Amivel a profikat vádolják, az amatőröknek elérhető! Avagy Mario Cipollini korábbi nyilatkozata, miszerint még bőven a 40 fölött is megverné a mai legjobb sprintereket ha akarná, értelmet nyert az Eurobike kiállításon!
A magyar feltaláló, Varjas István évek óta dolgozott rajta, hogy az első generációs rejtett rásegítő motorja sorozatgyártás-éretté váljon, azaz egy kerékpárgyártó palettájáról a megfelelően vastag pénztárcával rendelkező átlagember is hozzájuthasson ilyen csodabringához. Olyan kerékpárhoz, ami pont ugyanúgy néz ki, mint egy átlagos országúti, de gombnyomásra több fokozatban segít rá a pedálokra, akár több száz Watt plusz teljesítményt szolgáltatva.
Két éve már pont az Eurobike kapcsán beszámoltunk az első próbálkozásról, amiből végül nem lett gyümölcsöző kapcsolat, most azonban a világ egyik legnagyobb presztízzsel rendelkező prémium gyártója került a képbe. A Varjas rendszerének megépítéséhez szükséges tudást az MCipollini vásárolta meg és érlelte kész termékké, s annak ellenére, hogy alapjában véve is drága kerékpárokba szerelik be, a végtermék, az MCM2 tulajdonképpen kedvező árúnak mondható. 13 000 euróért van aki motor nélkül kínál hasonló presztízs-bringát…
A Mario Cipollini nevével fémjelzett gyárról tudni kell, hogy tulajdonosa karbon termékek gyártásával foglalkozik ipai szinten, nem a kerékpározás területéről származik a jövedelem jelentős hányada, bár a DMT cipők talpa is ezekben az üzemekben készül. Azon nagyon ritka kerékpárgyártók közé tartozik, akik valóban rendelkeznek gyártói kapacitással és valóban gyártanak Olaszországban kerékpárvázakat szénszálas anyagból. Ennek köszönhetően sikerült a rásegítő motort egy valódi luxuscikkbe integrálni.
Korábban Varjas elektromotorjának beépítéséhez át kellett alakítani egy meglévő vázat, az MCipollini műhelyben azonban a rendszerrel együtt, egyedi gyártásban készül a kerékpár. Ennek köszönhetően a vásárlóknak eleve méretre (44-estől 63 cm-es méretig), egyedi geometriával készítik a vázat, amit egy Bike Fitting felmérés előz meg, ahol a vevő alkatát vizsgálják. Természetesen high-end karbonszövetből (K1 T800) készül a mestermű, ezt használták a Bardiani profi csapatnak gyártott RB800 vázakhoz is. A középrész a motor miatt eleve túlméretes (41×86,5 mm) alumínium elem. A bringák akár 28 mm széles gumikkal is használhatók.
Ami óriási különbség a korábban „alapáron” átépített vázakhoz képest, hogy itt nem kulacsba kerül az akkumulátor, hanem az energiaellátó egység is a vázon belül kap helyet, így kívülről – hacsak valaki nem ismeri az adott modellt, s hogy mit rejt magában – semmi sem utal az elektromotorra. A vezérlő egység összeköthető különböző platformokkal, tehát akár a fékváltókarról kezelhető. A vázat eleve úgy tervezték, hogy bármilyen elektronikus vagy mechanikus szettel megépíthető legyen a kerékpár.
Az MCM2 névre hallgató bringánál már nagy hangsúlyt fektettek a megbízhatóságra, ezért nem egy erőművel van dolgunk, de a maximálisan nyerhető plusz 240 Watt azért még önmagában is felsegítene a legtöbb emelkedőn. Ez a bringa nem pedelec elv szerint működik, tehát nem a bringás erőfeszítését követve segít rá automatikusan, hanem mindig nekünk kell kapcsolni a szupererőt. Ezt 3 fokozatban tehetjük meg, és jó hír, hogy jelentős a hatótáv, még a harmadik fokozatban is több mint egy órán át bírja szuflával a motor.
Nyilván az MCM2 volt a legnagyobb szenzáció a Cipolllini standon, de azért más újdonságokat és új festéseket is felfedezhettónk, ahogy arról a képek is tanúskodnak. Alapvetően a tárcsás modellek jelentik a friss fejlesztést, a csúcsmodell Cipollini NK1K és a Bond is elérhető lesz disc verzióban. Ráadásul ütős új camoflage, azaz terepmintás, és egyéb elegáns festések is szerepelnek az étlapon. Ha valódi luxusra vágysz a kerékpárok világában, a Cipollini bringákkal kapcsolatban is érdeklődj a Bikeexpress kerékpárüzletben:
Kövesd Facebookon: https://www.facebook.com/Bikeexpress-ker%C3%A9kp%C3%A1r-szak%C3%BCzlet-109518735795641/?fref=ts
Web: http://bikeexpress.hu/hu/
Képek további Cipollini bringákról: