A Baddog Pointer S tulajdonképpen régi ismerős, hiszen magam is próbáltam a merevvillás változatot, a Pointer-t. A két fitness/cross modell a teleszkópos villában, felszereltségben és árban különbözik, az „S” a gazdagabb változat.
Pár szóban a magyar Badbike márkáról, melynek hátterében Európa egyik legnagyobb gyártója, az Accell Group áll, amihez többek között a Ghost, Lapierre, Winora és a Haibike is tartozik: A gyártási kapacitás jelentős részét a tószegi Accell-Hunland telep adja, ahol már a kétmilliomodik bringa is legördült sorról 2001 óta. A minőség tekintettében így senkinek nem lehetnek kétségei és az összeszerelés, festés magas szintjét már tesztjeinkben is bizonyították a 2015-ben életre hívott Baddog és Badcat kerékpárok. Legyen szó az egyszerűbb modellekről, vagy akár drágább elektromos rásegítéses kerékpárokról, nem fognak csalódást okozni leendő tulajdonosaiknak.
A Baddog Pointer S esetében egy kimondottan kedvező árú bringával van dolgunk, ami ennek ellenére tulajdonképpen mindent tud, ami elvárható egy általános célra vásárolt fitness/cross hobbikerékpártól. Jól teljesít könnyed túrákon, rekreációs sportolás címén tett bringázások alkalmával aszfalton vagy könnyed terepen, de a városban is megállja a helyét a mindennapos közlekedésben.
Személy szerint a „sima” Pointernél értékeltem a merevvillát, mert a fenti felhasználási célok egyike során sem igénylem a csillapítást, megoldja azt a test, az évek, meg a rutin. Kevésbé gyakorlott bringások számára azonban – mint amilyen sok leendő tulajdonos is – jól jön a teleszkóp, kevésbé fárasztó a tekerés, kisimul a rosszabb minőségű út, szóval lehet megéri a plusz tömegért és a magasabb árért cserébe is.
A Pointer váz mindkét modellnél ugyanaz, 6061-es hőkezelt alumíniumból készül, egyszerű konstrukció, de tisztességes minőségű hegesztésekkel és festéssel, pontosan olyan, amit ezen az árszinten el lehet várni. Az egyéniségét az ívelt felsőcső és a domború Baddog felirat adja, a szürke festés pedig azoknak fog tetszeni, akik kerülik a feltűnést és nem kedvelik a harsány színeket.
A Suntour NCX villa egyeduralkodó ebben a kategóriában, csillapításában ne keressünk progresszivitást és finomságot, de ha utunkba kerül egy kátyú, kirugózza és vissza, amivel teljesítette funkcióját. A jobb vállon lévő kallantyút elfordítva kimerevíthető, így aszfalton túrázva nyugodtan kiállhatunk a nyeregből, nem fog fölöslegesen mozogni a bringa eleje.
A felszereltség picit drágább, mint a merevvillás Pointeren, elsősorban az (Altus helyett) Shimano Alivio alkatrészek miatt. A 3×9 sebességes rendszer tökéletesen működött, és meglehetősen tartós is, ebből a szempontból is jó befektetés a bringa hosszú távra. A Pointer négyszögtengelyéhez képest Octalinkes három tányéros hajtóműnek köszönhetően úgy is megfelelően széles az áttételtartomány, hogy hátul nincsenek „hipernagy” lánckerekek, nagyon meredek emelkedőkön sem kerülnek bajba gyengébb bringások sem.
Ami a Baddog Pointer S árszintjén – 172 800 Ft – üdvözlendő, hogy a bringára Shimano hidraulikus tárcsafékeket szereltek fel, amivel bármilyen körülmények között, esőben is biztonságosan megállhatunk, akár nagyobb testtömegű bringásoknak még túrafelszereléssel is elegendő fékerőt kapnak.
A kiegészítők a Pointerhez hasonlóan egyszerű, alsó középkategóriás alkatrészek, mint a kormány, kormányszár, nyeregszár. Gyárilag több hézagolót tesznek a kormányszár alá, amit felfelé állítva szerelnek a bringára. A Pointer eleje így kimondottan magas, inkább city-bike érzést ad. A műhelyben azonban hamar sportossá is alakíthatjuk a Baddogot, lényegesen alacsonyabbra helyezve a kormánypozíciót, kinek hogy tetszik.
Összességében a Pointer egy sokoldalú kerékpár, melynek alacsony ára ellenére megpróbálták kordában tartani a tömegét (13 kg), így a közlekedésen kívül rekreációs sportolásra, túrázásra is alkalmas, akár az aszfaltról letérve is. Persze ha nincsenek ellenünkre a plusz grammok, alkalmas városi-, vagy túra kiegészítők fogadására is, mint amilyen a sárvédő, vagy a csomagtartó, a vázon megtalálhatjuk a szükséges szemeket.
A Pointer S-t balatonföldvári teszttáborunkban próbáltuk ki, ahol Bán Barni, gyakorlott – nem csak kerékpáros – túrázó így nyilatkozott a kerékpárról:
Számomra a Baddog e-bike-nál is szimpatikusabb volt ez a hagyományos változat, mert szeretek elfáradni, szeretem az egyszerű szerkezeteket. A méret és a geometriája még nekem is jó volt a 190 centimhez, a vázon nem éreztem, hogy csavarodott volna, stabil jó bringa. Nyilván nem hajtottam meg durván, normális utcai használat szerűen, amire való. SHimano Alivióval tökéletesen váltott, minden rendesen működött.
A RideHard.hu és a Bikemag.hu által szervezett cross/trekking teszthétvégén a hosszú ujjú bringás mezeket a magyar sportruházat gyártó, az 575 by ILB Factory biztosította a résztvevőknek.
Infobox:
Gyártó: Accel-Hunland Kft.
Elérhetőség: http://bad-bike.hu/hu/
A kerékpár gyártó weboldalán: http://bad-bike.hu/hu/cross-bike/22-pointer-s.html
Ajánlott fogyasztói ár: 172 800 Ft
Műszaki adatok:
vázméretek 48 / 53 cm
vázanyag: 6061 Alu
villa: Suntour NEX MLO
kormánycsapágy: VP-Z104PE
hajtómű: Shimano Alivio FC T4010
hátsó váltó: Shimano Alivio RD M430
első váltó: Shimano Alivio FD T4000
hátsó váltókar: Shimano Altus SL M4000
első váltókar: Shimano Altus SL M4000
fék: Shimano M396
fogaskoszorú: Shimano Acera HG200
első agy: Formula DC20
hátsó agy: Formula DC22
felni: Mach1 ER-20
kormányfej: Kalloy AS-6030
kormánycső: Kalloy AL001
nyereg: Selle Royal Mach
abroncs: Rubena V84 Gripper
tömeg: 13 kg