyományos kerékpárok mellett döntőknek sem kell lemondani a márkáról.

A márka népszerűségét jól mutatja, hogy a kiállított stand szinte konstans tele volt látogatóval, nehezen lehetett hozzáférni még fényképezés szempontjából is. A magas népsűrűség egy másik fő oka a viszonylag magas egy négyzetméterre jutó KTM kerékpárok száma volt, mivel a gyártó gigaszéles palettával rendelkezik. Ennek a bemutatása nyilván sok helyet igényel, ha mindent meg szeretnének mutatni, és viszonylag ügyes dobogós technikát alkalmazva igyekeztek mindent megtenni a siker érdekében. Több kevesebb sikerrel.

Az enduro szerelmeseinek egy igen szemrevaló darabot tett le az asztalra a gyártó. A Macina Prowler Sonic csúcsverziójára nem csak mi voltunk kíváncsiak: a 170mm-t mozgó karbon vázra épülő Bosch motor hajtotta eEnduro a jobbik fajtából való. Sram AXS vezeték nélküli váltással és dropperrel, Lyrik villával és DT Swiss kerekekkel, persze heroinárban, mindössze csupán 9999 euróért vagyis magyar viszonylatban mintegy 3,5m Forintért. Ottjártamkor épp az EMBN eMTB pionírja, Steve Jones forgatott róla.

A 160mm-s rugóút tartományban a Macina Kapoho karbon és alumínium variánsai versenyeznek a vásárlók kegyeiért, melyek szintén nem sikerültek rosszul, ráadásul árazásuk jóval barátibb a fenti Prowlerrel szemben, ám a fintech huncutságokról le kell mondanunk. A karbonvázas Kapoho Masterért 5799 eurót, míg az alu Kapoho 2971-ért 5699 eurót kell leszurkolnunk.

A Macina Chacana 291 is megújult, s márkaarculatba illeszkedően nem függőleges, hanem vízszintes rugóstag elhelyezést alkalmazó dizájnt kapott. A 125mm-t mozgó aluvázas bringa 5399 eurót kóstál, melynek fényében lehet hogy a Kapoho jobb választás lehet sokaknak. Viszont a tavaly megismert sárvédős-integrált csomagtartós rendszerrel szerelt Chacana LFC egyszerűbb szereltséggel már 4299 euróért a mienk lehet, bár be kell vallani, ez leginkább a teljes kényelmet élvező osztrák nyugdíjasokat célozza, mintsem a vadul csapató trail-hunter bringásokat.

Végül, de nem utolsó sorban a Macina Lycan is megkapta ugyanazt a dizájnt mint a nagyok. Színe alapján nem vagyok benne biztos, hogy férfi modellről lenne szó, ám sehol nem jelölték, hogy női lenne.

Túra, trekking és városi terepen nem történt igazán nagy változás, bár ezek a gépek inkább örökérvényűek, mintsem évről évre fel kéne találni bennük a spanyolviaszt. A KTM olyan széles szortimentet tart, hogy nehéz is kiemelni közülük valami igazán különlegeset, de az ember igyekszik. A hasonló kvalitású gyártóknál a dupla akksis rendszerek beépítése kardinális kérdés volt, ebből nyilván az osztrák gyártó sem maradhatott ki. Kisebb ráncfelvarrás után a Macina Mila még mindig a kényelemre hangolódás mintapéldánya.

Nem állt meg a trend, sőt más gyártókhoz is begyűrűzött, amire itthon kissé furcsa szemmel nézhetünk, bár kétségtelenül hasznos egy alacsony átlépésű, masszív montis építettségű “city-cross” bringa a mindennapi szaladgáláshoz, gyermekcipeléshez. Kényelem, biztonság, jó tartás minden terepkörülmény között. Nem csak hölgyeknek ajánlott, legyél akár lelkes kispapa, vagy kevésbé hajlékony nagypapa, ezek a modellek rád várnak, ha titokban azért még zúznál egy kicsit.

A sok(k) elektromos kisülés után essen szó a tradicionális, 100%-ban megújuló (izomerő) hajtotta gépekről is, amely kategóriában tavaly nagyobbat ropogtatott a KTM, de nem lehet minden évben mindent IS megújítani ugye. Persze itt is akadnak szép szerivel újdonságok, elég csak a gravel családra nézni. Az X-Strada mondhatni univerzális platform lett, amely nem riad vissza egy CX megmérettetéstől sem, de ugyanúgy alkalmas egy többnapos csomagtartós túra abszolválására, mint a mindennapi városi ügyintézésünk hűséges társává avanzsálni. De beszéljenek helyettem a képek, mindent elárulnak.

Klasszik stílus, modern köntös, az a villa megér egy külön nagyméretű képet is:

Míg tavaly a Relevator Alto még csak üvegbúra mögött volt megcsodálható, idén már végleges formájában díszelgett a Relevator Lisse aero változat mellett.

MTB high-end vonalon tavaly már ellőtték a puskaport, itt csak megcsodálni hagyom ismét a Prowler modelleket.

A hagyományos vonal klasszikus képviselői csaknem a sarokba voltak dugva, de az biztos, hogy nem volt hangsúlyos a jelenlétük.

Kiegészítő fronton számos élhető megoldást kínál a KTM, árazásuk pedig általában nem olyan elrugaszkodott, s ha már kedvenc kerékpármárkánk a sógorok terméke lett, úgy adjuk meg a módját és szereljük fel saját márkás termékekkel.

 

A 2020-as KTM gépeket keresd majd a www.ktm-bikes.at, és a www.ktmteam.hu oldalakon, illetve a legközelebbi KTM kereskedőknél érdeklődhetsz.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.