Az X-Fusion nevet lassan már nem kell bemutatni. A telókat, rugóstagokat és most már állítható nyeregcsövet is gyártó cég számtalan nagy gyártóval összeállt, és szállít nekik rugózó elemeket. Alább az új, 2012-es termékeikből láthattok párat…
A Vengeance villák a prémium szintet képviselik, becsúszójuk 36 mm átmérőjű, tehát kemény all mountain / FR villák. A rugós változat (HLR Coil) útja 170 mm, tömege 2.494 g (gyári adat), nyaka tapered alu. Ugyanez a modell létezik hagyományos, végig 1 1/8”-os nyakú változatban is. A csillapítás komoly, hiszen a kis- és a nagy sebességű kompresszió egyaránt külön állítható, ezen kívül levegő ráfújással is hangolhatjuk a keménységet. A HLR DLA a csúcsmodell. Rugózása levegős, ezért tömege kisebb, még a rugósénál is. Útja egy mozdulattal 160-ról 130 mm-re csökkenthető, ahogy az a mai enduro villáknál már uralkodó trend. A tengelyrögzítés (X-20) szerszámmentes és a Syntace-szel együtt tervezték. A csillapítás egyezik a HLR Coil-éval.
A 2012-es Velvetek nyaka hagyományos és tapered kialakítású változatban egyaránt elérhető lesz, utóbbi megoldás tovább fokozza az eleve masszív felépítésüket. A tengely X-15-ös, a becsúszó 32-es, szintén Cartridge rendszerű csillapítása van, lockolható, rugózása levegős. A tömeg elvileg 1.927 g
Tetszik az X-Fusion bevezető szövege az állítható nyeregcsövükhöz, amely nagyjából így hangzik: „Emlékszel még, amikor patentpedál nélkül tekertél? Amikor még egyáltalán nem volt teleszkóp, tárcsafék? Ma melyiket adnád vissza ezek közül?” Hát igen… Így gondoljunk ma az állítható nyeregcsövekre, melynek piacába természetesen az X-Fusion is beszállt. A Hilo tömegéből 45 g-ot faragtak 2012-re. Kétféle rugóúttal választható: 100- és 125 mm, és létezik kormányról irányítható változata is. Maga a rendszer hidraulikus, a távirányítás azonban bowdenes. A tömege 545 g, a nyeregcső átmérő választéka: 27,2 / 30,9 / 31,6 mm.
A képen a gyártó csúcsmodellje látható. Minden kötelező állítható rajta: csillapítás, kis- és nagysebességű kompresszió külön, kamranyomás és kamraméret. A CVS (Check Valve System) rendszer különválasztja a csillapítás és kompresszió olajtereket, ezzel téve konzisztenssé a mozgást. A HLR rendszer a teljes kívülről való állíthatóságot és a szolgáltatások maximális számát jelenti. A tag tömege 410 g rugó nélkül (240-es). Az elérhető szemtávok / rugóutak pedig: 200/57, 215/63 , 222/69, 240/76 , 267/89 mm.
Az Air HLR tulajdonságai, képességei megegyeznek a rugós változatéval, de természetesen a levegős rugózás miatt az össztömege csupán 450 g (240-es méretben). CNC forgácsolt alu testtel rendelkezik, mindez 31,5 mm-es átmérővel kombinálva, és a túlfolyókamra is igen hosszú, hogy a nagy hőtermelést jól viselje. Elérhető szemtávok / rugóutak: 200/57, 215/63, 222/69, 240/76 , 267/89 mm.
Fent az olcsóbbik DH tagja látható a gyártónak, hiszen a HLR-hez képest a nagysebességű kompresszió nem állítható rajta. Opcionális lehetőség azonban az állítható túlfolyókamra méret és a nyomás állításának lehetősége.Elérhető szemtávok / rugóutak: 200/57, 215/63, 222/69, 240/76 , 267/89 mm.
A Mogul DH gép fő ismérvei: 6061 alu alapanyag, tapered fejcső, 64 fokos fejcsőszög, 2,9 kg-os tömeg tag nélkül, 83 mm széles csapágyház, ISCG05, RockShox Vivid R2C tag, 190 mm út, 12 × 150 mm-es E-thru hátsó tengely és 18-as méretben 622-es felsőcsőhossz.
Az első kerék XCD SB aggyal 856 g. Hátulra 2 opció lesz: Az egyik 9 sebességes XCD XC aggyal, mely alu szabadonfutó testtel és alu tengellyel bír. Opcionálisan 10-es, vagy 12-es tengellyel egyaránt elérhető. Ezzel az aggyal 992 g a kerék. A másik opció a single speed kerék a 48-at reteszelő, hatkilincses mechanikával.
További információk:
X-Fusion a weben: www.xfusionshox.com
Identiti a weben: www.identitibikes.com
Halo a weben: www.halorims.com
NS Bikes a weben: www.ns-bikes.com
Octane One a weben: www.octane-one.com
X-Fusion, Identiti, Halo, NS Bikes, Octane One cuccok idehaza: http://www.bikediszkont.hu
Szöveg és fotó: Lcs
(x)