fbpx

Cipollini 2017: magyar rásegítéssel terjeszti ki Cippo a szupererőt!

Amivel a profikat vádolják, az amatőröknek elérhető! Avagy Mario Cipollini korábbi nyilatkozata, miszerint még bőven a 40 fölött is megverné a mai legjobb sprintereket ha akarná, értelmet nyert az Eurobike kiállításon!

Tökéletesen úgy néz ki, mint bármelyik high-end országúti...

Tökéletesen úgy néz ki, mint bármelyik high-end országúti…

A magyar feltaláló, Varjas István évek óta dolgozott rajta, hogy az első generációs rejtett rásegítő motorja sorozatgyártás-éretté váljon, azaz egy kerékpárgyártó palettájáról a megfelelően vastag pénztárcával rendelkező átlagember is hozzájuthasson ilyen csodabringához. Olyan kerékpárhoz, ami pont ugyanúgy néz ki, mint egy átlagos országúti, de gombnyomásra több fokozatban segít rá a pedálokra, akár több száz Watt plusz teljesítményt szolgáltatva.

...a váz azonban szupererőt rejt magában

…a váz azonban szupererőt rejt magában

Két éve már pont az Eurobike kapcsán beszámoltunk az első próbálkozásról, amiből végül nem lett gyümölcsöző kapcsolat, most azonban a világ egyik legnagyobb presztízzsel rendelkező prémium gyártója került a képbe. A Varjas rendszerének megépítéséhez szükséges tudást az MCipollini vásárolta meg és érlelte kész termékké, s annak ellenére, hogy alapjában véve is drága kerékpárokba szerelik be, a végtermék, az MCM2 tulajdonképpen kedvező árúnak mondható. 13 000 euróért van aki motor nélkül kínál hasonló presztízs-bringát…

A Mario Cipollini nevével fémjelzett gyárról tudni kell, hogy tulajdonosa karbon termékek gyártásával foglalkozik ipai szinten, nem a kerékpározás területéről származik a jövedelem jelentős hányada, bár a DMT cipők talpa is ezekben az üzemekben készül. Azon nagyon ritka kerékpárgyártók közé tartozik, akik valóban rendelkeznek gyártói kapacitással és valóban gyártanak Olaszországban kerékpárvázakat szénszálas anyagból. Ennek köszönhetően sikerült a rásegítő motort egy valódi luxuscikkbe integrálni.

ezt ténnyleg igazi olasz mesterek készítik

ezt ténnyleg igazi olasz mesterek készítik

Korábban Varjas elektromotorjának beépítéséhez át kellett alakítani egy meglévő vázat, az MCipollini műhelyben azonban a rendszerrel együtt, egyedi gyártásban készül a kerékpár. Ennek köszönhetően a vásárlóknak eleve méretre (44-estől 63 cm-es méretig), egyedi geometriával készítik a vázat, amit egy Bike Fitting felmérés előz meg, ahol a vevő alkatát vizsgálják. Természetesen high-end karbonszövetből (K1 T800) készül a mestermű, ezt használták a Bardiani profi csapatnak gyártott RB800 vázakhoz is. A középrész a motor miatt eleve túlméretes (41×86,5 mm) alumínium elem. A bringák akár 28 mm széles gumikkal is használhatók.

idősebb bringásoknak is kisimul az emelkedő

idősebb bringásoknak is kisimul az emelkedő

Ami óriási különbség a korábban „alapáron” átépített vázakhoz képest, hogy itt nem kulacsba kerül az akkumulátor, hanem az energiaellátó egység is a vázon belül kap helyet, így kívülről – hacsak valaki nem ismeri az adott modellt, s hogy mit rejt magában – semmi sem utal az elektromotorra. A vezérlő egység összeköthető különböző platformokkal, tehát akár a fékváltókarról kezelhető. A vázat eleve úgy tervezték, hogy bármilyen elektronikus vagy mechanikus szettel megépíthető legyen a kerékpár.

cipollini_bikes_2017_017

Az MCM2 névre hallgató bringánál már nagy hangsúlyt fektettek a megbízhatóságra, ezért nem egy erőművel van dolgunk, de a maximálisan nyerhető plusz 240 Watt azért még önmagában is felsegítene a legtöbb emelkedőn. Ez a bringa nem pedelec elv szerint működik, tehát nem a bringás erőfeszítését követve segít rá automatikusan, hanem mindig nekünk kell kapcsolni a szupererőt. Ezt 3 fokozatban tehetjük meg, és jó hír, hogy jelentős a hatótáv, még a harmadik fokozatban is több mint egy órán át bírja szuflával a motor.

terepszínű tárcsás csodafegyver Mr. Bondnak

terepszínű tárcsás csodafegyver Mr. Bondnak

Nyilván az MCM2 volt a legnagyobb szenzáció a Cipolllini standon, de azért más újdonságokat és új festéseket is felfedezhettónk, ahogy arról a képek is tanúskodnak. Alapvetően a tárcsás modellek jelentik a friss fejlesztést, a csúcsmodell Cipollini NK1K és a Bond is elérhető lesz disc verzióban. Ráadásul ütős új camoflage, azaz terepmintás, és egyéb elegáns festések is szerepelnek az étlapon. Ha valódi luxusra vágysz a kerékpárok világában, a Cipollini bringákkal kapcsolatban is érdeklődj a Bikeexpress kerékpárüzletben:

Kövesd Facebookon: https://www.facebook.com/Bikeexpress-ker%C3%A9kp%C3%A1r-szak%C3%BCzlet-109518735795641/?fref=ts

Web: http://bikeexpress.hu/hu/

Képek további Cipollini bringákról:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo