fbpx

Kerékpárút építés és bringásbarát beruházások jellemezték a 2021-es évet is

Egymást érték az összekapcsolódó bringásbarát beruházások 2021-ben is, számos elkészült fejlesztésnek köszönhetően vált kényelmesebbé és biztonságosabbá a tiszta és egészséges biciklizés Magyarországon – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel szerdán.

MTI/Krizsán Csaba

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásaiban több mint 60 kilométernyi kerékpárút készült el idén 10 milliárd forint értékben. Megépült az EuroVelo6 nemzetközi kerékpáros összeköttetés teljesen új Budapest-Dunakeszi szakasza. A túlparton, Szentendre felé már tavaly óta járható a rendbe tett bicikliút. A közelmúltban Gönyű és Komárom között is megkezdődött a kivitelezés. A Duna-menti kapcsolat minden része Rajkától Százhalombattáig végig legalább előkészítés alatt áll.

Ősszel elkészült a fővárostól a magyar tengerig tartó összeköttetés első szakasza Biatorbágy és Etyek között. Több mint 32 kilométeren értek célba a Balatoni Bringakör korszerűsítését szolgáló munkák 2021-ben. A tókerülő út egyetlen még kiépítetlen elemének kivitelezőjét is sikerült megtalálni idén. A tervek szerint jövő őszre elkészül a mintegy 200 kilométeres Bringakört tényleg összezáró balatonrendesi szakasz. Részben új nyomvonalon létesült szemet gyönyörködtető tájon haladó kerékpárút Győrtől a világörökségi, szakrális és történelmi helyszín Pannonhalmáig. Ennek déli végpontja és Balatonfüred között már korábban kijelölték a biciklizésre ajánlott túraútvonalat.

A keleti országrészben a felújított tokaji Erzsébet királyné híd gyarapodott kerékpáros és gyalogos konzolokkal. A fejlesztésben elkészült az egészen Nyíregyházáig vezető kerékpárút még hiányzó, rövid szakasza is. A világhírű borvidék saját kerékpáros köre jövő nyárra bebarangolható lesz. Jó minőségű, vadonatúj szakaszokon kerekezhetünk tavasz óta Vámospércstől a nyírábrányi határig. A nagyprojektek mellett jellemzően önkormányzati fejlesztésekben százas nagyságrendben valósulnak meg további fejlesztések az ország minden részében.

A környezetbarát közlekedési módok együttműködése jegyében a MÁV-Volán csoport is többféleképpen könnyíti meg a biciklis kirándulásokra vonattal, busszal utazók dolgát. A vasúttársaság a kedvezményes jegytípusok bevezetése mellett hét Bz mellékkocsit épít át nagy befogadóképességű kerékpárszállítóvá. Az IC+ kocsik forgalomba állásával a belföldi InterCity-hálózat nagy részén is lehetővé vált a kerékpárszállítás. A Volánbusz 2021-ben a Budapest és Mátra között közlekedő egyes járatain próbálta ki a járművei hátfalára szerelt, három biciklit elbíró szállítóeszközöket. A tapasztalatok kiértékelése után az autóbuszos kerékpárszállítási lehetőség kiterjesztése várható.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.