fbpx

Elbukott a forradalmi aero kormány

Az UCI kizárta a Baloise Belgium Tourról a Speeco aero szökevény kormányát használó versenyzőt.

Télen mutatták be a Speeco aero szökevény kormányát, ami akkor egyesek számára forradalmi ötletnek tűnt, mások pedig csak nevettek rajta. A koncepció lényege az volt, hogy egy olyan kormányt gyártsanak, amire gyakorlatilag le lehet könyökölni. A Speeco ezt úgy oldotta meg, hogy a szokottnál jóval nagyobb előrenyúlást alkalmazott rövid stucnival párosítva, a kormány szélessége felül keskeny volt és az előrenyúló szakasz felső részén egy vájatot is kialakítottak, ami kényelmesebbé teszi a lekönyöklést.

Az elgondolás valóban nem volt rossz, hiszen a szökevények számára nagyon fontos a minél jobb aero pozíció,  hiszen ők többet mennek a szélben, mint a mezőnyben kerékpározó versenyzők és mindent meg kell ragadniuk, amivel gyorsabbak lehetnek. Ráadásul emellé a Speeco kormány még kényelmet is ígért, ami egy hosszú szökés esetén szintén nem elhanyagolható szempont. Bár a kormány nem valami szépen néz ki és a fékváltókarok sem túl optimálisan állnak rajta, mégis használhatónak tűnt arra, amire kitalálták.

A Baloise Belgium Touron Jan-Willem Van Schip áll rajthoz egy ilyen kormánnyal és került szökésbe a harmadik szakaszon és nem is ment rosszul, de végül a versenybírók kizárták a versenyből. Senki nem értette a helyzetet, mert Van Ship csapata ellenőriztette a kormányt az UCI bíróval a szakasz előtt, aki azt szabályosnak találta és engedélyezte vele a részvételt a szakaszon és mégis kizárták a versenyzőt.

Forrtak az indulatok, de végül az UCI magyarázatot adott a döntésre, ami valójában nagyon egyszerű. A kormány szabályos, de ha lekönyökölünk rá, pontosabban az alkarunkon támaszkodunk rajta, akkor megszegjük az idén áprilistól bevezetett szabályt, ami megtiltja a mezőnyversenyeken az alkarral támaszkodást a kormányon. Így történt, hogy hiába állt szabályos kormánnyal rajthoz Van Ship a versenyen, mégis kizárták azért, mert úgy használta a kormányt ahogy nem lehet. Persze ezzel az egész Speeco kormány értelmét veszti és nincs túl sok értelme használni, kitaláltak egy olyan kormányt, ami bizonyos testhelyzetben előnyhöz juttatja a versenyzőket (a többiben viszont nem túl kényelmes), de a jelenleg hatályos szabályok alapján nem használható.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo