fbpx

Baddog Pointer S kerékpárteszt: a plusz extrákkal is igen jó vétel…

A Baddog Pointer S tulajdonképpen régi ismerős, hiszen magam is próbáltam a merevvillás változatot, a Pointer-t. A két fitness/cross modell a teleszkópos villában, felszereltségben és árban különbözik, az „S” a gazdagabb változat.

Baddog Pointer S kerékpárteszt

Pár szóban a magyar Badbike márkáról, melynek hátterében Európa egyik legnagyobb gyártója, az Accell Group áll, amihez többek között a Ghost, Lapierre, Winora és a Haibike is tartozik: A gyártási kapacitás jelentős részét a tószegi Accell-Hunland telep adja, ahol már a kétmilliomodik bringa is legördült sorról 2001 óta. A minőség tekintettében így senkinek nem lehetnek kétségei és az összeszerelés, festés magas szintjét már tesztjeinkben is bizonyították a 2015-ben életre hívott Baddog és Badcat kerékpárok. Legyen szó az egyszerűbb modellekről, vagy akár drágább elektromos rásegítéses kerékpárokról, nem fognak csalódást okozni leendő tulajdonosaiknak.

A Baddog Pointer S esetében egy kimondottan kedvező árú bringával van dolgunk, ami ennek ellenére tulajdonképpen mindent tud, ami elvárható egy általános célra vásárolt fitness/cross hobbikerékpártól. Jól teljesít könnyed túrákon, rekreációs sportolás címén tett bringázások alkalmával aszfalton vagy könnyed terepen, de a városban is megállja a helyét a mindennapos közlekedésben.

Személy szerint a „sima” Pointernél értékeltem a merevvillát, mert a fenti felhasználási célok egyike során sem igénylem a csillapítást, megoldja azt a test, az évek, meg a rutin. Kevésbé gyakorlott bringások számára azonban – mint amilyen sok leendő tulajdonos is – jól jön a teleszkóp, kevésbé fárasztó a tekerés, kisimul a rosszabb minőségű út, szóval lehet megéri a plusz tömegért és a magasabb árért cserébe is.

A Pointer váz mindkét modellnél ugyanaz, 6061-es hőkezelt alumíniumból készül, egyszerű konstrukció, de tisztességes minőségű hegesztésekkel és festéssel, pontosan olyan, amit ezen az árszinten el lehet várni. Az egyéniségét az ívelt felsőcső és a domború Baddog felirat adja, a szürke festés pedig azoknak fog tetszeni, akik kerülik a feltűnést és nem kedvelik a harsány színeket.

A Suntour NCX villa egyeduralkodó ebben a kategóriában, csillapításában ne keressünk progresszivitást és finomságot, de ha utunkba kerül egy kátyú, kirugózza és vissza, amivel teljesítette funkcióját. A jobb vállon lévő kallantyút elfordítva kimerevíthető, így aszfalton túrázva nyugodtan kiállhatunk a nyeregből, nem fog fölöslegesen mozogni a bringa eleje.

A felszereltség picit drágább, mint a merevvillás Pointeren, elsősorban az (Altus helyett) Shimano Alivio alkatrészek miatt. A 3×9 sebességes rendszer tökéletesen működött, és meglehetősen tartós is, ebből a szempontból is jó befektetés a bringa hosszú távra. A Pointer négyszögtengelyéhez képest Octalinkes három tányéros hajtóműnek köszönhetően úgy is megfelelően széles az áttételtartomány, hogy hátul nincsenek „hipernagy” lánckerekek, nagyon meredek emelkedőkön sem kerülnek bajba gyengébb bringások sem.

Ami a Baddog Pointer S árszintjén – 172 800 Ft – üdvözlendő, hogy a bringára Shimano hidraulikus tárcsafékeket szereltek fel, amivel bármilyen körülmények között, esőben is biztonságosan megállhatunk, akár nagyobb testtömegű bringásoknak még túrafelszereléssel is elegendő fékerőt kapnak.

A kiegészítők a Pointerhez hasonlóan egyszerű, alsó középkategóriás alkatrészek, mint a kormány, kormányszár, nyeregszár. Gyárilag több hézagolót tesznek a kormányszár alá, amit felfelé állítva szerelnek a bringára. A Pointer eleje így kimondottan magas, inkább city-bike érzést ad. A műhelyben azonban hamar sportossá is alakíthatjuk a Baddogot, lényegesen alacsonyabbra helyezve a kormánypozíciót, kinek hogy tetszik.

Összességében a Pointer egy sokoldalú kerékpár, melynek alacsony ára ellenére megpróbálták kordában tartani a tömegét (13 kg), így a közlekedésen kívül rekreációs sportolásra, túrázásra is alkalmas, akár az aszfaltról letérve is. Persze ha nincsenek ellenünkre a plusz grammok, alkalmas városi-, vagy túra kiegészítők fogadására is, mint amilyen a sárvédő, vagy a csomagtartó, a vázon megtalálhatjuk a szükséges szemeket.

A Pointer S-t balatonföldvári teszttáborunkban próbáltuk ki, ahol Bán Barni, gyakorlott – nem csak kerékpáros – túrázó így nyilatkozott a kerékpárról:

Számomra a Baddog e-bike-nál is szimpatikusabb volt ez a hagyományos változat, mert szeretek elfáradni, szeretem az egyszerű szerkezeteket. A méret és a geometriája még nekem is jó volt a 190 centimhez, a vázon nem éreztem, hogy csavarodott volna, stabil jó bringa. Nyilván nem hajtottam meg durván, normális utcai használat szerűen, amire való. SHimano Alivióval tökéletesen váltott, minden rendesen működött.

RideHard.hu és a Bikemag.hu által szervezett cross/trekking teszthétvégén a hosszú ujjú bringás mezeket a magyar sportruházat gyártó, az 575 by ILB Factory biztosította a résztvevőknek.

Infobox:

Gyártó: Accel-Hunland Kft.

Elérhetőség: http://bad-bike.hu/hu/

A kerékpár gyártó weboldalán: http://bad-bike.hu/hu/cross-bike/22-pointer-s.html

Ajánlott fogyasztói ár: 172 800 Ft

 

Műszaki adatok:

vázméretek     48 / 53 cm

vázanyag:        6061 Alu

villa:    Suntour NEX MLO

kormánycsapágy:        VP-Z104PE

hajtómű:          Shimano Alivio FC T4010

hátsó váltó:      Shimano Alivio RD M430

első váltó:        Shimano Alivio FD T4000

hátsó váltókar: Shimano Altus SL M4000

első váltókar:   Shimano Altus SL M4000

fék:       Shimano M396

fogaskoszorú:  Shimano Acera HG200

első agy:          Formula DC20

hátsó agy:        Formula DC22

felni:    Mach1 ER-20

kormányfej:     Kalloy AS-6030

kormánycső:    Kalloy AL001

nyereg: Selle Royal Mach

abroncs:           Rubena V84 Gripper

tömeg:  13 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.