A mai magyar kerékpárpiacra, illetve a vásárlók szemléletére jellemző, hogy a figyelem központjában – egy-két kivételtől eltekintve – nem a gyermekeknek szánt kerékpárok állnak. Pedig ennek pontosan az ellenkezője lenne kívánatos: ha százezer forintos babakocsit vagy autóban használatos gyerekülést vásárolunk, ha drága játékokkal halmozzuk el szeretett sarjainkat, akkor miért nem jár nekik egy rendes gyermekkerékpár?
A kerékpárpiac szereplői és a szülők további ostorozása helyett inkább elmagyaráznánk, hogy mire érdemes figyelni, mekkora méretű kerékpárt célszerű vásárolni a gyerekeknek, és mely modellek tartoznak a használat, illetve a biztonság szempontjából a legjobbak közé. Ezzel elkerülhető lenne, hogy a gyermek nem a testméretének megfelelő bicajt hajtsa, mechanikailag kifogásolható kerékpáron üljön, így esetleg – pont e két tényező miatt -, balesetet szenvedjen. A kerékpárokat kerékméret szerint különítjük el, melyhez egy hozzávetőleges korajánlást teszünk.
Miért ne áruházit?
Erre az olvasóink többsége már biztosan tudja a választ, de ez egy olyan fontos kérdés, amivel mindig érdemes foglalkoznunk főleg ha éppen a gyerekeink öröméről és biztonságáról van szó. Az áruházi bringák tekintetében minőség szempontjából a gyártók itt nem kényeztetik el a vásárlót: a csapágyazások gyengék, gyakran, hamar tönkre szoktak menni, egyes helyeken pedig egyszerűen elhagyják ezeket. Az eredmény, hogy a gyermek nem tud hatékonyan (gyorsan) haladni, mely akár tekinthető biztonságfokozó tényezőnek is. Viszont, ha bicajjal szeretnénk bölcsibe, oviba menni, már nem mindegy, hogy mekkora tempóra képes a gyermek, és mennyire fárad el az út során, nem beszélve arról, hogy egy olyan bringával nem fogja élvezni a biciklizést a gyerek (tehát nem akar majd felülni rá), amivel szenvedősen, nehezen lehet haladni és sokszor az ipari hulladék kategória szélét súroló áruházi bringákra ez sajnos maximálisan igaz. Semmiképpen ne vásároljunk olyan kerékpárt, mely nem rendelkezik pneumatikus gumival (felpumpálásra való szelep legyen rajta), illetve hogy van-e rajta olyan működő fék, ami alkalmas a szerkezet megállítására (és itt gyerek fékező erejére gondoljunk, ne azt nézzük, hogy pl mi be tudjuk-e húzni a fékkart).
Azt ne felejtsük el, hogy a minőségi kerékpárral nagyobb élvezet a bringázás, nagyobb biztonságban érezhetjük a gyerekünket és a minőségi gyerekbicikli gond nélkül kiszolgál több generációt és az értékéből is kevésbé veszít, tehát el tudjuk adni normális áron miután már a gyerekeinek nincs rá szüksége.
WOOM gyerekkerékpárok – Válasszuk a legjobb bringát a gyerekeinknek!
Hogyan tanítsuk meg kerékpározni a gyerekünket?
Biztosan sokak fejében él az a kép, amikor az apuka futva seprűnyéllel próbálja megtartani a gyerekét és magyarázza a gyereknek, hogy hogyan kéne kitámasztó kerekek nélkül egyenesen haladnia. 15-20 évvel ezelőtt még ez volt az egyik legelterjedtebb módszer a biciklizés tanításában, de szerencsére azóta már vannak sokkal egyszerűbb és hatékonyabb módszerek.
A legjobb módszer, ahogy magabiztosan megtanult járni a gyermekünk felültetjük egy futóbiciklire, ami több szempontból is javasolt, egyrészt a „Frédibénis” hajtás arra kényszeríti a gyermeket, hogy a hatékonyság érdekében páros lábbal hajtson, ami egész hosszú, csakis egyensúlyozással megoldható gurulásokat eredményez és nem lesz később szükség kitámasztó kerékre, másrészt a futóbiciklizés fejleszti az egyensúlyérzékét, ami az élet minden területén jól jöhet, harmadrészt pedig óriási móka lehet egy kisgyerek számára a futóbringa, gyorsabban közlekedhet vele mint gyalog és lehet le sem akar szállni majd róla. Tehát az első lépcső a kerékpározás elsajátításában a futóbicikli, amit már kb másfél éves korától használhat a gyermek. Ezután már nagyon könnyen fog átállni a pedálozásra, nem lesz vele egyensúlyozási problémája és a kitámasztó kerekekre sem lesz szüksége, amik valójában nem is segítik, hanem csak hátráltatják a kerékpározás megtanulását.
Nagyon fontos! Mindig legyen sisak a gyereken kerékpározás közben!
Futóbiciklik
Mint már említettük nagyon kis korban érdemes már felültetni a gyereket a futóbringára, amiből következik, hogy az első futóbiciklik igazán kis méretűek. Például az itthon kapható gyerekkerékpármárkák közül az egyik legjobb és legátgondoltabb gyártó a woom legkisebb gyerekbiciklije a woom 1 egy 12″-os futóbringa, amit másfél és három és fél éves kor között ajánl a gyártó 82-100 cm magassághoz. Ez a bringa jó példa arra, hogy milyennek is kéne lennie egy jó futóbiciklinek:
- könnyű alumínium váznak köszönhetően nincs 3 kg az egész bringa és az alacsony súly egy nagyon fontos szempont gyerekkerékpár választásnál, hiszen egy arányaiban véve jóval gyengébb embernek kell mozgatnia
- alacsony súlypont és nyeregmagasság, hogy könnyen leérjen a gyermek lába és könnyebben tudjon egyensúlyozni, plusz stabilabb legyen a bicikli
- kormánybefordulás-gátló, hogy véletlenül se forduljon be a kormány és essen hatalmasat a gyermek
- éles részeket, kiálló csavarokat nélkülöző kormányszár kialakítás, hogy ne sérüljön meg a gyerek eséskor
- biztonságos, a gyerekek kezéhez passzoló, a végén kiszélesedő markolat
- a gyerekek kezéhez tervezett hátsó fék (soha többé kontrafék!), – igen már ebben a korban el lehet kezdeni fékezni tanítani a gyerekeket, főleg hogy vannak gyerekek, akik egész gyorsan tudnak haladni egy futóbringával, és a woom fékkar kialakítása olyan, hogy egy gyerek is be tudja húzni.
Ha kicsit később ültetjük először gyermekünket kerékpárra vagy picit lassabban fejlődik (a gyerekek jellemzően nem egyforma sebességgel fejlődnek és valaki csak később éri utol – aztán lehet lehagyja – a többieket) akkor számára is van megoldás, mert létezik 14″-os futóbicikli is, mint például a fent említett woom 1 nagytestvére a woom 1 Plus, ami 3-4,5 éves kor között 95-110 cm-hez ajánlott. Természetesen minden paraméterében nagyobb mint a 12″-os változat és extraként található rajta egy lábtartó, mert egy ekkora bringával már olyan sebességgel lehet haladni, hogy akár hosszabb ideig sem kell hajtania magát a gyereknek. És egy olyan dolgot is megtalálhatunk egy ilyen bringán, ami még bő egy évtizede elképzelhetetlen volt, elöl-hátul felnifék van a gyerekbiciklin, ami normális fékhatással bír a gyerekek számára tervezett fékkar miatt és a tanulást elősegítően különböző színű az első és a hátsó fékkar. Természetesen az is megeshet, hogy egy ennyi idős gyereknek még nincs szüksége két fékre, nem képes megtanulni kezelni őket, viszont az ügyesebbek már megtapasztalhatják, hogy bizony az első fékkel lehet rendesen megállni (és nem felnőtt korban csodálkoznak rá – szerk.) és megtanulják kezelni a fékeket rendesen, amire egyébként szükség is lehet egy gyors futóbringa esetén.
14″-os kerékméretű gyerekbicikli
A 14″-os gyerekbringák még nem annyira elterjedtek hazánkban, nincs minden gyártónak ilyen méretű gyerekbiciklije, pedig az előnyük, hogyha már kinőtte a gyerek a futóbringát – méretben vagy már pedálozna – , de még nagy neki a 16″-os akkor is van lehetőségünk a méretének megfelelő kerékpárt választani neki. Például a fent már említett woom-nak is van ilyen méretű kerékpárja woom 2 néven, amit 3-4,5 éves korig, 95-110 cm magassághoz ajánl. Természetesen a könnyű kerékpár itt is ugyanúgy fontos, mint az összes gyerekbringánál (érdemes kiszámolni, hogy szegény gyerekeket bizonyos gyártók mennyire büntetnek a nehéz bringákkal, arányosítva gyakran megesik, hogy olyan mintha 40-50 kg-os bringát kéne egy felnőttnek használni), az alumínium váz egy nagy előny, plusz az összes alkatrész nem baj ha könnyű és a kategóriához mérten minőségi. Jó ha nincsenek, kiálló csavarok és élek a kormány környékén, és a markolat is legyen biztonságos. Ebben a kategóriában már lehet 2 (első-hátsó) fék a kerékpáron és természetesen a hátsó is legyen felnifék, gyerekeknek tervezett fékkarral, hogy már az elejétől fogva megtanulja a gyerek a fékek megfelelő használatát.
Ez a méret az első olyan, amin hajtás, pedálok találhatóak, viszont a méretéből adódóan nem lehet felnőtt hajtókart rátenni, ami rengeteg gyártónak (sőt még annál is többnek) problémát okoz. A gyerekeknek a méretüknek megfelelő hosszúságú hajtókarokra van szükségük (mint ahogy a felnőtteknek is), hogy megtanuljanak rendesen kerékpározni, sőt még a pedálok távolsága (Q-faktor) sem mindegy, elég csak arra gondolni, hogy milyen borzasztóan néz ki egy terpeszben tekerő gyerek, mennyi ízülete sérül a nem megfelelő testhelyzet miatt. Például a woom ezért szereli 80 mm-es hajtókarokkal (a felnőtt átlag méret a 170 mm) és keskenyebb Q-faktorral a 2-es modelljét, hogy a gyerekek is optimális pozícióban tudjanak tekerni.
16″-os kerékméretű gyerekkerékpárok
A legtöbb márkánál a 16″-os méret az, ami az első hajtással, pedálokkal rendelkező gyerekbicikli, a legtöbb gyerek életében ez az első igazi bringa, jellemzően a 4-6 éves korosztálynak készül 105-120 cm testmagassághoz. Ha a gyerek aktívan futóbringázott előtte akkor biztosan nem lesz szüksége kitámasztó kerekekre, ha meg kimaradt az életéből eddig a kerékpározás ezen fontos szakasza akkor érdemes egy kicsit futóbicikliztetni előtte, sokkal hatékonyabb módszer mint seprűnyéllel szenvedni vagy arra várni, hogy valamilyen csoda folytán a kitámasztó kerekek megtanítják a gyermeket egyensúlyozni (nem fogják).
Érdemes kiemelni, hogy az alacsony súly egy nagyon fontos szempont a gyerekbicikli választáskor, mert egy nehéz bringával nem lesz túl nagy élmény a gyereknek tekerni és a jövőbeni kerékpározási szokásait is meghatározza. Technikai paraméterekben érdemes elolvasni eggyel feljebb a 14″-os kerékpárok bemutatását, mert a 16″-osokra ugyanez igaz, csak picit nagyobb méretben, röviden összefoglalva legyen a kerékpár biztonságos, átgondolt tervezésű és a gyerekek igényeinek megfelelően tervezett. A normális első-hátsó fék és a hajtókarok hossza is mindig egy jó támpont arra, hogy tényleg minőségi gyerekbringával állunk-e szemben, ahol méretről méretre nő ott valószínűleg minden téren odafigyeltek a tervezéskor, mint például a woom 3 16″ gyerekkerékpárnál, ahol 95 mm a hajtókarok hossza.
