Egy újabb, több márkát tartalmazó vegyes felvágott következik a friedrichshafeni expóról: ezúttal öt idehaza közkedvelt márka 2012-es fejlesztéseiről számolunk be. Melyek is ezek? ABC sorrendben: az Acor, a Cannondale, a Funn, a Marzocchi és a Wheeler. Hogy mit is láttunk a standjaikon? Lássuk hát!
Eurobike 2011: a Funn újdonságai
A Funn-nak elege lett az unalmas fekete alkatrészekből, ezért megalkotta a „BOB (Bored of Black)” szériáit, melyek döntően extrém alkatrészeket tartalmaznak. Még ha egyik-másik festés megosztó is, nekem akkor is tetszik, ha egy gyártó használja a fantáziáját és nem untatja a bringásokat. A többi már csak ízlés kérdése…
Egyelőre annyit tudni a kerékről, hogy elöl, hátul átütőengelyesek az agyak, a felnik 3 kamrásak és 28-, illetve 32 mm-es szélességben jönnek majd, sőt lesz 29-es átmérőjű is. Ami biztos, hogy senki másnál nem láttam hasonló festésű felnit, mint ezek a fényesre eloxált darabok. Forgás közben nagyon jól nézhetnek ki…
A nemzetközi szinten népszerű Fatboy DH kormányok T73 hőkezelt és triplán húzott 7050 aluból készülnek, 785 mm szélesek, 15 mm-t emelnek, 5,5 fok a fel- és 8 fok a hátrahajlásuk. A képen a festett verziók láthatók. Tömegük 318 g.
Eurobike 2011: az Acor újdonságai
Az Acor rendesen ráfeküdt a titán alkatrészek fejlesztésére, melyhez meg is van a technikai hátterük. 2012-re szánt újdonságuk a vázszetteknél kerül előtérbe. Adott a titán alapanyag rugalmassága, ami váztervezés szempontjából nem feltétlenül kedvező – már ami a hajtáshatékonyságot illeti. Ezért alkalmazza az Acor az úgynevezett „Helix” eljárást, mely egy csavart csőhúzási technológiát takar. Általa jelentős mértékben javul a váz torzionális merevsége.
Eurobike 2011: a Cannondale újdonságai
Eurobike 2011: Marzocchi mazsolák
A Marzo 2012-es fejlesztéseinek sarokkövei, hogy a csúcs lejtőzős EVO Ti modelljeik tömegét tovább csökkentették; a CR vonallal létrehoztak egy új, belépő szériát és bemutatnak egy új hidraulikus útállító rendszert Switch TA néven.
+ 1 ráadás: Wheeler
Teljesen új család a Raptor. Cél a bringaparkok meghódítása és a durva trail használat. A tervezők nem lustálkodtak idén, és megalkották a SSP – Super Single Pivot – rendszert, melynek lényege, hogy a fő forgáspont a középcsapágy körül van. Ez nem egy világújdonság, hiszen 10 éve a Mongoose Fairlane-en, vagy később a Kona Cowan DS-en is láthattunk ilyet. Előnye, hogy bemozgáskor nem változik a láncvilla „hossza”, így nincs „láncrángatás” sem.
A Raptorok 180-at mozognak és további csemege rajtuk az X12 tengely hátul, a PM tárcsafék rögzítés, a karbon link a taghoz, a tapered fejcső és az integrált kábel-elvezetés – tehát lényegében minden ma elvárható fícsör a helyén van. A képen az „olcsó” 10-es modell látható, de a belépő modellek is elérhetők karbon vázzal, melynek tömege figyelemre méltó, hiszen 2500 g – taggal együtt.
Az XT-vel, Talas villával szerelt Raptor LTD – melynek UD Carbon Monocoque váza van – össztömege egészen durva: 12,9 kg. Ne feledjük, hogy egy 180-at mozgó enduro gépről beszélünk… Az SSP felfüggesztést a Wheeler adja a Passera (120-140 mm út), a R.A.M.P. (140 mm) és a Hornet (160 mm) családokhoz is.
További információk:
Funn a weben: www.funnmtb.com
Acor a weben: www.acorsports.com
Cannondale a weben: www.cannondale.com
Marzocchi a weben: www.marzocchi.com
Wheeler a weben: www.wheelerworldwide.com
A Wheeler, Acor, Funn, Cannondale és Marzocchi márkákat idehaza a Mali Kft. forgalmazza: www.mali.hu
Szöveg: Lcs
Fotó: Lcs
(x)