fbpx

Shimano Ultegra Di2: immár két elektronikus működtetésű szettje van a japánoknak

A Shimano Dura-Ace Di2 elektronikus vezérlésű országúti szettet immár négy éve nyúzzák a profik a legjelentősebb országúti- és ciklokrossz világversenyeken. A technológia már bizonyított, itt volt tehát az ideje, hogy lejjebb csorgassák a japánok az elektronikus váltást a modellpalettájukon. A z Ultegra Di2 várhatóan 2011. szeptemberében lesz megvásárolható, a célközönséget pedig az igényes országúti hobbisták alkotják majd.

Shimano Ultegra Di2: immár két elektronikus működtetésű szettje van a japánoknak

Shimano Ultegra Di2: immár két elektronikus működtetésű szettje van a japánoknak

Az Ultegra Di2 szett fékváltókart, első- és hátsó váltót, akkumulátort és kábelszettet tartalmaz majd, minden egyéb alkatrész a mechanikus 6700-as szettből kerül majd ki. Az alkatrészek kizárólag az új, sötétszürke „glossy grey” színben lesznek elérhetők.

Shimano Ultegra Di2: ST-6770 fékváltókar

Shimano Ultegra Di2: ST-6770 fékváltókar

A Dura-Ace Di2 kábelein belül négy adatkábel fut, ezzel szemben az új Ultegra Di2 kettővel oldja meg ugyanezt. Részben ebből következik, hogy a csatlakozók is kompaktabbak, a Dura 8,8 mm-es átmérőjével szemben mindössze 5,1 mm-es átmérővel bírnak. Emiatt viszont a két szett elektronikus részegységei nem lesznek egymással kompatibilisek.

A Shimano Ultegra Di2 a következő alkatrészeket tartalmazza:

ST-6770 fékváltókar
Tízsebességes kéttányéros rendszerekkel kompatibilis. Állítható fékkartávolsággal, kis ellenállású elektronikus nyomógombokkal rendelkezik. A gombok elhelyezkedése megegyezik a Dura-Ace Di2-n megismerttel. Tömege: 313 g / pár

Shimano Ultegra Di2: ST-6770 fékváltókar

Shimano Ultegra Di2: ST-6770 fékváltókar

RD-6770 hátsó váltó
Gyors, precíz és sima elektronikus váltás akár terhelés alatt is – állítja a marketingszöveg. A Dura-Ace Di2-höz hasonlóképpen a beállítás könnyen, nyomógombok segítségével történik, és ha a váltót ütés éri, automatikusan „leold” a rendszerről, a további károsodásokat kerülendő. Széles áttételskálával kompatibilis, a 11-28-as felállást is tolerálja. Tömege: 270 g

Shimano Ultegra Di2: RD-6770 hátsó váltó

Shimano Ultegra Di2: RD-6770 hátsó váltó

FD-6770 első váltó
Tízsebességes kéttányéros rendszerekhez. Gyors, precíz és sima elektronikus váltás akár terhelés alatt is – állítja ismét a marketingkommunikáció. A Dura-Ace Di2-höz hasonlóképpen ez is automatikusan állítja a keret pozícióját a hátsó fokozat függvényében. Tömege: 162 g

Shimano Ultegra Di2: FD-6770 első váltó

Shimano Ultegra Di2: FD-6770 első váltó

SM-BTR1 akkumulátor
Nagyteljesítményű lithium-ion akkumulátor (7,4 V), melynek fel- és leszerelése könnyű, töltése pedig mindössze 90 percet vesz igénybe. Tömege 71 g

Shimano Ultegra Di2: SM-BTR1 akkumulátor

Shimano Ultegra Di2: SM-BTR1 akkumulátor

SM-EW67-A-E kábelszett és vezérlő/kijelző egység
Vezérlő/kijelző egységgel felszerelt kábelszett, mely a Dura-Ace Di2-höz hasonlóképpen egy kapcsolópanel segítségével információkat ad az akku töltöttségi állapotáról, illetve nyomógombok segítségével végezhetjük a váltó állítását rajta keresztül. A kábelszett több hosszban lesz elérhető alkalmazkodva a különböző méretű vázakhoz.

Összehasonlító tömegadatok (minden adat gyári mérés és grammban értendő):
Dura Ace Di2 / Ultegra Di2
Fékváltókar 255 / 313
Hátsó váltó 225 / 270
Első váltó 124 / 162
Akkumulátor 71 / 71
Összesen: 675 / 816

További információk:
– A mechanikus Ultegra 6700 bemutatója
– A 6770-es Ultegra Di2 kósza hírei
– A Dura-Ace Di2 tesztje

Szöveg: HBalage
Fotó: Shimano

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.