Általában jól látható, hogy a gyermek mikor növi ki a 16″-os kétkerekűt. Vagy a nyerget nem lehet már tovább emelni, vagy azt látjuk, hogy túl kicsi a nyereg/kormány távolság a hatékony hajtáshoz. (Ül, mint majom a köszörűkövön…) Ilyenkor nincs más hátra, mint venni egy nagyobb méretű kerékpárt.
20″-os kerékméretű gyerekbiciklik
6 éves kora körül a legtöbb gyerek már eljut odáig, hogy magabiztosan tudja kezelni a kerékpárt és az utcában történő gurulgatáson túl akár kisebb-nagyobb távokat is meg tud tenni bringával, számukra készültek a 20″-os gyerekbiciklik, amik már valóban alkalmasak erre a felhasználásra is és 115-130 cm magassághoz passzolnak általában. Ez az életszakasz egyben a motorikus fejlődés egyik legfontosabb állomása, tehát sok múlik azon, hogy ebben az időszakban mennyit hajt, következésképpen mennyit ügyesedik a gyermek. Egy megbízható, jól működő, testmérethez passzoló masina sokat segít abban, hogy a gyerkőc motivált maradjon. Mivel ebből a típusból sokat adnak el, mind a választék, mind a minőségi szórás szélesebb. A hipermarketekben találunk igen olcsó, de lényegében használhatatlan modelleket, kerékpár-kereskedésekben viszont akár felnőtt kerékpárokhoz hasonló, igényes gyermekekre optimalizált alkatrészekkel szerelt kerékpárokkal is találkozunk.
A 20″-os gyerekbringáknál már megjelenik a váltó, ez az a kor, amikor a gyerekeknek érdemes megtanulni a váltó kezelését, és szükségük is van erre, hiszen nem mindenki lakik síkon és nem akarjuk a gyerekeket azzal büntetni, hogy míg mi könnyen feltekerünk egy emelkedőn, nekik leszakadjon a lábuk, ha egyáltalán fel tudnak tekerni rajta, meg úgy eleve nem biztos, hogy minden gyereknek azonos a tempója ezért kell a váltó ennek az áthidalására. Ebben a korban bőven elég a hátsó váltó, síkon úgysem tudnak olyan gyorsan menni, hogy oda is kelljen áttétel, plusz egy ennyi idős gyerek számára sokkal könnyebb megtanulni váltani, ha csak hátsó váltó van a kerékpáron, elég csak arra gondolni, hogy mennyi felnőtt ember van, aki nem tudja megfelelően használni az első-hátsó láncváltót, egy 6 éves gyerektől meg végképp ne várjuk, hogy nem fog nála keresztbe futni a lánc. Tehát ha elöl is van váltó egy ilyen gyerekbiciklin akkor az inkább csak plusz súly, úgysem fogja használni a gyerek, sokkal jobb megoldás, ha nincs rajta első váltó és előre egy láncleesésgátlót szerel fel a gyártó, mint például amit a woom 4 gyerekbringán találunk. Hátra sem kell egy 12 sebességes ultra drága váltó, sokkal jobb egy megbízható 7-8 sebességes modell, ami majd ellenáll a gyermek “pusztításának”. Váltókarból a markolatváltó a nyerő, aminek a használatát tényleg könnyen el lehet sajátítani.
Ebben a kategóriában is fontos, hogy könnyű legyen váz az alkatrészek többsége, mert egy könnyű bringával sokkal jobban élvezik a kerékpározást a gyerekek, az a jó, ha a gyermek tudja magától, szülői segítség nélkül is mozgatni a biciklijét, pl egy rövid meredekebb emelkedőre (erről mindig az a kisgyerek jut eszembe az egyik edzésről, aki nem tudta feltolni a pumpapályán a bmx-ét a dombra annyira nehéz volt, nehezebb mint az én montim – szerk.). Ebben a már többször említett woom tényleg jó, a 20″-os woom 4-es modell csak 7,7 kg-t nyom a mérlegen.
Olyan kerékpárt érdemes választani, amin elöl-hátul minőségi felnifék van és a gyerekek kezéhez tervezett fékkart találunk a kormányon, ennyi idős korban már a gyerekek többsége el tud jutni odáig, hogy meg tudja különböztetni a fékkarokat és megtanulja őket megfelelően használni. A hajtás ennél a kategóriánál is kulcskérdés, mindenképpen olyan kerékpárt vegyünk, amin a gyerek méretének megfelelő, rövid hajtókarok vannak és az áttételt is gyerekekre optimalizálták, amit a gyenge lábak is el tudnak hajtani.
Mint minden kerékpár esetében, itt sem árt rendesen összeszerelni vagy – szereltetni az új kerékpárt. A nyeregmagasságot úgy állítsuk be, hogy eleinte minkét cipőorr leérjen, majd később emelhetjük annyira, hogy csak az egyikkel tudjon biztosan megtámaszkodni. Ha a kormány magassága állítható, mint például a woom 4 gyerekbiciklinél, emeljük addig, hogy a gyermek felsőteste maximum 45 fokban dőljön előre, de a 20-30 fok lenne az ideális. A kerékpárt forgalommentes környezetben próbáltassuk ki a gyermekkel, és a hiányosságokat mihamarabb orvosoljuk. Ha 7-8 éves kor környékén úgy látjuk, hogy gyermek már nagyobb kerékpáron is biztonságos tudna hajtani akkor következhet a következő méret a 24″-os gyerekbicikli vagy a 26″-os kerekekkel rendelkező tinédzser kerékpár.
24″-os kerékméretű gyerekkerékpárok
A 20″-os kerékpár után a következő a 24″-os, amit a feljebb már többször említett woom a 7-11 éves kor közé és 125-145 cm-es testmagassághoz ajánl. Sokan hiszik, hogy ezek a bringák már feleslegesek a gyerekek számára és kiválthatóak kis méretű felnőtt mtb-kal, de nekik azt mondanánk, hogy gondoljanak bele, hogy mennyi probléma lehet abból, hogyha egy gyermek nem a méretének megfelelő kerékpárt hajt, plusz egy felnőtt kerékpár jóval nehezebb, mint egy kifejezetten gyerekek számára tervezett bicikli, például a woom 5 24″-os gyerekbringa csak 8,7 kg, ezenkívül érdemes a hajtásra és a fékekre is gondolni, amikből a felnőtt kerékpárokon lévők szintén messze vannak az optimálistól a gyerekek számára, egy felnőtt hajtókar jobb esetben 165 mm hosszú, míg a woom 5-ön lévő 130 mm, ez elég durva különbség, nem kérdés, hogy a méretek alapján egy gyerekkerékpár a jó választás ennyi idős gyerekünk számára.
A 20″-os kerékpároknál nem említettük meg, de fontos, hogy a nagyobb bringákat is a maximális biztonság jegyében tervezzék, például a markolat ne forogjon el és a vége legyen széles, hogy ne tudjon komoly sérüléseket okozni, a kormányszáron ne legyen kiálló csavar, így eséskor az sem fogja megsérteni a gyerekek lábát. Az utóbbi kapcsán érdekesség, hogy nem hézagolók és különböző méretű kormányszárak használatával oldja meg a woom a kormány pozíciójának állítását, hanem egy köztes elem van a kormányszár és a kormány között, amit a woom vario stem megoldásnak nevez.
Vásároljunk úgy gyerekbiciklit, ahogy magunknak vennénk egy kerékpárt. Mi milyet hajtanánk szívesen? Természetesen egy megbízható, pontosan működő, könnyű gépet, és ezt minden bizonnyal a gyermekünk is megérdemli. A beállítás tekintetében pedig érdemes a nyeregmagasság után a fékkarral folytatni a testre hangolást: állítsuk be úgy a fékkar kormánytól mért távolságát, hogy azt egy természetes mozdulattal, gyorsan el lehessen érni. A kormány magassága, kinyúlása pedig mindig a hatékonyság és a kényelem közti arany középutat célozza meg!
