fbpx

Benkó Barbi a Sram XX1-ről: hogyan teljesít az 1×11?

Benkó Barbara legutóbbi blogbejegyzésében nem csak nekünk tűnt fel, hogy a sáros körülmények között Barbi többszöri láncleesésre panaszkodott, ezért kíváncsiak voltunk kicsit bővebben, hogyan teljesít élesben az új 1×11 sebességes csúcsszett a Focus 29-es XCO versenygépen.

Bikemag: A Bad Saeckingen-i Bundesliga-futammal kapcsolatban írtad, hogy a sáros versenyen többször leesett a lánc és váltóproblémák merültek fel, ezek mik voltak bővebben?

Benkó Barbara: Nálam annyi történt, hogy elöl folyton ledobta a láncot. Biztos vagyok benne, és sokan osztják a véleményem, hogy a sár miatt volt. Már vasárnap edzésen küszködtem vele, meg két csapattársam is. Szóltam a szerelőnek, kb. semmit nem mondott… Vasárnap ugyanez volt verseny közben, viszont a srácoknak már nem, igaz, nekik már rengeteget száradt a pálya a nagy szél miatt! Tehát tuti a sár. Hátul amúgy kiválóan működött!

A Focus Raven 29er Sram XX1 szettel

A Focus Raven 29er Sram XX1 szettel (Fotó: Benkó Barbara)

Bikemag: Bad Saeckingen-ben másnak is előfordult ez a probléma? Egyébként a versenyzőtársaknak, ha beszéltetek róla, hogy jött be az XX1?

Benkó Barbara: Csak magamról tudok nyilatkozni, mert más csapattal nem beszéltem erről egy szót sem. Amúgy nálunk mindenki meg van elégedve az XX1-gyel, most először voltak problémák. Nálam Langenloisban például semmi baj nem volt és edzésen sem, máskor sem!

Baromi könnyű a cucc, tehát gramm mániások előnyben… Amúgy szerintem a nagyobb gond a press fit BB30-as hajtóművel van, mert extrém érzékeny és pikk-pakk meghal. Nagyon igényes, folyton takarítani kell, például most verseny után teljesen be volt állva nekem, egyből szét kellett szedni. Porra is érzékeny.

A Bad Saeckingen-i sárban

A Bad Saeckingen-i sárban (Fotó: Ruben Elstner)

Bikemag: A váltó hogyan viselkedett sárban? gondolok olyan lehetséges problémára, hogy hátul a kis 10-es fognál és a szűk réseknél könnyebben eltömődhet, esetleg nehezebben teszi át a nagy ugrások miatt, stb…

Benkó Barbara: Mint mondtam, nekem hátul nem volt probléma a váltással, elöl dobta le vagy ki mindig, és nem hosszú a lánc, szóval nem az a baj. Mindig lefelé, amikor nem volt maximális feszítettség rajta, akkor esett le, felfelé ez nem volt. Magával a váltómmal, mint utólag kiderült, csak annyi volt, hogy kértem, állítsák be, de ezt elmulasztották és ezért volt rossz. Vasárnap a nagyobb sárban még tök jól működött, csak aztán elestem és átállítódott. Ezt kellett volna orvosolni, de nem jött össze… Most hogy be van állítva, megint jó!

Szárazon eddig hibátlan volt

Szárazon eddig hibátlan volt (Fotó: Focus Elite Team)

Bikemag: Általában a versenyzők láncleesés gátló nélkül használják a hajtóművet, vagy most sárban sokan biztosra mentek?

Benkó Barbara: Egy csapattársam használja láncleesés gátlóval az XX1-et, de ez nem a csapat által készített. Ezt ő maga valami szerelőjével csináltatta, neki nem volt semmi problémája. Amúgy ezt más csapatnál sem láttam, általában mindenki anélkül ment, és a fiúknak már nem volt bajuk ezzel, csak nekem. Érdekes amúgy, hogy Helennek sem, pedig neki sincs ledobás gátló és együtt mentünk…

Nagyon pontosan be kell állítani

Nagyon pontosan be kell állítani (Fotó: Focus Elite Team)

Bikemag: Nálad, vagy a Focus csapatnál van-e már tapasztalat lánctányérok kopásáról, fontos kérdés, hogy ahogy kopnak a fogak, elveszíti-e azt a hangoztatott tulajdonságát, hogy nem dobja le a láncot?

Benkó Barbara: A lánctányérok kopása szerintem átlagos. Sok okosat nem tudok írni, mert még nekem is új, nagyon sokat nem használtam, de most a sarazás után is még teljesen jó állapotban van. Most masszív igénybevételű edzések és verseny után is teljesen jól néz ki, elöl-hátul. Tavaly az FSA fogyott, mint a kréta, én is többet használtam el, a fiúk meg pláne, de ez most elég jónak néz ki.

Karbantartásigényes

Karbantartásigényes (Fotó: Focus Elite Team)

Bikemag: Neked mennyire jön be hátul az óriási áttétel tartomány (10-42)? Elöl milyen fogszámmal megy jól?

Benkó Barbara: Nekem jól kiadják a fokozatok, csak el kell találni, hogy kinek melyik lánctányér jó meg melyik pályára, ami nem egyszerű. Én most úgy döntöttem, hogy 32-34-et fogok váltogatni, az nekem perfekt, pályafüggő mikor melyiket és ha csak 2 fogszám különbség van a tányérok között, akkor láncot sem kell cserélgetni. Nálunk a fiúk amúgy mind 36-ot használnak.

Bikemag: Elég lehet ez az egytányérozás mindennapos bicózáshoz, edzéshez is? kinek ajánlod az eddigi tapasztalatok alapján?

Benkó Barbara: Igazából szerintem ez kimondottan XC-re lesz jó, ahol full gázon mész végig. Maratonra, igaz pályafüggő, de szerintem nem baj, ha van több lehetőség is, mert ott azért a lefelék sem gurulósak sokszor és síkon is elég sokat kell menni, ahol nem hátrány a nagy áttétel. De ha valaki okosan kiszámolja, akkor igazából nem lehet rossz oda sem. Nekem edzésre is elég, de én nem megyek nagyon síkon, meg a városban, hanem a Pilisben és oda szerintem bőven jó. Igazából meglepően sok hátul a lehetőség, úgyhogy ki lehet használni!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.