Mondhatjuk, hogy sokáig váratott magára a Colnago műhely „űrhajója”, azaz aerodinamikus kerékpárja, de végre elkészült a koncepció, azaz a Concept! Emellett a középkategóriában is előrukkoltak új karbon modellel az olaszok.
A mai világban nehéz ragaszkodni a tradíciókhoz, ha valaki számokat is szeretne produkálni az eladásban. A Colnago márkánál olyasmit érezni, hogy a határon mozognak, mintha szívük szerint csak igazán nagyszerű kerékpárok gyártására koncentrálnának, ugyanakkor mégis elismernék, hogy fejet kell hajtani napjaink meghatározó trendjei előtt. A pletykák szerint családon belül ered ez az ambivalencia, de ebbe most ne menjünk bele, nézzük inkább a kerékpár kínálatot!
A „nagybetűs” Colnago csúcsmodell továbbra is a muffos, szögletes keresztmetszetű csövekből épülő C60, ami tulajdonképpen a Master (még acél), majd a karbon C40, C50, Extreme Power, EPS, C59 bringákat követi a trónon, immár harmadik éve. A C60 mellett párhuzamosan kihozták a kevésbé tradicionális Colnago V1-r-t is, ami már kicsit aero, leköltöztették a hátsó féket a középrészhez és könnyebb is, mint a C60.
A V1-r-nek bemutatták az Eurobike-on az új tárcsafékes verzióját, ami átmenőtengelyeket és flat mount tárcsafék konzolokat kapott. A kiállított modellt SRAM Red hidraulikus tárcsafékes szettel szerelték, a Campagnolo és a Shimano mellett most már az amerikai alkatrészgyártó termékeit is megtalálhatjuk több Colnago kerékpáron.
A Colnago műhelyben jól tudják, hogy sokan vannak akiket elsősorban a különleges design nyűhöz le, ezért a V1-r-nek a tavaly bemutatott C60 festéshez hasonlóan lesz egy aranyszínű verziója, ami bizonyos körökben biztosan kelendő lesz.
A C60 csúcsmodell esetében is elsősorban új festésekkel találkozhattunk, műszakilag talán csak a tárcsafékes modellen alkalmazott átmenőtengelyek jelentik az újdonságot. Tegyük hozzá, a kék-karbon „Italia-design” C60 Di2 Dura Ace szettel és Zipp kerekekkel baromi ütősre sikerült!
Térjünk azonban vissza a legfőbb újdonsághoz, a Colnago Concept aerodinamikus kerékpárhoz. A Colnago-rajongóknak ismerős lehet a Concept név, s valószínűleg a cambiagói műhely is szeretett volna üzenni a kerékpáros szakmának, hogy: „Figyeljetek csak… azért a miheztartás végett mi már 1986-ban készítettük aerodinamikus karbon bringát a Ferrari nevű gyárral együttműködve…”
Természetesen az új koncepció nem csak a formáról szól. A monocoque kialakítású karbon váz egy korszerű aero-kerékpár minden stílusjegyét ötvözi, sőt, kicsit túl is mutat rajtuk. Az aero csőprofilok, a vázba simuló villa, az aero nyeregszár rezgéselnyelő rezgéscsillapító kivágással, a direct mount fékrögzítés és a belül futó kábelek alapkövetelménynek számítanak már ebben a kategóriában.
Ami például megkülönbözteti a Colnago Concept-et a legtöbb konkurenstől, az aero kormány és stucni kialakítása. Több más gyártóval ellentétben ugyanis nem az egybeépített megoldás mellett tették le a voksot, hanem meghagyták a kormány mozgatásának, állításának lehetőségét a kormányszárban.
Tegyük hozzá, a rögzítés nem tűnik olyan megbízhatónak, mint a hagyományos kerékpárokon, hasonló, mint a legtöbb aero bringa nyeregszáránál alkalmazott rendszer. Ráadásul a műanyag borító gumi cseppet sem úgy néz ki, mint ami mondjuk 5 év múlva is megőrzi az állagát, ahogy az egy Colnago kerékpárhoz illik. Szerencsére ezek azért cserélhető apróságok, és az összkép valóban modernebb lett így.
A bringa légellenállási mutatóiról annyit, hogy több mint 40-szer tesztelték szélcsatornában, mielőtt elnyerte végleges formáját. Emellett megőrizte a versenysúlyát is, a váz gyári adat szerint 1 kg alatt marad (990 gramm), a villa 400 grammot nyom. A középrész a C60-nál is alkalmazott kiváló minőségű ThreadFit82,5 csészékkel készül, aminek köszönhetően nem kell egy-két éven belül kukázni a vázat, hiszen cserélhető.
Érdekesség, hogy a bringán saját logós direct mount rögzítésű fékeket láthattunk, ami azért van így, mert SRAM Red eTap váltórendszerrel is lehet rendelni a bringát, az amerikaiak viszont még nem készültek el a direct mount fékpatkókkal. Ha viszont gyártattak saját felső kategóriás fékeket, akkor már ezzel szerelik a Shimanóval vagy Campagnolóval kapható modelleket is.
A Direct Mount fékek előnye, hogy 28 mm-es gumival is szerelhető a Concept, ehhez a V1-r alapjain nyugvó villát is átdolgozták kicsit. A középrészhez hasonlóan speciális Colnago-szabvány a kormánycsapágy is, ami megakadályozza, hogy olcsó alkatrészekkel helyettesítsük ezt a nagyon fontos részegységet, ami jelentősen befolyásolja a bringa működését.
A Colnago Concept kerékpárok októbertől rendelhetők, áruk várhatóan valahol a C60 és a V1-r modellek között alakul majd. Ha már áraknál tartunk, jó hír a magyar piac szempontjából, hogy a belépő karbon kategóriában is bemutattak új bringát az olaszok, az új Colnago C-RS-t!
Persze ez csak Colnago-mércével „belépő karbon modell”. Nálunk várhatóan a legkeresettebb Colnago lehet jövőre, főleg azért, mert Colnago-minőséget nyújt elérhető áron. Az új monocoque karbonváz belső kábelezéssel és a drágább Colnago modellekre is jellemző megoldásokkal készül.
Több, harsány vagy visszafogott színváltozatban lesz elérhető, nyolc méretben, utóbbi választási lehetőség mára csak a prémium kerékpárok sajátja. Nemcsak a váz, a szett is jó ár/érték aránnyal bír, Shimano Ultegra, vagy 105 szintről beszélünk. Árakat és bővebb információkat hamarosan a Bikeexpress kerékpárüzlet közöl majd.
Elérhetőségek:
Facebookon: https://www.facebook.com/Bikeexpress-ker%C3%A9kp%C3%A1r-szak%C3%BCzlet-109518735795641/?fref=ts
Web: http://bikeexpress.hu/hu/