26″-os kerékméretű gyerekbiciklik
A piacon elérhető legnagyobb gyerekbringák 26″-os kerékmérettel rendelkeznek, ezek az utolsó lépcsők a felnőtteknek szánt modellek előtt. Például a woom a 26″-os modelljét 10-14 éves kor közé és 140-165 cm-es testmagassághoz ajánlja, tehát látható, hogy a végén már nagyon határon van egy felnőtt modellel. De a 26″-t látva véletlenül se higgyük azt, hogy ezek olyanok, mint a 26″-os klasszikus montik, mindössze csak a kerékméretük ugyanakkora, viszont kifejezetten gyerekeknek tervezték, jóval alacsonyabb a kerékpár átlépési magassága és a rajta elfoglalt pozíció is teljesen más, míg egy felnőtt 26″-os montin kényelmetlenül fekszik egy gyerek, addig egy 26″-os gyerekbiciklin kényelmes testhelyzetben ül. És súlyban is ég és föld a különbség egy felnőtt 26″-os és egy gyerekbringa között, például a woom 6 gyerekeknek szánt modell mindössze 9,5 kg, ami a top, karbon vázas montik súlyával vetekszik. Ezenfelül az áttételezés a hajtókarok hossza, a kormány állíthatósága és biztonsága is mind a gyerekekhez van fejlesztve.
MTB gyerekkerékpárok
Montis szülőként biztos sokan találkoztak már azzal, hogy a gyerekük is szeretett volna velük terepen bringázni vagy a gyerkőc magától kitalálta, hogy neki bizony tetszik a terepen való száguldozás kerékpárral és szeretne egy montit. A kerékpárválasztás ebben az esetben sem annyira könnyű, mert hiába vannak tucatszámra mindenféle MTB-nak tűnő gyerekbringák hiperszuper tárcsafékkel és teleszkóppal az áruházakban, azt kell mondjuk, hogy ezek a bringák teljesen használhatatlanok terepezésre és a parasztvakításon kívül mindenre alkalmatlanok, kevés gyártó van, aki valóban átgondolt tervezéső gyerek MTB-okat kínál. Viszont ha terepen szeretne bringázni a gyerek akkor mindenképpen olyan kerékpárt érdemes választani neki, amit kifejezetten ilyen felhasználásra készítettek, és itt nem csak a bütykös gumikon van a hangsúly, hanem fontos, hogy a bicikli minden eleme így legyen tervezve, pl a váz geometriája alkalmas legyen arra, hogy fel-le bringázhasson vele a gyerek a hegyeken, dombokon. Maga az MTB felhasználás már egyfajta sportot jelent, ezért sem érdemes egy általános gyerekkerékpárral nekivágni, mert egyrészt nem biztos, hogy bírni fogja a kerékpár, másrészt egyszerűen nem lesz jó vele terepen haladni, és mint tudjuk a fiatal korban megszerzettek élmények hatványozottan számítanak, ezért fontos a jó kerékpár.
MTB felhasználás során az egyik legfontosabb tulajdonság az alacsony súly, hiszen itt fel kell cipelnünk magunkat és a kerékpárt a hegyre, ráadásul a gyerekeknél ez fokozottabban számít, mert ők arányaiban véve könnyebbek a bringához képest mint egy felnőtt, így egy nehéz biciklivel számukra nagy küzdelem lehet egy nehéz emelkedő legyőzése. Ezért mindenképpen könnyű modellt válasszunk, amire szintén jó példa a woom OFF sorozata, amiben a legnagyobb méretű kerékpár, a merevvillás 26″-os woom OFF 6 10 kg alatt van, ami elég jó súly ebben a kategóriában.
Ne féljünk a merevvillától sem, egyrészt azért, mert jó ha a gyerek merevvillával tanul meg terepen bringázni, megtanulja karból és testből kimozogni az akadályokat, másrészt ezen a szinten egyik teleszkópgyártó sem készít olyan villát, ami ne lenne nehéz (+1,5 kg) és szépen működne (egy jobb teleszkóp közel olyan árban van, mint egy gyerekbicikli). Ezért én például a merevvillás változatokat szoktam javasolni, de ha valaki mégis teleszkópos modellt szeretne akkor megvan neki a lehetőség pl a woomnál az OFF AIR teleszkópos gyerek MTB sorozatban.
A tárcsafék minden körülmény között fog a felnifékkel ellentétben, ezért terepen előnyt tud biztosítani. Viszont csak olyan modellt vegyünk, amin minőségi tárcsafékek vannak, mert rengeteg kerékpáron csak díszként van tárcsafék és a fékereje a nullához közelít egy-két vacak modellnek, és ne feledjük a fék az egy “KELL” alkatrész a kerékpáron. A guminál sem árt, ha olyan típus van a kerékpáron, aminek létezik minőségi felnőtt változata is, mert az is sokban befolyásolja a bringa menettulajdonságait.
Gyerek városi biciklik
A gyerekek számára is elérhetőek különleges bringák, a mountain bike-okon túl kifejezetten városi kerékpározásra tervezett modelleket is gyártanak, amiken gyárilag minden megvan, ami a napi közlekedéshez kell. Persze itthon még nem annyira elterjedt, hogy a nagyobb városokban a gyerekek kerékpárral járnak például iskolába, helyette inkább a szülők cipelik őket autóval a dugóban állva, viszont nyugaton már egyre inkább hangsúlyt kapnak a környezetbarát közlekedési formák és az autókat egyszerűen erővel kiszorítják a városokból, pontosabban beláttatják velük, hogy jobban járnak azzal ha más közlekedési eszközt választanak minthogy egész nap a dugóban üljenek és még extra költségeket is fizessenek ezért (itthon is ez fog történni a következő 1-2 évtizedben – szerk.). Szóval ha a gyerek bringával szeretne iskolába járni akkor erre a célra speciálisan fejlesztett kerékpárt is tudunk venni, ahol például nem kell a hátán cipelnie a táskát (nem kell aláizzadnia), hanem az első csomagtartón tudja vinni a táskáját, a woom NOW sorozatnál ezt úgy oldották meg, hogy az első kerék kisebb mint a hátsó, és így alacsonyabbra kerülhet a táska és a súlypont, ami kevésbé zavarja a kormányzást. Na meg “pár” extra is található ezeken a bringákon, például markolatba beépített csengő, váztáska és tárcsafék.
A felnőttek közlekedésében ezek a csomagszállításra alkalmas városi kerékpárok a jövőben egyre hangsúlyosabb szerepet fognak kapni és nem kétség, hogy ugyanúgy a gyerek modellek is egyre népszerűbbek lesznek belőlük.
5 hasznos tipp gyerekbicikli vásárláshoz:
- Nem érdemes a legsilányabb bicajt venni a gyereknek (még akkor se, ha azt pár év alatt kinövi), mivel ez elveszi a kedvét a kerékpározástól. A minőségi kerékpár értéktartó, ezért ha nem örökli meg a kistestvér akkor is jó áron eladható.
- Figyeljünk oda a megfelelő méretű kerékpár kiválasztására, és ne bízzunk abban, hogy jövő hétre a gyermek belenő a kezdetben kissé nagy kétkerekűbe.
- A kerékpárt megvásárlás után állítsuk vagy állíttassuk be, mivel a gyermek nem tudja, hogy számára mi a legjobb (ezt nekünk kell biztosítani számára)!
- Legyünk mellette kezdetben, biztassuk, biztosítsunk neki sikerélményt!
- És nem utolsósorban a gyermeknek magyarázzuk el a közlekedés alapvető szabályait, továbbá mindig viseljen bukósisakot!
Mekkora bringát vegyünk a gyereknek?
Gyerekbicikli méretek (a woom ajánlása szerint):
Kerékméret | Kor | Magasság |
12″ | 1,5-3,5 év | 82-100 cm |
14″ | 3-4,5 év | 95-110 cm |
16″ | 4-6 év | 105-120 cm |
20″ | 6-8 év | 115-130 cm |
24″ | 7-11 év | 125-145 cm |
26″ | 10-14 év | 140-165 cm |
Ha felkeltették az érdeklődésedet a woom gyerekkerékpárok akkor kattints ide:
woombikes.hu/