fbpx

Teszt a vége mindennek, avagy mire jó a Merida Tesztprogram?

Múlt héten a kiemelt Merida kereskedőkkel közösen részt vettünk Visegrádon a „szokásos” Merida Teszt Camp-en. Mivel idén az elektromos bringát kivéve minden 2016-os gépet leteszteltünk év közben, ezért pont azt csináltuk amit mondjuk egy átlagos vevő akinek a tesztprogram szól: összehasonlítottuk a 650B-s One-Twenty-t a 29-essel.

Ez itt a tesztflotta töredéke a képen!

Ez itt a tesztflotta töredéke a képen!

Nagyon sok új géppel mentünk idén, de két ugyanolyan gépet sosem tudtunk egyszerre előállítani a kétféle kerékmérettel. Pedig aki 175-180 centi közötti magasságú mint én is, annak nagy fejtörés lehet a megfelelő kiválasztása. És lényeges is! A Merida Tesztprogramnak pont az a célja, hogy első kézből tudj benyomásokat szerezni akár montit keresel, akár országútit vagy esetleg elektromos bringát. Mert ősztől bizony ez is benne lesz a tesztflottában!

A kedvenc Merida dealered is nagy eséllyel a képen van.

A kedvenc Merida dealered is nagy eséllyel a képen van.

A 2016-os évben 3 budapesti és 8 vidéki kereskedőt találsz a Merida Teszt Center programjában, és itt az alábbi gépeket tudod szinte egész évben kipróbálni:

MTB:

Merida One-Twenty 9.XT Edition

Merida One-Twenty 7.XT Edition

Merida Ninety-Six 9.800

Merida Ninety-Six 7.800

Országúti: itt karbonvázas gépekből áll a paletta mert a komoly különbséget ezeket tesztelve fogod érezni!

Merida Reacto 4000

Merida Scultura 6000

Merida Ride 5000-E

E-bike

Merida E-Spresso 600

Merida Big.7 E-Lite 600

Igazából bármelyiket választod jól jársz. De ha egyszer ki is próbálhatod? Miért ne?

Igazából bármelyiket választod jól jársz. De ha egyszer ki is próbálhatod? Miért ne?

Ahogy már írtam, volt szerencsém a One-Twenty Carbon 7.7000-est összehasonlítani a 7.XT Edition-nel. Előbbi 650B-s kerekeken, utóbbi 29-esen gurul, mivel 2016-tól a Merida a „size specific wheeling” megoldást alkalmazza, azaz S-M vázméretnél 650B, M-L-XL-nél pedig 29”-ossal tudod megvenni. Pont az „átlagmagyar” használ M-eset, ahol mindkét kerék választható.

Itt még nagy haladt a gép :)

Itt még nagyon haladt a gép 🙂 Fotó: Benecz “Paraferee” Ferenc

Érdekes volt melegváltásban átülni egyikről a másikra. Kis kerékkel határozottan fickós a gép, kívánja a csapatást, trükközést, de mászáskor nem lehetett semmilyen hátrányát érezni. A 29”-ra átülve mintha tankot kapnál a lábad közé. Mászáskor kívánkoztam vissza a 650-re, síkon kicsit jobb volt a 29, lefelé viszont tényleg gyorsabb. Hiába a fizika ilyen dolog. A nagy kerék átmegy mindenen. Kivéve amin nem. Sajnos nekem az utolsó lejtőn összejött egy komoly esés, így most éppen a kórházi ágyon fekve pötyögöm ezt a cikket. Komolyabb válltörés, így fél évig tuti nem lesz tőlem monti teszt. Persze nem a bringa hibája a dolog, ez ebben a szakmában benne van.

Néhány másodperccel a válltörés után. Mondhatjuk hogy munkahelyi baleset :)

Néhány másodperccel a válltörés után. Mondhatjuk hogy munkahelyi baleset 🙂 Fotó: Benecz “Paraferee” Ferenc

Hogy melyik kéne végül? Én szerintem a 27.5”-ost venném. Jó mindenhová és egy bikeparkban sem jönne zavarba. De ez csak az én véleményem. Pont ez a jó a tesztprogramban. Kiválasztod a hozzád legközelebbi Teszt Center boltot, leegyezteted és kipróbálod magad. Hiszen nem én veszem hanem te. Lehet pont az ellenkezőjére vágysz, mint ami nekem (nekünk tesztelőknek) tetszik.

Nyomaték minden mennyiségben!

Nyomaték minden mennyiségben! Fotó: Benecz “Paraferee” Ferenc

Számomra egészen döbbenetes volt az új Shimano Steps elektromos rendszerrel szerelt E-Spresso pedelec, pedig közel 100 ebike-al mentem már életemben. Nem csak a rendszer tudása volt meglepő, hanem az is, hogy milyen komoly gépet építettek köré! De erről egy külön teszt keretein belül írok majd.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo