A SuperCross zárófordulója sok szemszögből – új videóval

A hétvégén rendezték meg a SuperCross sorozat hetedik, egyben záró futamát is Budapesten, a Kánai úti lakópark mellett. Az alábbiakban az utánpótlás és a master kategóriák versenyzőitől olvashatunk beszámolókat, Garamszegi Lászlótól, a Bikeexpress SE csapatvezetőjétől, Cser Gábortól (Alpinbike Team-Giant-Endura-CsontiCar), a cyclocross master 1 magyar bajnoktól, és Rónaszéki Istvántól (Bikeland-Merida), a tavalyi cyclocross széria master 2 összetett győztesétől.

„Ez jó mulatság, férfi és női munka volt 😉 !” – avagy a SuperCross sorozat legeredményesebb csapata a Bikeexpress SE lett, méghozzá úgy, hogy a négy legtöbb pontot gyűjtő versenyzőjük közül három megnyerte saját kategóriáját. A cyclocross széria 7. fordulóján, a Budapest Cross-on  történteket – szokás szerint fókuszban az utánpótlás futamokkal – a sikerkovács, Garamszegi László értékeli:

“Nagyon szép igényes környezetben került megrendezésre a Supercross sorozat utolsó állomása, a Sportház szomszédságában az öltözők, az infrastruktúra kiváló volt. A pálya állapota már okozott fejtörést mindenkinek, így nekünk is, mivel a hétközbeni pályabejárásoknál igen komoly nyomvályúk keletkeztek és ezek szépen meg is fagytak, a cyclocross bicók keskeny kerekeit megvezették, viszont montival át lehetett rongyolni a barázdákon biztonsággal. Kurilla Bencén kívül mindenki a 11 fős csapatunkból így a montit választotta, bár rögtön az első futamban be is bizonyosodott, hogy ehhez a szakághoz „némi” erő is szükséges.

A legjobb csapatok (balról): Cube-Balaton Team, Bikeexpress SE, Vitalitás SE

Fábián Ábel (SzSzKSE)magabiztosan nyert U17-ben a cyclocross bicójával, ebböl is látszott, hogy mindenre van példa és ellenpélda. Fetter Erik (PCCC) és Zathureczky Márk (Bikeexpress SE) fej-fej mellett  haladva döntötték el a 2. hely sorsát a futamban. Mivel Márk az utolsó kanyar előtt kirántotta  a lábát a pedálból, így előbbi ért be előbb, de Márk  így is 2. lett a kategóriában, és az összetett is magabiztosan nyerte. Erik nagy fölénnyel az U15-ösök között diadalmaskodott, ahol a két csapattárs, Dian Ábel és Karl Ádám (mindketten Bikeexpress SE) csatázott a helyekért és az összetett helyezésük is ezen  a futamon múltak. Ábel boldogan emelte magasba  a kezét a célban, Ádi viszont a „krokodil könnyeivel” küszködött mivel a cipője csattja elszakadt és így nem tudott vele hatékonyan tekerni, talán ezen is múlt az összetett elsősége… Majd jövőre, és persze kettőjük jó viszonya ettől még nem romlik meg, eddig is jól működött kettejük tandemje, ezután is fog, most így jött ki.

Lányoknál WU17-ben is nagy csata volt várható, mivel itt is még nyílt volt az összetett sorsa. Nagyon szorítottam Karl Biankáért (Bikeexpress SE), aki a hét elején még megfázással küszködött, hogy mennyire tudja „felszívni magát” egy ilyen technikás mostoha körülményekkel tarkított pályán a „Nagy” rivális Vanessza (Vitalitás SE) ellen, de Bius meglepően jól oldotta meg a feladatot és még csapattársa, Oetl Netta is megelőzte  a „kis Nagy” lányt, így  az összetett győzelem is meglett a mi üdvöskénknek.

Ezután jött az utolsó futam az elit u23 és masterekkel, ahol a Mi Kurilla Bencénknek szoríthattunk, aki  a 4. helyen zárt és így összetettben hozta a 3. helyet. Panyi Janó (Melbotech) magabiztosan nyert ezen a futamon, bebizonyítva azt, hogy nem teltek haszontalanul a belgáknál eltöltött hetek, hónapok. Szépen küzdött és az eliteket is meg-megszorítgatta. Az eliteknél Szilárd nyert, viszont  a technika itt is közbeszólt, mert Vígh Zoli igencsak meglepetést okozhatott volna, ha nem kap defektet és ez  a master Cser Gabira (Alpinbike) is igaz, akinek a kerékcseréjénél személyesen is segítettem.

Kurilla Bence

Összetettben a 7 futam után Karl Bianka (WU-17), Dian Ábel (U-15) és Zathureczky Márk (U-17) révén 3 első helyet elhoztunk, illetve több dobogós helyezést is. Ezen felül ami még nagy öröm számunkra hogy  a Csapatversenyt is megnyertük, 😉 és ráadásul csak utánpótlás korúak szerezték a pontjainkat ebben a diszciplínában. Ezen felül az összes csapattársunknak gratulálok, akik indultak vagy csak szurkoltak és szeretném elismerésemet kifejezni az összes támogatónknak, elsődlegesen a Bikeexpress kerékpárboltnak és természetesen nem utolsó sorban szülőknek, akik gyermekeik mellett álltak jóban rosszban, végig a sorozat folyamán.

Összeségében elmondhatjuk a sorozatról: „Ez jó mulatság, férfi és női munka volt 😉 !”…mert valóban jól is éreztük magunkat végig, a sorozat alatt jobbnál jobb és izgalmasabb technikás pályán versenyezhettek a gyerekek. Itt az eredményhirdetés után még egy kis meglepetés szülinapi partyt is rendeztek nekem a srácok, lányok és a szülők, ahol természetesen a csapatgyőzelemre is ittunk, persze csak kölyökpezsgővel.

De az élet nem áll meg egy ilyen siker után sem, folytatjuk a téli kemény edzéseinket, mind országúton, mind terepen, görgőn és a tornateremben egyaránt. És nézünk előre a  szezonra, Andiamo avanti !”

A Master 1 kategóriában az újdonsült magyar bajnok, Cser Gábor (Alpinbike Team-Giant-Endura-CsontiCar) is rajthoz állt vadonatúj trikolór mezében, de a futam nem alakult túl szerencsésen számára. Ahogy már korábban többen is, a történteket végiggondolva az Alpinbike versenyzőjében is felvetődött hogy jó-e összeengedni a cyclocross kerékpárt a mountain bike-kal a legerősebb futamokban, erről is olvashatunk beszámolójában:

“Hogy is kezdjem… úgy, hogy ez a futam is megvolt, végigmentem, igaz, néha feküdtem egy keveset a sárban. 5. hely: nem vagyok elégedett, igaz defekt és egy-két esés is hátráltatott, valahogy nem sikerültek idén a Supercross futamok. Mikor szombaton kint voltam pályát járni, elkeseredtem, nem tetszett a pálya, de a verseny napján, verseny közben nagyon megtetszett. Sokan MTB-vel indultak, köztük a médiacézár Tufi is, ez fontos lesz majd a verseny szempontjából, de még nem lőném le a poént.

Cser Gábor új bajnoki mezében

Na de akkor kezdjük is el versenyt, tehát szokásos bemelegítés, szabadgörgő, lábam forog, kedvem jó, hideg van nem jó, de ez a cross versenyeken nem meglepő. Beszólítás, rajt, bumm, egész jól elkaptam, első körben Reitinger Gabival érkeztem, másodikban is, harmadikban nem, miért is? Kicsit behibáztam, de nem gond, majd szépen felzárkózom, gondoltam magamban, közben Pityikusz is megérkezett mögém az MTB-vel, ami a technikásabb részeken előnyt jelentett számára, viszont az aszfalton a „montenbájk” előnyeit nem élvezhette, hiszen lassabb a cross kerékpárnál.

Következő kör, köszi helló, defekt, kerekem persze nem volt, így a depóban kis tanácstalanság, végül Pelikán Janitól kaptam egy kereket, hú de köszi! Mondjuk csak pár sebesség működött, de legalább tovább tudtam menni. Most jön ám a legizgalmasabb rész, Tufi és köztem megkezdődött a pozíció harc, ugye ő 29-es MTB-vel, én pedig a cross-szal, felfelé konkrétan állva hagytam, de ő lefelé gyorsabb volt. Viszont én nem az a srác vagyok aki bárkit is elenged lefelé. Tufi meg nem olyan srác, aki hagyja magát lehagyni, így pediglen, az következett, hogy a széles batár nagy kormánya nem fért el mellettem és jól összeakadtunk, na és kitaláljátok mi történt? Igen-igen mindketten belefeküdtünk a sárba.

Gépek háborúja: cyclocross vs. mountain bike

Széles kormány nem való crossra, ez biztos, sokat gondolkodtam ezen az esés után. Ezen a pályán nagyon kijött, hogy mi a különbség a két kerékpár között, én a technikás részeken nagyon feltartottam Tufit, ő pedig engem a gyors részeken, azaz a síkon és az aszfalton. Plusz a széles kormány miatt jóval balesetveszélyesebb, a test-test elleni küzdelemben főleg. Én azt gondolom, hogy az elit futamban és a master kategóriában, már nem teljesen helyén való az MTB használata, cross versenyen az elit és master kategória használjon cross kerékpárt!

Természetesen ez csak egy javaslat a Super Cross rendezőinek.”

A Budapest Cross Master 2 kategóriájában Rónaszéki István (Bike-Land Merida) címvédőként állhatott rajthoz. Tőle olvashatunk most pár sorban a versenyről:

“A korábbi futamok alapján Jordán Péter már bebiztosította magának az elsőséget, így összetettben csak a dobogó alsó két fokáért lehetett számítani igazán szoros küzdelemre. A második pozícióban Specziár Viktor, utána Kiss József és én következtem 10 pontos különbségekkel. Ami azt jelentette, hogy ha 2 hellyel előrébb végzek, mint Józsi, akkor az összetett szempontjából megelőzöm, míg ha Józsi végez 2 hellyel előrébb, mint Viktor, akkor a dobogóra is fordított sorrendben állhattak volna fel.

Rónaszéki István

Viktor nagyon készült a versenyre: 3 kerékpárral érkezett… Pályabejáráson kipróbált egy vastag gumis MTB-t, egy hagyományos cyclocross gépet, végül egy másik MTB mellett döntött, amin vékony gumi volt. Péter a hagyományos cyclocross kerékpár mellett döntött, de tartaléknak 29-es MTB kerékpárt állított be a depóba. Józsi és én is a hagyományos cyclocross kerékpárral álltunk rajthoz, nem variáltunk, végül is ez cross-verseny, nem?

A rajtunkat legjobban Péter kapta el, aki nagyon bevállalt az első körben, és sikerült 30 másodperces előnyt kiharcolni az üldözői előtt, akik Viktor, Józsi és én voltunk. Mi hárman hol közelebb, hol távolabb voltunk egymáshoz, de nem sikerült komolyabb előnyt kicsikarnia senkinek sem. Péter a tőle szokatlan bevállalós tempója közben elesett, és ezzel elillant a biztonságos előnye és felcsillant bennünk a győzelem reménye.

A harmadik körben felért rám Józsi és mi helyet cseréltünk, majd próbáltuk utolérni az előttünk lévőket. A negyedik körben sorozatos technikai problémák kezdődtek. Először Péter kapott defektet, a külső gumija le is fordult a felnijéről, de szerencséjére a pálya azon szakaszán történt, ahol közel volt a depó és a tartalék kerékpárjával ment ki az utolsó körére. Ezután én következtem a technikai problémámmal, amikor a pálya egyik legrázósabb szakaszán a nyergem hangos reccsenéssel leesett. Mint kiderült a nyeregbilincsem lazult ki és hullott darabjaira.

Nem volt egyszerű a megfagyott nyomvájatokban…

Sajnos ez a pálya azon szakaszán történt, ahonnan a depó futva is 3 percre volt, így számomra ekkor elszálltak a dobogós remények. A depóban egy másik meridás versenyző önzetlenül kivette a saját kerékpárjából a nyerget és nyeregcsövet és belerakta az enyémbe, így folytathattam tovább a versenyt. Hatalmas köszönet érte!

Az utolsó körben az erejével teljesen elkészülő Viktort a csapattársa könnyedén sprintelte le a hajrában, míg a harmadik helyen Józsi ért a célba. Én kénytelen voltam beérni ezen a versenyen a 9. hellyel… Kategóriánk összetettjét ezzel Jordán Péter nyerte meg, a második helyen Specziár Viktor végzett, dobogó harmadik foka Kis Józsefé lett, én pedig a negyedik helyezett lettem idén. Az idei cyclocross versenysorozat ezzel befejeződött. A hazai mezőny nagyot lépett előre, sokkal kiegyensúlyozottabb lett a mezőny tavalyhoz képest és ráadásul szinte minden kategóriában az utolsó versenyig nyílt volt a küzdelem is idén.

A Budapest Cross eredménylistája: SuperCross_BudapestCross_veg_

A SuperCross összetett végeredmény: SuperCross_2012_ossz_veg_

Fotók: Fenyvesi Tamás, Káldi Tamás

Fülöp Miklós videója:

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.