Pár napja megírtam a véleményemet arról, hogy mik zajlanak a színfalak mögött, kaptam is érte hideget, meleget olvasóktól és forgalmazóktól egyaránt. Most viszont jöjjön egy képes beszámoló azokról a termékekről, melyek előtt megálltam elgondolkozni, rajongani, vagy csodálkozni.
A jövő év egyik trendje lesz a bikepacking, azaz járd a világot akár terepen csomagtartók nélkül kvázi bármilyen bringával. A képen a kedvencem a Wilier Jaroon Plus látható országúti kormánnyal, acél vázzal, karbon villával, 1×11-es szettel, és 29×3″-os gumikkal. Világ végére meg vissza!
Még mindig bikepacking, de most már felszerelés. A Pinguin nevű cseh kemping felszereléseket gyártó cég lelkes bringatúrázó mérnökei a cégnél lévő anyagokkal nekiálltak kísérletezni, és így született meg az AcePac márka. Minőségi alapanyagok, ötletes kidolgozás, és ha igaz amit mondtak, akkor kedvező fogyasztói árak lesznek!
Még mindig a túrázásnál maradva de a hagyományos formánál, ez a svájci gyártású Hilite Titan a kategória Rolls Royce-a. Méretre, egyedi megrendelésre készül, Pinion P1.18 agyváltóval, Gates Carbon Drive szíjhajtással, és extrém masszív titán csomagtartóval. Nagyjából 3 millió forint értékben.
A Kask sisakok a neves Granfondo Magazin közvélemény kutatásán a nem német nyelvterületen a második helyen végeztek a Giro mögött (a német-osztrák-svájci szavazáson a Giro-Specialized-Uvex lett a sorrend). Ilyenkor látszik, hogy a hype meg a szponzoráció hogyan működik. A Protone sisakot kézbe vettem, felpróbáltam, valóban minőségi darab, csak nem a 90.000 forintos árcédulához, hanem mondjuk egy harmincezreshez.
Éppen a napokban indult komment cunami a Cipollini elektromos bringa miatt, erre most itt egy Merckx? Bizony az e-bike töretlenül hódítja a piacokat. Nekem az MCM2 sokkal jobban kéne.
Sokat vitáztunk arról, hogy a Colnago Arabesque vagy a Wilier Superleggera SL a szebb? Végül mégis emellett voksoltam mivel ezen modern szett van, és a színe mindent visz!
Természetesen mindenkinek volt már fatbike a standján, de a Rocky Mountain standon azonnal szerelmes lettem az új SuziQ-tól ami 3.8″-os gumit is simán fogad. Lehet a kanadaiaknak van fogalmuk milyen az amikor tél van 🙂 5500 dolláros ára nem egetverő kategóriájában vizsgálva.
Ha már fatbike meg hó, akkor 45NRTH. Ez a Wolfgar bakkancs -15 fokig kellemes hőmérsékletet nyújt egy sima zoknival is a kivehető bélésének köszönhetően. Alaszkában bringázni kiváló, de fázós lábúaknak itthon is jó lehet, no meg SPD stoplit is fogad. Lehet “picit” drága lesz…
Még mindig a ducibb guminál maradva: lehet hiányosak az ismereteim, de a Rose használta ki először az új Root Miller esetében a tényt, hogy amelyik bringában 27.5×3.0”-os 650B+ gumik elférnek, abba bele lehet tenni a 29×2.4-est is. Tehát vehetsz egy gépet 130 mm-es (vagy 140-es ha SuperTrail kivitel) rugóúttal maratonozni mondjuk könnyű 29-es kerékszettel, és ha durvulni akarsz akkor berakod a „plusszost” és mehet a móka. A csavar a történetben az, hogy megrendelheted a gépet egyszerre két kerékszettel is, ami olcsóbb megoldás mint később venni bolti áron még egy szettet.
A Campagnolo standon találtam ezt a rekumbenst ami Alex Zanardinak a híres autóversenyzőnek készült. Igen, nem múltidőben. A borzalmas balesete óta aktívan versenyzik a Blancpain GT kupában, közben paralimpiai aranyérmes. Kitartásból mindenki példát vehetne róla!
A CeramicSpeed nevéből adódóan kerámia görgős csapágyak gyártásával foglalkozik. “Marginal gains” ahogy Sir Dave Brailsford mondaná. A képen látható szett egy középrész csapágyból, egy komplett Ultegra váltóhoz való kanál+görgő kombóból és egy spéci láncból áll. Ez így majdnem ezer eurót kóstál, ellenben több mint 10 Wattot tudsz megspórolni vele. Nyilván boltba járáshoz nem egy ésszerű választás, de nem is oda szánják. Ezzel megy a Tinkoff, az Etixx, az Astana és a Dimension Data is. Ezen a videón láthatod a különbséget csak a középrésznél!
Mit keres egy futópad egy bringás kiállításon? Ez nem egy sima futópad. A Tacx Magnum bringával használható edzőpad. Olyan amit eddig csak Manuel Fumic és a német válogatott videóiban láthattál! Mindezt a már jól ismert virtuális videós cuccukkal összekapcsolva. 32″-os tévén megy a pálya, miközben 15%-os emelkedőt is tud szimulálni. Kedves jézuska….
Nem gondoltam volna, hogy a kiállítás első Shimano Steps pedelec rendszerével és automata módban is működni tudó Alfine Di2 rendszerével a Csepel standon találkozom majd, és mindez rögtön egy bringában kerül bemutatásra. Tetszik az irány ami felé haladnak!
Sok jó teló létezik a világon, de a DVO az abszolút csúcsokat jelenti. Egyetlen hibája, hogy nincsen hazai forgalmazója, pedig a mozgása iszonyatosan szép és a kinézetük sem megszokott.
Már teszteltük a bringát amivel Nino Schurter és Jenny Rissveds világ és olimpiai bajnok lett. Egyszerűen nincsen ma eredményesebb csapat náluk!
Amíg a Scott az ellenfelekben hagyott komoly nyomot, addig a Canyon a konkurens kerékpáros cégek bankszámláiban. A csak online webshoppal rendelkező de immáron Ausztráliában és az USA-ban is területeket hódító német vállalat akkora sebet ejtett a legnagyobb bringás márkák eladásain kedvező áraival, letisztult, egyszerűen áttekinthető és brutálisan jó ár/érték arányú palettájával, hogy elindított egy lavinát ami a következő években alapjaiban rengeti meg a klasszikus gyártó-nagyker-kisker-vevő láncokat. A képen az Aeroad CF SLX látható már az új SRAM Red eTAP HRD tárcsás rendszerrel.
A Lauff villa eddig is inkább vicces mérnöki találmány volt mint jól működő termék, de úgy látszik a biznisz pörög, mert itt a hiánypótló gravel bike villájuk a Grit… rendes villával vinném a kézzel készülő cseh Festka gépet.
Nagyon ütős demo bringát mutatott be az ENVE karbon cuccokat gyártó cég. A matte army/cyan fényezésű Speedvagen egyedileg konfigurálható országúti, melynek ára 4000 USD amire festéssel rádobhatsz egy ezrest még simán, de ha méretre kéred akkor még 1500-at számolnak fel, és 3000 dodóért lesznek rajta kiegészítők, meg 2-3000-ért alkatrészcsalád. És akkor beledobhatod az ENVE SES 4.5-ös 1328 grammos kerékszettet még 2700-ért. Szóval mire összeáll simán átlépi a három millát.
Ami a Speedvagen az országútiban, az gyerekbringában az Earlyrider. 20″-os bringáig mindenük van a legkiválóbb minőségben. A képen a Belter 20-at láthatod 3-as agyváltóval, szíjhajtással, és Hope tárcsafékekkel. Mindössze 8,45 kilós súlyban van, és nagyjából örökéletű. 730 EUR-ért be is dobhatod a kosárba 🙂
Egy jó fél éve találtam Pinteresten ezt a bringa tároló bútort. Azt hittem csak valami tanulmány, de nem! A Vadolibero Bike Shelf egy fullextrás szobai polc amin és amiben mindennek helye van. A bringát hajlított krómacél csőbe integrált ledsor világítja meg. Ugyanitt ügyes asztalost keresek, mivel 3300 EUR az ára 🙂
Szó bennakad, szem fennakad, pénztárca kiürül. A De Rosa SK Pininfarina Disc az új tárcsás Dura Ace szettel számomra a kiállítás legkívánatosabb országútija lett.
UST gumit “felrobbantani” a felnire nem könnyű feladat még akkor sem ha beszappanozod a peremet. A Zéfal Tubeless Tank kvázi egy felfújható tartály, amiben nagy mennyiségű 8 bar nyomású levegőt tudsz összesűríteni egy szabványos műhelypumpával. Innentől a gumi úgy ugrik fel a helyére mint a villám! Ok, hangja az van, de ez legyen a legkevesebb.
Kalle Nicolai munkásságát közel húsz éve követem. Megalkuvást nem tűrő “őrült tudós”, aki időt, pénzt, energiát nem kímélve készíti technokrata kinézetű bringáit. Az egyik mérnök sráccal beszélgetve kiderült miért kerül kokainnal kevert gyémánt árába egy-egy váz. Csak a rugóstag alatt látható link darabja több mint 30 perces gépmunka időt vesz igénybe, mire a CNC maró egy 3 kilós AlCuMg1 tömbből kifaragja azt. A képen az ION G19 látható, de például egy ION-GPI vázért bárki fél karját odaadnám!
A harmadik kiállítási napon hullafáradtan mászkálva tudtam mi hiányzik még az emberiségnek. A BrakeForceOne nevű cég egyszerre két cuccal is kiakasztotta a “bullshit-o-metert”. Az egyik a rajta levő BFO H2O vízzel működő tárcsafék, a másik meg az erre szerelt két buta nagy ABS kocka melynek darabja 250 grammos. Értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja?
Végre egy olyan kerékpárszállító bőrönd, amibe nem kell szétbontva betenni a bringát. A mai integrált kábelezésű, és főleg tárcsafékes bringákról már nem olyan egyszerű lebontani a stucnit. A Douchebag (melynek magyar jelentése “köcsög, barom”) The Tour főleg az országútisoknak lesz nyerő. Sajnos nem jár hozzá a Pinarello 🙂
Többször megfordultak már nálunk Giro termékek, de így egyben látva a brutálisan stílusos szettjeiket azért egészen más liga. Le a kalappal a designerek előtt! Nem mellékesen profi minőségű cuccok, bár az új fűzős+három tépőzáras+BOA tekerős Factor Techlace cipőjüket nem értem még, de reméljük hamarosan tesztelhetjük!
Az Astro egy Távol-Keleti vázgyártó, akinek ha belelapozol a katalógusába, akkor nagyon sok “híres” márka modelljeire is rácsodálkozhatsz. Több éve figyelem őket, és most már olyan szintre jutottak, hogy simán megállná saját brandként is a helyét a piacon. Elég csak ezt a demo országútit megnézni. Persze nekik sokkal kifizetődőbb évi több mint 500.000 vázat legyártani másoknak, mint működtetni egy bonyolult és drága marketing+bolthálózat gépezetet.
Aki járatos az enduro szakágban, az biztosan tapasztalta már, hogy nem könnyű egy jó kis bikeparkozásra, vagy főleg egy enduro versenyre vizet vinnie magával, pedig arra lefelé is szükség van, vagy ha máshol nem akkor az átkötő szakaszokon. Persze lehet víztartályos hátizsákot vinni, de az plusz súly, meg melegít, és felesleges is lehet. Az Alpinestars megoldotta a dolgot. A könnyű, szellős protektor ing hátába beletehető a víztartály a gerincvédő fölé. Okos megoldás!
A stílusos öltözködés egyre fontosabb a kerékpárosok számára, és ez jó, mert hiába a komoly bringa ha úgy nézel ki rajta mint egy hajléktalan. A német Ziener nagyon komoly ruházati választékkal és minőséggel rendelkezik, és külön figyeltek arra, hogy a gyerkőcök is megfelelően fel legyenek szerelve!
Valószínűleg itthon egyetlen darab kiegészítő síléc sem fog elkelni a Thule új tárcsafékes, laprugós gyerekszállítójából, hiszen nincsen rendes hó évek óta. Viszont jó látni, hogy ilyen célpiacra is lőnek, és a multifunkciós bringa után köthető Chariot szállítójuk a futás, túrázás, kerékpározás, bevásárlás mellett sítúrázásra is alkalmassá tehető!
A Shimano által birtokolt PRO márka cuccai ugyanazt a precíz japán színvonalat hozzák amit az alkatrészgyártótól már megszokhattunk. Éppen ezért leszek kíváncsi az új dropper post-jukra, mivel eddig bármilyenem volt, mindegyikkel volt valami bajom. Persze ha jön hozzá egy Koryak kokpit szett, akkor sem leszek szomorú!
Végül, de nem utolsó sorban a kiállítás egyik legszebb országútijának megszavaztam a feltörekvő lengyel Romet cég Boreas modelljét. A kép sem adja vissza a váz színét, de űberdurva. A bringa amúgy kapható itthon is mint kiderült, és az új Tiagrával is csak 379.000 forint. Ok, a féket lecserélném hidrósra, de amúgy ennyiért ajándék.