Benkó Barbara legutóbbi blogbejegyzésében nem csak nekünk tűnt fel, hogy a sáros körülmények között Barbi többszöri láncleesésre panaszkodott, ezért kíváncsiak voltunk kicsit bővebben, hogyan teljesít élesben az új 1×11 sebességes csúcsszett a Focus 29-es XCO versenygépen.
Bikemag: A Bad Saeckingen-i Bundesliga-futammal kapcsolatban írtad, hogy a sáros versenyen többször leesett a lánc és váltóproblémák merültek fel, ezek mik voltak bővebben?
Benkó Barbara: Nálam annyi történt, hogy elöl folyton ledobta a láncot. Biztos vagyok benne, és sokan osztják a véleményem, hogy a sár miatt volt. Már vasárnap edzésen küszködtem vele, meg két csapattársam is. Szóltam a szerelőnek, kb. semmit nem mondott… Vasárnap ugyanez volt verseny közben, viszont a srácoknak már nem, igaz, nekik már rengeteget száradt a pálya a nagy szél miatt! Tehát tuti a sár. Hátul amúgy kiválóan működött!
Bikemag: Bad Saeckingen-ben másnak is előfordult ez a probléma? Egyébként a versenyzőtársaknak, ha beszéltetek róla, hogy jött be az XX1?
Benkó Barbara: Csak magamról tudok nyilatkozni, mert más csapattal nem beszéltem erről egy szót sem. Amúgy nálunk mindenki meg van elégedve az XX1-gyel, most először voltak problémák. Nálam Langenloisban például semmi baj nem volt és edzésen sem, máskor sem!
Baromi könnyű a cucc, tehát gramm mániások előnyben… Amúgy szerintem a nagyobb gond a press fit BB30-as hajtóművel van, mert extrém érzékeny és pikk-pakk meghal. Nagyon igényes, folyton takarítani kell, például most verseny után teljesen be volt állva nekem, egyből szét kellett szedni. Porra is érzékeny.
Bikemag: A váltó hogyan viselkedett sárban? gondolok olyan lehetséges problémára, hogy hátul a kis 10-es fognál és a szűk réseknél könnyebben eltömődhet, esetleg nehezebben teszi át a nagy ugrások miatt, stb…
Benkó Barbara: Mint mondtam, nekem hátul nem volt probléma a váltással, elöl dobta le vagy ki mindig, és nem hosszú a lánc, szóval nem az a baj. Mindig lefelé, amikor nem volt maximális feszítettség rajta, akkor esett le, felfelé ez nem volt. Magával a váltómmal, mint utólag kiderült, csak annyi volt, hogy kértem, állítsák be, de ezt elmulasztották és ezért volt rossz. Vasárnap a nagyobb sárban még tök jól működött, csak aztán elestem és átállítódott. Ezt kellett volna orvosolni, de nem jött össze… Most hogy be van állítva, megint jó!
Bikemag: Általában a versenyzők láncleesés gátló nélkül használják a hajtóművet, vagy most sárban sokan biztosra mentek?
Benkó Barbara: Egy csapattársam használja láncleesés gátlóval az XX1-et, de ez nem a csapat által készített. Ezt ő maga valami szerelőjével csináltatta, neki nem volt semmi problémája. Amúgy ezt más csapatnál sem láttam, általában mindenki anélkül ment, és a fiúknak már nem volt bajuk ezzel, csak nekem. Érdekes amúgy, hogy Helennek sem, pedig neki sincs ledobás gátló és együtt mentünk…
Bikemag: Nálad, vagy a Focus csapatnál van-e már tapasztalat lánctányérok kopásáról, fontos kérdés, hogy ahogy kopnak a fogak, elveszíti-e azt a hangoztatott tulajdonságát, hogy nem dobja le a láncot?
Benkó Barbara: A lánctányérok kopása szerintem átlagos. Sok okosat nem tudok írni, mert még nekem is új, nagyon sokat nem használtam, de most a sarazás után is még teljesen jó állapotban van. Most masszív igénybevételű edzések és verseny után is teljesen jól néz ki, elöl-hátul. Tavaly az FSA fogyott, mint a kréta, én is többet használtam el, a fiúk meg pláne, de ez most elég jónak néz ki.
Bikemag: Neked mennyire jön be hátul az óriási áttétel tartomány (10-42)? Elöl milyen fogszámmal megy jól?
Benkó Barbara: Nekem jól kiadják a fokozatok, csak el kell találni, hogy kinek melyik lánctányér jó meg melyik pályára, ami nem egyszerű. Én most úgy döntöttem, hogy 32-34-et fogok váltogatni, az nekem perfekt, pályafüggő mikor melyiket és ha csak 2 fogszám különbség van a tányérok között, akkor láncot sem kell cserélgetni. Nálunk a fiúk amúgy mind 36-ot használnak.
Bikemag: Elég lehet ez az egytányérozás mindennapos bicózáshoz, edzéshez is? kinek ajánlod az eddigi tapasztalatok alapján?
Benkó Barbara: Igazából szerintem ez kimondottan XC-re lesz jó, ahol full gázon mész végig. Maratonra, igaz pályafüggő, de szerintem nem baj, ha van több lehetőség is, mert ott azért a lefelék sem gurulósak sokszor és síkon is elég sokat kell menni, ahol nem hátrány a nagy áttétel. De ha valaki okosan kiszámolja, akkor igazából nem lehet rossz oda sem. Nekem edzésre is elég, de én nem megyek nagyon síkon, meg a városban, hanem a Pilisben és oda szerintem bőven jó. Igazából meglepően sok hátul a lehetőség, úgyhogy ki lehet használni!