fbpx

Continental Terra Trail ShieldWall teszt: Gravel gumi extra tapadással

Az idei ősz csapadékosan indult, ezért nedves, sáros a talaj terepen, de szerencsére éppen a Continental Terra Trailt tesztelem a gravel bringámon, ami többek között jól viselkedik ilyen körülmények között is. A Terra sorozat “legterepesebb” tagján a mélyebb, lazább talaj sem fog ki, azok fogják igazán szeretni, akik sokat mennek terepen.

A Continental sem maradhatott ki a gravel bringázás világából, a kerékpározás egyik ősi, aztán elfeledett, de mostanában újra óriási népszerűségnek örvendő szakága a gyártók fejlesztési kapacitásának egy jelentős részét leköti, mindenki próbál megfelelni a gravel bringások különböző igényeinek. A legnagyobb német gumigyártó egy külön gravel gumi sorozatot – Terra néven – fejlesztett különböző felhasználásra, található köztük minimál mintás, gyors gumi (Hardpack), klasszikus mindenes külső (Speed) és az egy kis extra tapadást nyújtó Trail modell.

Az év nagy részében sokan használunk olyan gravel gumit, ami aszfalton és könnyebb terepen “működik” igazán jól, nagyon szerethetőek ezek a gumik, viszont amikor jön az ősz akkor gyorsan elvéreznek. A falevelek és a sár nem igazán barátai ezeknek az alacsony apró mintázattal rendelkező külsőknek, sőt az avar miatt sokszor még nem is nem látjuk, hogy milyen talajon megyünk éppen, és ilyenkor csak a gumiban bízhatunk. Ilyenkor érdemes felrakni valamilyen mintásabb gumit, persze nem kell mtb gumira gondolni, de mindenképpen olyan kell, aminél már van a futófelületen mintamagasság és az oldalmintázat is kissé ritkább. Szerencsémre éppen kaptam egy pár Continental Terra Trailt tesztelésre, ami pont beleesik a fenti kategóriába, és az ősz közeledtével felkerült az egyik kerékszettemre.

Technológiák

A Continentaltól már megszokhattuk, hogy magas szövetsűrűségű gumikat gyárt már középkategóriában is, ez a Terra Trail ShieldWallnál sem változott, 180 tpi szövetsűrűséggel rendelkezik, amivel más gyártók top gumijait is lenyomja, pedig ha az árcímkére ránézünk akkor láthatjuk, hogy egész baráti áron hozzájuthatunk. Az igazi nagy újdonság ennél a guminál a ShieldWall technológia, ami egy olyan defektvédő réteg, melyben egyesül a defektvédelem, az alacsony gördülési ellenállás és az alacsony tömeg, amit úgy érnek el, hogy ez a réteg szőtt felépítésű, ezáltal rugalmas marad (a merev defektvédelem nagyban növeli a gördülési ellenállást), de ellenáll a nem kívánt behatoló tárgyaknak, amik defektet okozhatnának. A ShieldWall gumik tubeless ready peremmel készülnek ezért belső nélkül is használhatjuk őket tubeless kompatibilis felniken, nálam például ez egy fontos szempont, mert a tubeless rendszer nagyban növeli a kényelmet, a tapadást, a defektvédelmet és terepen maximum csak akkor megyek belsős rendszerrel ha egy tesztkerékpáron csak az van. 🙂 A gumikeverékből a második legjobbat kapta a Terra Trail ShieldWall, a PureGrip elég jól tapad és tartósságban az egyik legjobb, olyan gumira tökéletes választás, amit sokat akarunk használni. Létezik a Terra Trailből ProTection verzió is – ami még jobb defektvédelmet ígér – és a top gumik által használt BlackChili gumikeverékből készült a futófelülete, de annak jóval borsosabb az ára és például tömegben semmivel nem jobb, 40-622-es méretben a SkinWall verzió 457 és 459 gramm volt a mérlegen, míg a ProTection-re 460 gramm a gyári adat, tehát gyakorlatilag egy súlyban van a két gumi. A technológiák terén még megemlíthető (bár tőlem elég távol áll), hogy e-bike (25 km/h) kompatibilis a gumi, azaz jól bírja a nagy terhelést. Az említett 40-es méreten felül még 35-622 és 47-584 méretekben kapható.

Felszerelés

Mindig elmondom, hogy egy guminál nagyon fontos, hogy mennyire könnyű felszerelni és nem csak azért, mert hogy otthon mennyit kell dolgoznunk vele, hanem azért is, mert mi van ha szuper védelemmel rendelkező guminkkal mégis defektet kapunk és belsőt kell cserélnünk vagy tubeless esetén belsőt kell beletennünk. A tubeless ready gumiknál gyakran előfordul, hogy úgy kell felfeszegetni őket a felnire, de szerencsére a Continental Terra Trail ShielWall nem ilyen, hanem egy kicsit contisan laza, normál felnire és tubeless felnire is könnyedén fel tudtam tenni mindkét gumit. A tubeless felfújása nem ment sima pumpával, kellett hozzá a booster (vagy egy kompresszor), de utána pillanatok alatt a helyére pattant a gumi. Természetesen tettem bele defektvédő “tej”-et, amit aztán jól összeráztam, ami elsőre nagyjából eltömítette az összes mikrolyukat a peremnél, de másnap még kellett fújni rá és az első használat után lett stabilan levegőtartó a rendszer (a gumik többségénél ez így van). A 40-622 méret 19-es felnin mérve 37 mm széles (21-esen valószínűleg 38 mm körül van), ezzel kicsit kisebb mint a ráírt méret, bár nagyon ritkán látok olyan gumit, ami valóban akkora mint ami rá van írva.

Menet közben

A gravel bringázásaim során többnyire az első 10 km aszfalton történik ezért mindig így szerzem az első benyomásokat. A Terra Trailt is a megszokott 3 barra fújtam, ami terepen mindig ad egy kis extra kényelmet és még aszfalton is lehet vele haladni, bár ennél a guminál a mintázat miatt tartottam attól egy kicsit, hogy vissza fog fogni. Meglepő volt, mert haladt a gumi, nem volt az száguldós, mint a nulla mintások, de tényleg lehetett vele tempósan menni, egyedül a kanyarokban volt egy kis megúszás a ritka oldalmintázat miatt, de az sem volt veszélyes, kicsit jobban oda kellett rá figyelni és ennyi. Gond nélkül kijutottam velük a városból, ha meg országúti szerpentinen akarok bringázni akkor valószínűleg nem ezzel a gumival fogok. Terepen már az esőtől kicsit lazább volt a nyáron betonkeménnyé száradt talaj, ami főleg a meredekebb agyagos szakaszokon igényel gumit, a Terra Traillel nem pörögtem ki sehol, sőt felmentem olyan helyen ahol még gravel bringával soha (úgy látszik csak egy rendes gumit kellett felraknom 🙂 ).

Végig egyértelműen nagyobb biztonságban érzem magam ezekkel a gumikkal, lefelé sem kell vadásznom az úton, hogy éppen hol fogom elveszíteni a tapadást (és eltörni a bordám mint tavaly ősszel 🙂 ), hanem stabilan tart az avaros szakaszokon is, persze azért nem arra kell gondolni, hogy olyan mint egy mtb gumi, de egy gravel bringa képességeihez mérten extrán tart. Ami aszfalton hátrány az oldalmintázatnál az terepen előny, a ritkább oldalminta beleharap a talajba és elég jól tart, sőt tetszik, hogy gyorsan tisztul a sárosabb szakaszokon. És ha már a sár szóba került, természetesen nagyobb sárban elvérzik a Terra Trail is, a mintázata nem arra készült hiszen ez egy gravel gumi, aminek országúton és terepen is meg kell felelnie, nem sárban, de a kicsit felázott talajon bőven kontrollálható vele a bringa (persze bringás is kell hozzá). Amióta feltettem a Terra Traileket a gravel kerekeimre azóta le sem akarom venni őket, szerintem a tavasz végéig mindenképpen maradni fognak és csak akkor kerül vissza valamelyik minimál mintás gumi amikor újra keménnyé szárad a talaj.

A kopás és a defektek még nem kerültek szóba, egyikről sem tudok beszámolni, bár nem került beléjük még több ezer km, de látszólag jól bírja a mintázat az aszfaltot is (a PureGrip tartós), a defektet a tubeless miatt meg nem igazán venném észre. Viszont mivel jól tart a Terra Trail terepen, ezért kapott bőven mtb szerű használatot és nem sikerült sem felütnöm, sem kiszakítanom az oldalfalát pedig tényleg mentem vele köves talajon is, ahol életemben már nem egy gumit tettem tönkre eddig, a ShieldWall jelesre vizsgázott.

Kinek ajánlom?

Olyan gravel bringások számára jó választás a Continental Terra Trail, akik többet mennek terepen, mint aszfalton és ott is inkább a montisabb útvonalakat választják, ezenkívül azok számára ajánlott még, akik télen sem teszik le a gravel kerékpárjukat és bátran nekivágnak a nem szilárd burkolatú utaknak is, ahol előfordulhat már felázott talaj vagy kisebb sár. A Terra Trailnél a tubeless és a ShieldWall technológiáknak köszönhetően kihasználhatjuk az extra kényelmet terepen és a defekt kockázatát is minimálisra csökkenthetjük.

Ajánlott fogyasztói ár: 15 250 Ft (a ProTection verzió 27 490 Ft)

További információkért kattints ide.

 

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo