fbpx

Magellan Polaris női verzió tesztje – külcsínben az erő

Nem találunk rajta ugyan pillangókat, virágfejeket és szemérmesen kuncsorgó indákat, de még egy árva katicabogarat sem, mégis első pillantásra lerí, hogy ez egy csajbicó. A fényezés metál-bilikék, fogkrémzöld matricákkal, a hófehér kormány, no meg a geometria is árulkodik a megcélzott közönségről…

Szemnek finom

Szemnek finom

Köztudott, hogy a hölgyek – főleg az eme bringa által célzott kezdő tekerők – nagyon is sokat adnak a kinézetre, így a bling-faktor kiemelt szorzót kap. Az ismerős leányzók közt tartott fókuszcsoportos felmérésen a csajos Magellan Polaris 5 ből 4,2 pontot kapott az esztétikára – azaz bálba nem ezzel mennének, de egy hétvégi mackónadrágos – pardon, leggings-es (tudatlan férfitársaimnak mondom, hogy ma így hívják a cicanadrágot) – kiránduláshoz remekül illik. A váz egy remek alap, szép papuccsal, tárcsafék felfogatási lehetőséggel.

A minőség tükre

A minőség tükre

Ezt a szép kis surranót középkategóriás alkatrészekkel szerelték, amik közt helyett kapott néhány nagynevű gyártó alkatrésze is. A megállításért például egy pár nagyon jó minőségű Avid SD 3 V-fék felel, a hajtás Truvativ, a váltást pedig a Sram X.5 széria pöckölői végzik. BTS alkatrészekből is többet találunk, melyek híresek a szép kivitelezésükről, mellesleg egész könnyűek is.

khm… :)

khm… 🙂

Az „irányítófülke” alapjában véve bejött az autentikus tesztet végző mádmázelnek, de a szebbik nem és a – sokak által a legkényelmesebb nyeregnek kikiáltott – WTB Rocket V nyereg nem igazán szimpatizáltak egymással a több száz kilométeres tesztidőszak alatt. Sőt, mondhatjuk, kifejezetten taszították egymást, ami egyáltalán nem meglepő, hiszen a nők anatómiája pont a medencecsont tájékán a legkülönbözőbb a férfiakénál, így az lett volna érdekes, ha ez az alapjában véve keskeny profilú nyereg illett volna egy hölgy szélesebben elhelyezkedő fenékcsontjaihoz.

Színben megvan az összhang – kár, hogy „súlyos” árat fizetünk érte

Színben megvan az összhang – kár, hogy „súlyos” árat fizetünk érte

A bicón az egyetlen igazán lehúzó elem a teló – szó szerint is, ugyanis egy 2,5 kilós villáról van szó, de sajnos nem ez a legnagyobb baja. Bár tulajdonságai alapján jónak tűnik a benne lévő rugó túl keményre sikeredett. A legkisebb előfeszítéssel az én 80 kilómnak sem volt elég puha, és ha azt nézzük, hogy a vázméret alapján úgy átlag 50-60 kilós hölgyek fogják használni, akkor egy meglehetősen nehéz merevvilla tulajdonosai lesznek. „Csak akkor mozdul, ha rátehénkedek”- hangzik a „tesztpilótina” véleménye. Talán csak a NAGYON „erős csontozatú” hölgyek érezhetik e bicó lengéscsillapításának előnyeit, de nem vagyok biztos benne, hogy valóban őket célozná meg ezzel a termékkel a gyártó. A slusszpoén, hogy van rajta lockout kar, ami sajnos teljesen értelmét veszti esetünkben. Egyetlen előnye, hogy színben harmonizál a kormány piros-fehér színvilágával – ami mondjuk a csajoknál már fél siker 🙂 A kerékpárgyártó számára szerencsére a probléma ismert, így ígéretük szerint a szériagyártásba kerülő gépek telójában már puhább rugót találhatunk majd.

Radikál bügykök és az Avid lassítók

Radikál bügykök és az Avid lassítók

A bicó nem könnyű, amiben nagy szerepe van a nehéz villának és a drótperemes külsőknek, ami szerintem amúgy sem a legjobb választás, mert a Weirwolf radikális mintázata azoknak ideális igazán, akik szeretnek (és tudnak is) nagyon agresszíven kanyarodni, mindenki másnak szerintem inkább hátráltató a nagy gördülési ellenállás és nem csekély tömeg. Főleg egy törékeny virágszálnak…

A mosoly mindent elárul (természetesen csakis színben passzentos bukóban)

A mosoly mindent elárul (természetesen csakis színben passzentos bukóban)

A bicót meglovagló hölgy verdiktje: A bringa használata kellemes élményt nyújtott terepen, ugyanis az üdítő kinézeten túl, a hegyre felkapaszkodni is könnyedén lehetett vele.

A Magellan Polaris „for her” összességében tehát nem vizsgázott rosszul, bár az eddig legendásan jó ár/érték arányt ezúttal véleményem szerint nem sikerült a hazai gyártónak szállítania, főleg annak fényében, hogy kapásból egy rugócserére szorul a villa. Ezt leszámítva viszont egy nagyon jó kis alap egy igazi élménybicó építéséhez, mert igen jó minőségű alkatrészekkel van szerelve.

Olyan hölgyeknek ajánlható, akik a bringás karrierük kezdetén vannak, de gondolják olyan komolyan ezt a kezdeti románcot, hogy megérje egy középkategóriás kiegészítőkkel szerelt bicóba befektetni.

Voálá! Lö Mázsellán Pölárisz pour femme…

Voálá! Lö Mázsellán Pölárisz pour femme…

InfoBox:

Forgalmazó: Cseke Zrt.; www.csekert.hu
Származási hely: Magyarország
Vázgarancia: 3 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Tesztelt bringa mérete: 15”
Ajánlott fogyasztói ár: 149.900 Ft

Termékadatok:

Váz: 6061 alu
Villa: RockShox Dart2; 100 mm; Pop-lock
Váltókarok: Sram X.5 trigger; 9 sebességes
Hátsó váltó: Sram X.5
Első váltó: SRAM X.5; felülhúzós
Fék: Avid Single-Digit 3 V-fék
Fékkar: Avid FR-5
Lánckeréksor: SRAM PG550; 11-32 fog
Hajtómű: Truvativ Blaze 3.0; 22/32/44 fog; Power Spline; 175 mm hossz
Középcsapágy: BikePositive ISIS
Felnik: BikePositive Action
Első agy: BikePositive Country Disc V2; tárcsafékes
Hátsó agy: BikePositive Country Disc V2; tárcsafékes
Küllők: BikePositive; 2 mm
Kormány: BTS; 31,8 mm-es befogó; 580 mm széles; 0 fok emelés; 9 fok visszahajlás
Kormányszár: BTS; 31,8 mm-es befogó; 4 csavaros kormánybefogó; 6 fok emelés; 90 mm hossz
Kormánycsapágy: BTS 1 1/8”
Külső gumik: WTB Weirwolf 2,1 Comp
Lánc: SRAM PC-9511
Nyereg: WTB Rocket V; 7 mm átmérőjű Cr-Mo pálcák
Nyeregszár: BTS; 31,6 mm × 350 mm; 20 mm hátranyúlás; kétcsavaros
Nyeregcsőbilincs: BikePositive gyorszáras
Markolat: WTB Weirwolf Dual Compound
Pedál: BTS platformpedál

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 72,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 70,0 fok
Fejcsőhossz: 180 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 530 mm
Középcsapágy-magasság: 310 mm
Nyeregvázcső-hossz: 390 mm
Tengelytáv: 1020 mm
Láncvillahossz: 240 mm
Súly (pedállal): 13,6 kg

Szöveg: Farkas Dani, Csortán Beáta
Fotó:
Farkas Dani

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo