fbpx

Continental Grand Prix 5000 S TR – Az országúti tubeless gumi

A legmodernebb országúti tubeless technológia a legendás GP5000 tudásával ötvözve, melynek eredményeképpen egy könnyen szerelhető, az elődökhöz képest gyorsabb, jobb defekttűrő képességgel ellátott országúti gumit kapunk a Continentaltól, ami nem mellesleg egy hiánykategóriát is pótol a Hookless kompatibilitásával a piacon.

Az országúti kerékpárok körében is egyre jobban terjed a tubeless technológia, egyre több kerékpáros választja, hogy belső nélkül használja a kerékpárját, viszont a gyártók számára ez egy nagy kihívás, mert az országútik a többi kategóriához mérten a magas nyomás miatt jóval érzékenyebbek a pontatlanságra és a tömítés sebessége és a nyomásvesztés mértéke is kulcskérdés. A Continental már évek fejleszti az országúti tubeless kompatibilis gumijait, aminek az eredménye a Grand Prix 5000 S TR lett, amibe a német gyártó beletette minden tudását.

Az elődhöz képest gyorsabb, könnyebb és strapabíróbb lett, az utóbbi nagyban az erősebb oldalfalnak köszönhető, ami általában a tubeless gumik gyenge pontja, hiszen ha ott sérül a külső akkor elszökik a levegő, a folyadék nehezebben javítja meg ott, nincs belső, ami megtartsa a levegőt ilyen helyzetben, ezért fontos az erős oldalfal, ami a Continental új gumijában megvan. Érdemes megjegyezni, hogy belsővel is használható a Grand Prix 5000 S TR.

Természetesen a tesztgyőztes BlackChili gumikeverék és Grand Prix 5000-ben is megtalálható a gördülést csökkentő és a kényelmet növelő Active Comfort technológia és a tapadást fokozó Lazer Grip technológia mellett ebben a gumiban. Fontos még, hogy a Grand Prix 5000 S TR könnyebben szerelhető,  mint az elődjei, ami szintén nem elhanyagolható szempont egy tubeless kompatibilis guminál.

A Continental Grand Prix 5000 S TR egy hiánypótló alkatrész a piacon, ugyanis kompatibilis a Hookless felnikkel is, így ha például valaki egy olyan kerékpárt vásárol, ami gyárilag Hookless felnivel jön (tipikusan magas kategóriába tartozó bringák) és elkopik rajta a gyári külső gumi, akkor tudja pótolni az új Grand Prix 5000 S TR-rel. Érdemes megjegyezni, hogy nemrég mutatták be a Grand Prix 5000 két újabb Hookless változatát, a Grand Prix 5000 All Season TR-t (ami a GP 4 Season utódja) és a Grand Prix 5000 TT TR-t (amivel tavaly Ganna 1 órás világcsúcsot hajtott).

A méretválaszték a mai trendekhez igazodott, 25-622, 28-622, 30-622 és 32-622 méretekben kapható fekete vagy transparent oldalfallal.

További információkat ide kattintva a hazai forgalmazó honlapján találhattok.

Continental GP5000 teszt: A legjobb mindenes országúti gumi?

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo