fbpx

Egy hadseregnyi emberrel készülnek a BalatonFondo útlezárásaira és biztosítására

A május 1-i hosszú hétvégén, három napra Balatonfüredre érkezik Valter Attila, a világ legjobb országútis kerékpárcsapatának számító Jumbo-Visma versenyzője, regnáló magyar bajnok és a Giro d’Italia rózsaszín trikójának korábbi viselője. Valter a 2023-as BalatonFondo maraton díszvendége lesz, mely során a résztvevők, amatőr versenyen itthon még nem tapasztalt biztosítási körülmények között kerékpározhatnak. A rendezés hátteréről és a háttérben lévő brutálisan magas számokról, Szilasi László versenyigazgatót kérdeztük.

Kezdjük az elején. Hogyan is lesz pontosan a teljes útlezárás és egyáltalán, hogy sikerült ezt elérni?

Fél évet dolgoztunk rajta és összesen 500 közreműködője van. Először is szeretném megköszönni minden közreműködő hatóság és kolléga segítségét, akik nélkül ez az ötlet nem valósulhatott volna meg.

A 2023-as BalatonFondo során egy nagy újdonsággal készülünk, mely egyetlen más hazai amatőr kerékpáros eseményen/maratonon sem elérhető! A rendőrség és a polgárőrség teljesen lezárt pályát biztosít (mind a 60, mind a 126 km-es táv indulóinak) a legalább 30 km/h átlagsebességgel haladóknak. Ezzel az átlagsebességgel egy jelző autó fog haladni végig a pályákon. Akit a jelző autó kikerül, annak utána már csak részleges pályazárás lesz a kereszteződésekben álló rendőrök és polgárőrök segítségével. Nagyon sokan félreértik ezt. Tehát NEM csak azok vehetnek részt, akik 30-as átlagot tudnak menni! Akik lassabbak, nekik is lesz zárás, de csak részlegesen. Egyetlen biztosító emberünk sem fogja elhagyni a pozíciót a záróautó elhaladtáig. Úgy gondoljuk, a résztvevők túlnyomó többsége tudja teljesíteni a 30-as átlagot, így egy felejthetetlen élményben lesz része.

Összesen 400 ember (rendőr, polgárőr, rendező) segít majd a kereszteződésekben lezárni az utakat. Ezen kívül lesz 50 jármű is (rendőr járművek, zsűri autók, útvonal biztosító motorosok) a bolyok előtt felvezetésként. Az összes érintett településsel már régen felvettük a kapcsolatot a lakossági tájékoztatás miatt és mindenhol szórólapozunk is a verseny előtt.

A 126 km-es táv legforgalmasabb útszakasza a 77-es főút, Tapolca és Vígánpetend között, ezt hogyan kezelitek?

Ide egy speciális tervvel készültünk. A 77-es út el lesz terelve Tapolca és Pula között, a Halimba felé vezető úton. Így a Veszprém-Tapolca tengelyen a járművek 15 perc plusz menetidővel megközelíthetik az úticéljukat.

A Tapolca és Vígánpetend közötti szakaszra 2.5 órás teljes zárást csinálunk, ezen a részen nem engedjük rá a forgalmat a 30 km/h-nál lassabban haladókra sem. Csak a Volán járműveit engedjük be (és adott esetben a mentőket, tűzoltókat) erre a szakaszra a zárási időszakban.

Valter Attila lesz az esemény díszvendége

Mennyi résztvevőre számítotok és mi történik majd a kerékpáros eseményeknél sajnos sokszor mostoha gyerekként kezelt egészségügyi biztosítással?

Már 10 országból neveztek, a hazai érdeklődésen kívül a nemzetközi aktivitás is számottevő. 1200-1500 résztvevőre számítunk, az internetes előnevezés április 27-én zárul, de a helyszínen is lehet még last minute nevezni. Az egészségügyi biztosításra óriási hangsúlyt fektetünk. Hat mentőautó, két motoros mentő és egy orvosi autó kíséri majd a mezőnyöket. A rajtban és a célban is lesz külön ambulancia sátor.

A tombola főnyereménye egy Bianchi Sprint karbon országúti kerékpár

Milyen egyéb szolgáltatásokkal készültök még az indulóknak?

Ingyenes parkolás több száz autó részére, megfelelő számú illemhelyiség, mini expo a rajt területen, szerviz állomás a rajt területen, két-két szerviz autó a futamokhoz. Gyorsított rajcsomag kiadás az előnevezőknek. Öt frissítő állomás, melyen a High5 izotóniás italokon és zseléken túl, víz, szőlőcukor, müzliszelet, gyümölcsök is helyet kapnak. Mindkét futam (60 és 126 km) résztvevői között az eredményhirdetéseket követően kisorsolunk egy Bianchi Sprint karbon országúti kerékpárt, 1.145.000 Ft értékben!

Köszönjük az interjút és sikeres szervezést kívánunk!

További infók és nevezés:www.balatonfondo.eu

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo