fbpx

Ennél szorosabb összetett nem is lehetne a Giro d’Italián! – Hindley, Geoghegan Hart azonos idővel az utolsó szakasz előtt, Valter Attila 9.

Hihetetlenül izgalmasan alakult a Giro d’Italia 20. szakasza, az utolsó mindent eldöntő szakasz előtt azonos idővel áll Hindley és Geoghegan Hart az élen, míg magyar részről is óriási eredményről számolhatunk be, Valter Attila kiválóan versenyezve 9. lett a szakaszon.

Forrás: giroditalia.it

A 2020-as Giro d’Italia 20. szakasza rendkívül izgalmasnak ígérkezett, egyrészt azért, mert ez volt az utolsó mezőnyszakasz a vasárnapi záró időfutam előtt, másrészt az összetett állása is eddig úgy alakult, hogy hárman is minden eséllyel pályázhattak a rózsaszín trikóra, hiszen az első három versenyző 15 másodpercen belül volt.
A 20. szakasz útvonalát is módosítani kellett, viszont ezúttal nem a versenyzők, hanem a francia koronavírus- szabályok miatt, amik nem engedték be a versenyt Franciaországba. Ezért az útvonal a Sestriere háromszori megmászásával zárult, ami bár nem annyira nehéz mint az eredeti terv szerinti emelkedők, viszont alkalmas volt arra, hogy darabokra szedjék akár az összetett menők csoportját is.

20. szakasz

A szakasz a szokásos módon indult, egy nagyobb szökevénycsoportot engedett a főmezőny, melyben benne volt Arnaud Demare is, aki azzal, hogy megnyerte a sprinthajrát, bebiztosította magának a ciklámen trikót. A szökésben a Deceuninck-Quickstep és a Trek-Segafredo is több versenyzőt delegált, gondolva arra, hogy majd a végén jól jönnek a segítők Almeidának vagy Nibalinak. A szökés után eleinte az Astana vitte a tempót a mezőny elején, de az emelkedők megkezdésével az Ineos állt az élre, akik látványosan arra készültek, hogy megrogyasztják az összetettben vezető Keldermant. Ezen a szakaszon is Rohan Dennis bizonyult a leghasznosabb segítőnek, a többszörös időfutamvilágbajnok olyan tempót ment a második emelkedőn, amit Kelderman képtelen volt tartani, viszont az Ineos elsőszámú embere Geoghegan Hart is néha küzdött a túlélésért. Hasonlóan a 18. szakaszhoz Dennis, Geoghagen Hart, Hindley haladt az élen, míg Kelderman előnye folyamatosan nőtt. A rózsaszín trikósnak az volt a szerencséje, hogy Almeida segítői diktálták az ő csoportjának a tempót – amiben nem mellesleg Valter Attila is ott volt – és sikerült valamennyit faragni a hátrányából az éllel szemben. Viszont Almeida támadásával (aki Bilbaoval szembeni hátrányát akarta csökkenteni), újra nőni kezdett a holland lemaradása, mely elég volt ahhoz, hogy a Sunweb taktikát váltson, és Hindley elkezdte támadni Geoghegan Hartot, de az ausztrál nem bírt az angollal és együtt értek célba, ahol Geoghegan Hart indított jó pillanatban és nyerte meg szakaszt. Az időjóváírásoknak köszönhetően azonos idővel áll a két kerékpáros az összetettben, de pár századdal Hindley áll a jobban és ezért ő viselheti az utolsó mindent eldöntő szakaszon a rózsaszín trikót.

Valter Attila óriási teljesítményt nyújtott ezen a napon, gyakorlatilag a szétszakadozó főmezőnnyel ért célba a 9. helyen, olyan neveket előzött meg, mint Nibali vagy Fuglsang!

A Giro d’Italia 20. szakaszának eredménye:

1 Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers 4:52:45
2 Jai Hindley (Aus) Team Sunweb
3 Rohan Dennis (Aus) Ineos Grenadiers 0:00:25
4 Joao Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep 0:01:01
5 Andrea Vendrame (Ita) AG2R la Mondiale 0:01:34
6 Einer Augusto Rubio Reyes (Col) Movistar Team 0:01:35
7 Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren
8 Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb
9 Attila Valter (Hun) CCC Team 0:01:48
10 James Knox (GBr) Deceuninck-Quickstep 0:02:00

 

Az összetett állás a 20. szakasz után:

1 Jai Hindley (Aus) Team Sunweb 85:22:07
2 Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers
3 Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb 0:01:32
4 Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren 0:02:51
5 Joao Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep 0:03:14
6 Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team 0:06:32
7 Vincenzo Nibali (Ita) Trek-Segafredo 0:07:46
8 Patrick Konrad (Aut) Bora-Hansgrohe 0:08:05
9 Fausto Masnada (Ita) Deceuninck-Quickstep 0:09:24
10 Hermann Pernsteiner (Aut) Bahrain McLaren 0:10:08

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo