Publikussá váltak immár a 2011-es országúti Merida modellek is. Újdonság lesz bőven: egy vadiúj, aerodinamikára kihegyezett országúti karbon gép kerül a palettára, átdolgozásra került a Time Warp, szériagyártásra érett a karbon ciklokrossz bringa, de tárcsafékes alu verziót is választhat ezentúl, aki erre vágyik…
MERIDA REACTO: a csúcskategóriás versenygép
Az előző csúcsmodell, a MERIDA SCULTURA EVO az időtlen, klasszikus tervezésű karbon versenybringák képviselője volt, lenyűgöző súlyadatokkal. Az új REACTO egyesíti magában a legmodernebb gyártástechnológiákat, hasonlóan kiváló merevség/súly mutatókkal rendelkezik, de mindehhez különleges, agresszív, aerodinamikus design társul. A mottó: Agresszív „Ferrari-stílus” a legömbölyített „Porsche-design” helyett!
Amiben más a Reacto:
– Aerodinamikus tervezés, hasonlóan a MERIDA TIME WARP időfutam bringához
– Elegáns, integrált fejcső, ultrakönnyű teljes egészében karbon villával (alacsony tömegű villa versenyzésre kihegyezve: integrált villanyakkal mindössze 325 g / 225 mm-es villanyak esetén/, kiváló komfortadattal rendelkezik (74 N/mm)) 1,5 colos csapágyakkal
– Vázon belül vezetett bowdenek, mindenhol
– Integrált nyeregcső, egyedi nyeregmagasság állítási lehetőséggel. Az aero-nyeregcső változtatható nyereg befogással (0-15 mm) és BIO FLAX rezgéselnyelő karbonszálakból készül
– Az egyik legkönnyebb semi-aero váz a piacon: 56-os méretben 1000 gramm alatt marad a tömege a belső bowdenelvezetés és a széles csövek ellenére. A vázszett villával, kormánycsapággyal együtt 1,4 kg alatt van
– Klasszikus versenygeometria, 6 vázméretben, progresszívan változó geometriákkal (hasonlóan a 2010-es SCULTURA EVO-hoz)
– BB30 és BSA standard középrésszel egyaránt elérhető
– Kiváló merevségi mutatókkal rendelkezik, nagyon precízen irányítható és nagyon jó a hajtáshatékonyság: a fejcsőnél 100 Nm/°, a középrésznél 56 N/mm – a német Tour Magazin hitelesített mérése alapján
– DI-2 verzió az elektromos vezetékeknek és az akkumulátor bal támvillán való elhelyezésének megfelelően kialakítva
Alkalmazott karbon technológiák:
– DOUBLE CHAMBER a villaszárakban és az alsócsőben
– STRUCTURE ELEMENT vázépítés
– UHM/HM szálanyagok a Toray és a Toho cégektől, BIO FLAX szálak az nyeregvázcsőben és a nyeregcsőben a magas frekvenciájú rezgések csillapítására
– Nano-megerősített mátrix, hogy ellenállóbb legyen a külső erőhatásokkal szemben, nagyobb törésállóság
– Teljesen karbon villa melyben a karbonszálak nem törnek meg a karbon papucsoktól kezdve a vállon át a villanyakig
Modellválaszték:
Választható REACTO felszereltség: FSABB30/Ultegra (REACTO 907), SRAM Force (REACTO Team) és Dura Ace (REACTO 909); DI-2 verzió megfelelő kábelelvezetéssel (REACTO 909-E).
MERIDA CYCLOCROSS CARBON: a 2009-es Eurobike tanulmánymodellje 2011-re szériagép lesz
A 2009-es Eurobike-on még csak tanulmányként létezett az új Cyclo Cross koncepció. Egy évvel később ez a kerékpár már sorozatgyártásba kerül, gyakorlatilag kompromisszumok nélkül!
A fejlesztés céljai:
– Vibrációmentes fékhatás elöl
– Maximális precizitás irányításkor, a megcsúszás lehetőségének csökkentése a keréknyomokban vagy a laza talajon
– Optimalis pozíció, ha vállra kell kapni a bringát (részletek lejjebb)
– Praktikus kábel-elvezetés, minimális karbantartási igénnyel: folyamatos bowdenházak, így a gép könnyedén vállra kapható, és levehető
– Kényelmes villa és hátsó traktus köszönhetően a FlexStay tám- és láncvilláknak, a változó vastagságú nyeregvázcsőnek, ami 38 mm-ről 31,8-ra szűkül (felül), 27,2 milliméteres nyeregcsővel
– BB30 szabvány szerinti középrész a kimagasló merevség érdekében
A bringát 2010. februárjában a bikemag is tesztelte, akkor ez a cikk született róla: https://bikemag.hu/kerekparteszt/road-bike/merida-cyclo-cross-carbon-team-2011
A legtöbb bringás szenved az ominózus fék-vibrációtól. Ennek megelőzésére a Merida Cyclocross Carbon bringa fejcsővét elképesztően merevvé tették a tervezők a felső bowdentartó szem és a villa fékkonzoljai között – 1,5 colosra kiszélesedő villanyakkal, optimalizált karbon struktúrával. Ugyanakkor, a fékkonzolok és a villaszárak végei közötti terület annyira rugalmas, amennyire csak lehet, optimális csillapítást biztosítva.
Hogy megkönnyítsék a krosszosok dolgát azokon a szakaszokon, ahol vállra kell kapni a bringát, a Cyclocross váz hihetetlenül sima és enyhén hajlított felsőcsővel rendelkezik. Legfigyelemreméltóbb pontja a cső alsó felén vezetett bowdencsatorna, melyben az összes kábel helyet kapott, és a borításnak köszönhetően nagyon egyszerű a vállra vétel. Ez a borítás könnyedén eltávolítható a gyors karbantarthatóság kedvéért. Szilikonbevonata pedig garantálja a kényelmes fogást, ugyanakkor a gyors váltást vállból kézbe, amikor a cipelés után bringára kell pattanni.
Az UCI (Nemzetközi Kerékpáros Szövetség) által engedélyezett tárcsafék használat cyclocross versenyeken (2010. júliustól) túl későn jött a 2011-es paletta tervezéséhez. 2012-re fog megjelenni a tárcsafékes verzió, de ehhez a teljes hátsó traktust át kell tervezni a bringán (135 mm-es agyak, mechanikai-tesztek…)
Modellválaszték:
SRAM Force szingós kerékszettel (CYCLOCROSS CARBON TEAM) és Ultegra/FSA peremes kerékszettel (CYCLOCROSS CARBON 907). Természetesen vázszettként is elérhető. Szeptember közepétől kapható.
TIME-WARP: a triatlon és időfutam gép most az UCI szerint is legális!
2009 nyarán a Time Warp időfutam kerékpár néhány héttel megjelenése után szabálytalannak bizonyult a nemzetközi szövetség által jegyzett időfutamversenyeken, az UCI által frissen bevezetett 3:1 szabály miatt.
Köszönhetően a tám- és láncvillák teljes áttervezésének, most minden csőátmérő, és a kormány is tökéletesen megfelel az UCI szabályainak. A jelenlegi Time-Warp modell tökéletes kombinációja egy időfutam és egy triatlon kerékpárnak, kompromisszumok nélkül.
RACE & RIDE ALUMÍNIUM ROAD Szériák: Két modellcsalád különböző célcsoportoknak!
Végül, de nem utolsósorban még inkább differenciálásra került a verseny orientált (Race) és a kényelmesebb vonalat képviselő (Ride) geometria az alumínium szektorban.
A vázanyagtól függetlenül a Merida szabványosította az országúti kerékpárok méreteit, melyhez a Scultura Evo szériát vettük alapul. Ugyanakkor nagyobb különbségek vannak az aktuális RACE és RIDE modellcsaládok között, például gumiabroncsméretben (Ride: 25 mm), nyeregcső-átmérőben (Ride: 27,2 mm a nagyobb kényelemért), a kormány típusában (Ride: Compact kormány rövidebb hajlítással és kisebb eséssel), valamint a nyereg konfigurációkban.
Továbbá a RIDE modellek magasabb, ezáltal kényelmesebb üléspozíciót adnak a hosszabb fejcsőnek köszönhetően, valamint kicsit hosszabb láncvillával készülnek, s kevésbé agresszív irányíthatósági tulajdonságokkal rendelkeznek. Hogy még jobban elkülönüljön a két kategória, másféle csövekből, más festéssel készülnek a RACE és RIDE széria kerékpárjai.
Forrás: Bikefun sajtóközlemény, www.bikefun.hu