Az X-Fusion nevet lassan már nem kell bemutatni. A telókat, rugóstagokat és most már állítható nyeregcsövet is gyártó cég számtalan nagy gyártóval összeállt, és szállít nekik rugózó elemeket. Alább az új, 2012-es termékeikből láthattok párat…
A Vengeance villák a prémium szintet képviselik, becsúszójuk 36 mm átmérőjű, tehát kemény all mountain / FR villák. A rugós változat (HLR Coil) útja 170 mm, tömege 2.494 g (gyári adat), nyaka tapered alu. Ugyanez a modell létezik hagyományos, végig 1 1/8”-os nyakú változatban is. A csillapítás komoly, hiszen a kis- és a nagy sebességű kompresszió egyaránt külön állítható, ezen kívül levegő ráfújással is hangolhatjuk a keménységet. A HLR DLA a csúcsmodell. Rugózása levegős, ezért tömege kisebb, még a rugósénál is. Útja egy mozdulattal 160-ról 130 mm-re csökkenthető, ahogy az a mai enduro villáknál már uralkodó trend. A tengelyrögzítés (X-20) szerszámmentes és a Syntace-szel együtt tervezték. A csillapítás egyezik a HLR Coil-éval.

Eurobike 2011: a Velvet a gyártó agresszív XC / Trail villája, a képen a DLA típus, tehát a 80- és 130 mm között állítható változat
A 2012-es Velvetek nyaka hagyományos és tapered kialakítású változatban egyaránt elérhető lesz, utóbbi megoldás tovább fokozza az eleve masszív felépítésüket. A tengely X-15-ös, a becsúszó 32-es, szintén Cartridge rendszerű csillapítása van, lockolható, rugózása levegős. A tömeg elvileg 1.927 g
Tetszik az X-Fusion bevezető szövege az állítható nyeregcsövükhöz, amely nagyjából így hangzik: „Emlékszel még, amikor patentpedál nélkül tekertél? Amikor még egyáltalán nem volt teleszkóp, tárcsafék? Ma melyiket adnád vissza ezek közül?” Hát igen… Így gondoljunk ma az állítható nyeregcsövekre, melynek piacába természetesen az X-Fusion is beszállt. A Hilo tömegéből 45 g-ot faragtak 2012-re. Kétféle rugóúttal választható: 100- és 125 mm, és létezik kormányról irányítható változata is. Maga a rendszer hidraulikus, a távirányítás azonban bowdenes. A tömege 545 g, a nyeregcső átmérő választéka: 27,2 / 30,9 / 31,6 mm.
A képen a gyártó csúcsmodellje látható. Minden kötelező állítható rajta: csillapítás, kis- és nagysebességű kompresszió külön, kamranyomás és kamraméret. A CVS (Check Valve System) rendszer különválasztja a csillapítás és kompresszió olajtereket, ezzel téve konzisztenssé a mozgást. A HLR rendszer a teljes kívülről való állíthatóságot és a szolgáltatások maximális számát jelenti. A tag tömege 410 g rugó nélkül (240-es). Az elérhető szemtávok / rugóutak pedig: 200/57, 215/63 , 222/69, 240/76 , 267/89 mm.
Az Air HLR tulajdonságai, képességei megegyeznek a rugós változatéval, de természetesen a levegős rugózás miatt az össztömege csupán 450 g (240-es méretben). CNC forgácsolt alu testtel rendelkezik, mindez 31,5 mm-es átmérővel kombinálva, és a túlfolyókamra is igen hosszú, hogy a nagy hőtermelést jól viselje. Elérhető szemtávok / rugóutak: 200/57, 215/63, 222/69, 240/76 , 267/89 mm.
Fent az olcsóbbik DH tagja látható a gyártónak, hiszen a HLR-hez képest a nagysebességű kompresszió nem állítható rajta. Opcionális lehetőség azonban az állítható túlfolyókamra méret és a nyomás állításának lehetősége.Elérhető szemtávok / rugóutak: 200/57, 215/63, 222/69, 240/76 , 267/89 mm.

Eurobike 2011: az Identiti Krisis SL 4X gépe triplán húzott 7005 alu vázzal, felette az AKA merev farú all mountain monti, legfelül pedig a Persona fixi duplán húzott TAF Cr-Mo csövekből, 2.305 grammos váztömeggel

Eurobike 2011: a 2010-es évet az új Mogul DH gép tesztelésével töltötték az Identiti riderei (Pat Campbell Jenner, Matt Jones és Tom Knight), amikor megjárták az általunk is tesztelt morzine-i DH pályát is
A Mogul DH gép fő ismérvei: 6061 alu alapanyag, tapered fejcső, 64 fokos fejcsőszög, 2,9 kg-os tömeg tag nélkül, 83 mm széles csapágyház, ISCG05, RockShox Vivid R2C tag, 190 mm út, 12 × 150 mm-es E-thru hátsó tengely és 18-as méretben 622-es felsőcsőhossz.

Eurobike 2011: a Halo új 29er monti kereke. A 26 mm széles felni hegesztett kivitelben és rozsdamentes acélgyűrűs küllőfuratokkal készült
Az első kerék XCD SB aggyal 856 g. Hátulra 2 opció lesz: Az egyik 9 sebességes XCD XC aggyal, mely alu szabadonfutó testtel és alu tengellyel bír. Opcionálisan 10-es, vagy 12-es tengellyel egyaránt elérhető. Ezzel az aggyal 992 g a kerék. A másik opció a single speed kerék a 48-at reteszelő, hatkilincses mechanikával.

Eurobike 2011: Halo hátsó agy SupaDrive mechanikával, mely egy 120 (!) fogas, tripla kilincses rendszer. Az erőátvitel gyakorlatilag azonnali, a mechanika hangja isteni. Különösen a 4X és DH szakág képviselőinek ajánlja a gyártó, hihetetlen alacsony a tömege is, kb. 310 g. A cuccot az angol DH bajnokságban is tesztelték. Most 35.200 Ft!

Eurobike 2011: az NS Bikes-nál a Brazilian Acid szín az új sláger. Gyakorlatilag minden komponensük és számos vázuk is elérhető ilyen színnel

Eurobike 2011: az NS Bikes Soda FR 1 gépe. Vadiúj modellek a Soda vázak a gyártó kínálatában. A FR verzió rugóútja 152-177 mm között állítható, fejcsöve tapered, tömege tag nélkül 3,3 kg

Eurobike 2011: A Soda Slopestyle gyári változata középcsapágyház körüli fő forgásponttal a Single Speed használat miatt, tapered fejcső, 107 mm út, 3,2 kg váztömeg

Eurobike 2011: Octane D1 és D2 hajtóművek új színekkel - az Octane alu hajtóműveknél további újítás még, hogy 2012-ben már integrált változatban is elérhetők lesznek (eddig csak ISIS változat létezett)

Eurobike 2011: Az új Void 3.0 vázak méginkább 26 dirt-re specifikált geometriával, gyönyörű, hátrafelé vékonyodó láncvillával, új papuccsal. A középcsapágyház lejjebb került az alacsonyabb súlypont érdekében, és hogy egy kicsit hosszabb rugóúttal rendelkező villával is használható legyen, akár 140 mm-ig is. A fejcső integrált csapágyat fogad, a váz alapanyag 4130 Cr-Mo
További információk:
X-Fusion a weben: www.xfusionshox.com
Identiti a weben: www.identitibikes.com
Halo a weben: www.halorims.com
NS Bikes a weben: www.ns-bikes.com
Octane One a weben: www.octane-one.com
X-Fusion, Identiti, Halo, NS Bikes, Octane One cuccok idehaza: http://www.bikediszkont.hu
Szöveg és fotó: Lcs
(x)