fbpx

Eurobike 2011: Funn, Acor, Cannondale, Marzocchi és Wheeler újdonságok

Egy újabb, több márkát tartalmazó vegyes felvágott következik a friedrichshafeni expóról: ezúttal öt idehaza közkedvelt márka 2012-es fejlesztéseiről számolunk be. Melyek is ezek? ABC sorrendben: az Acor, a Cannondale, a Funn, a Marzocchi és a Wheeler. Hogy mit is láttunk a standjaikon? Lássuk hát!

Eurobike 2011: a Funn újdonságai

A Funn-nak elege lett az unalmas fekete alkatrészekből, ezért megalkotta a „BOB (Bored of Black)” szériáit, melyek döntően extrém alkatrészeket tartalmaznak. Még ha egyik-másik festés megosztó is, nekem akkor is tetszik, ha egy gyártó használja a fantáziáját és nem untatja a bringásokat. A többi már csak ízlés kérdése…

Eurobike 2011 - Funn: a Funnatic gyári kerekek

Eurobike 2011 - Funn: a Funnatic gyári kerekek

Egyelőre annyit tudni a kerékről, hogy elöl, hátul átütőengelyesek az agyak, a felnik 3 kamrásak és 28-, illetve 32 mm-es szélességben jönnek majd, sőt lesz 29-es átmérőjű is. Ami biztos, hogy senki másnál nem láttam hasonló festésű felnit, mint ezek a fényesre eloxált darabok. Forgás közben nagyon jól nézhetnek ki…

Eurobike 2011 - Funn: Fatboy kormányok

Eurobike 2011 - Funn: Fatboy kormányok

A nemzetközi szinten népszerű Fatboy DH kormányok T73 hőkezelt és triplán húzott 7050 aluból készülnek, 785 mm szélesek, 15 mm-t emelnek, 5,5 fok a fel- és 8 fok a hátrahajlásuk. A képen a festett verziók láthatók. Tömegük 318 g.

Eurobike 2011 - Funn: új lapos pedálok

Eurobike 2011 - Funn: új lapos pedálok

Eurobike 2011 - Funn: a Crossfire nyeregcsövek is szivárványosodnak, 7050 T73 aluból - egy darabból készült, full anodizált festés, 287 g-os tömeg 400 mm-es hosszban

Eurobike 2011 - Funn: a Crossfire nyeregcsövek is szivárványosodnak, 7050 T73 aluból - egy darabból készült, full anodizált festés, 287 g-os tömeg 400 mm-es hosszban

Eurobike 2011 - Funn: Rippa kormányszárak

Eurobike 2011 - Funn: Rippa kormányszárak

Eurobike 2011 - Funn: és végül a Fatboyok színesre anodizált változatai. 785 mm-es szélesség, 7050 alu, 15-, vagy 30 mm emelés, 7 fok hátrahajlás, 282 g-os tömeg

Eurobike 2011 - Funn: és végül a Fatboyok színesre anodizált változatai. 785 mm-es szélesség, 7050 alu, 15-, vagy 30 mm emelés, 7 fok hátrahajlás, 282 g-os tömeg

Eurobike 2011: az Acor újdonságai

Az Acor rendesen ráfeküdt a titán alkatrészek fejlesztésére, melyhez meg is van a technikai hátterük. 2012-re szánt újdonságuk a vázszetteknél kerül előtérbe. Adott a titán alapanyag rugalmassága, ami váztervezés szempontjából nem feltétlenül kedvező – már ami a hajtáshatékonyságot illeti. Ezért alkalmazza az Acor az úgynevezett „Helix” eljárást, mely egy csavart csőhúzási technológiát takar. Általa jelentős mértékben javul a váz torzionális merevsége.

Eurobike 2011 - Acor

Eurobike 2011 - Acor

Eurobike 2011 - Acor: a képen a T-M007 kódjelű monti váz, melynek alsó- és felső csöve a fent említett csavart technológiával (Ti 6AL4V)  készült,  és tömege 1300 g 17-es méretben

Eurobike 2011 - Acor: a képen a T-M007 kódjelű monti váz, melynek alsó- és felső csöve a fent említett csavart technológiával (Ti 6AL4V) készült, és tömege 1300 g 17-es méretben

Eurobike 2011 - Acor: ez a T-M006 vázuk integrált nyeregcsővel, flexibilisre hajlított támvillával, vízszintesen ovális felsőcsővel. Tömege: 1818 g

Eurobike 2011 - Acor: ez a T-M006 vázuk integrált nyeregcsővel, flexibilisre hajlított támvillával, vízszintesen ovális felsőcsővel. Tömege: 1818 g

Eurobike 2011 - Acor: PM tárcsafék konzol az M006-os monti vázról

Eurobike 2011 - Acor: PM tárcsafék konzol az M006-os monti vázról

Eurobike 2011 - Acor: Acor titánium

Eurobike 2011 - Acor: Acor titánium

Eurobike 2011 - Acor: Acor titánium

Eurobike 2011 - Acor: Acor titánium

Eurobike 2011 - Acor: Acor titánium

Eurobike 2011 - Acor: Acor titánium

Eurobike 2011 - Acor: Acor titánium

Eurobike 2011 - Acor: Acor titánium

Eurobike 2011: a Cannondale újdonságai

Eurobike 2011 - Cannondale: a Supersix Evo Ultimate-D szerényen azzal lett aranyérmes Award győztes, hogy 4,95 kg (!) az össztömege

Eurobike 2011 - Cannondale: a Supersix Evo Ultimate-D szerényen azzal lett aranyérmes Award győztes, hogy 4,95 kg (!) az össztömege

Eurobike 2011 - Cannondale: Pedelec Cannondale módra. Az E-Series maximálisan igényes kivitelben, viszonylag könnyű felépítéssel, Bosch rendszerrel és HeadShok villával

Eurobike 2011 - Cannondale: Pedelec Cannondale módra. Az E-Series maximálisan igényes kivitelben, viszonylag könnyű felépítéssel, Bosch rendszerrel és HeadShok villával

Eurobike 2011 - Cannondale: Scalpel 29er Lefty PBR villával, 100 mm úttal, X12 tengellyel hátul, BB30 középrésszel, elérhetetlen 6 és fél ezer dolcsis áron

Eurobike 2011 - Cannondale: Scalpel 29er Lefty PBR villával, 100 mm úttal, X12 tengellyel hátul, BB30 középrésszel, elérhetetlen 6 és fél ezer dolcsis áron

Eurobike 2011: Marzocchi mazsolák

A Marzo 2012-es fejlesztéseinek sarokkövei, hogy a csúcs lejtőzős EVO Ti modelljeik tömegét tovább csökkentették; a CR vonallal létrehoztak egy új, belépő szériát és bemutatnak egy új hidraulikus útállító rendszert Switch TA néven.

Eurobike 2011 - Marzocchi: az új-, diétára fogott- és ezáltal 2990 g-os 888 RC3 EVO V2 Titanium az új integrált stucnit fogadó felső vállal, egyoldali titán rugóval, titán csavarokkal

Eurobike 2011 - Marzocchi: az új-, diétára fogott- és ezáltal 2990 g-os 888 RC3 EVO V2 Titanium az új integrált stucnit fogadó felső vállal, egyoldali titán rugóval, titán csavarokkal

Eurobike 2011 - Marzocchi: a 66-ok közül a fekete az új olcsó CR típus, 180-at mozog, mint a fehér titán rugós csúcsmodell és Tapered nyakkal is elérhető. Ára 800 dollár. A jobb oldali az egyetlen épkézlábul kinéző Marzo villa (szerintem), a piros QR15-ös 4X. Jó lenne már elszakadni az évek óta változatlan, unalmas fekete-fehér kombinációktól…

Eurobike 2011 - Marzocchi: a 66-ok közül a fekete az új olcsó CR típus, 180-at mozog, mint a fehér titán rugós csúcsmodell és Tapered nyakkal is elérhető. Ára 800 dollár. A jobb oldali az egyetlen épkézlábul kinéző Marzo villa (szerintem), a piros QR15-ös 4X. Jó lenne már elszakadni az évek óta változatlan, unalmas fekete-fehér kombinációktól…

Eurobike 2011 - Marzocchi: az 5-féle 55 közül 2 új modell is lesz, melyek attól újak, hogy megkapják az új hidraulikus útállító rendszert, a Switch TA-t. A drágábbik 1100 dollárért a Micro Switch TA, mely 160-120 mm között, az olcsóbbik CR pedig 170-130 között állítható 800 dollárért

Eurobike 2011 - Marzocchi: az 5-féle 55 közül 2 új modell is lesz, melyek attól újak, hogy megkapják az új hidraulikus útállító rendszert, a Switch TA-t. A drágábbik 1100 dollárért a Micro Switch TA, mely 160-120 mm között, az olcsóbbik CR pedig 170-130 között állítható 800 dollárért

Eurobike 2011 - Marzocchi: a 4 típusból álló 44 paletta a másik, mely a Switch TA rendszerrel büszkélkedhet jövőre. A két modell a Micro Switch TA és a 700 dolláros olcsóbbik LR Switch TA. Mindkettő 150-120 mm között állítható

Eurobike 2011 - Marzocchi: a 4 típusból álló 44 paletta a másik, mely a Switch TA rendszerrel büszkélkedhet jövőre. A két modell a Micro Switch TA és a 700 dolláros olcsóbbik LR Switch TA. Mindkettő 150-120 mm között állítható

Eurobike 2011 - Marzocchi: Ha már az előbb panaszkodtam a színekre, akkor ráadásnak itt az új, „gyönyörű” strandkorlát-kék DJ1-es :-)

Eurobike 2011 - Marzocchi: Ha már az előbb panaszkodtam a színekre, akkor ráadásnak itt az új, „gyönyörű” strandkorlát-kék DJ1-es 🙂

+ 1 ráadás: Wheeler

Eurobike 2011 - Wheeler: Wheeler Raptor

Eurobike 2011 - Wheeler: Wheeler Raptor

Teljesen új család a Raptor. Cél a bringaparkok meghódítása és a durva trail használat. A tervezők nem lustálkodtak idén, és megalkották a SSP – Super Single Pivot – rendszert, melynek lényege, hogy a fő forgáspont a középcsapágy körül van. Ez nem egy világújdonság, hiszen 10 éve a Mongoose Fairlane-en, vagy később a Kona Cowan DS-en is láthattunk ilyet. Előnye, hogy bemozgáskor nem változik a láncvilla „hossza”, így nincs „láncrángatás” sem.

A Raptorok 180-at mozognak és további csemege rajtuk az X12 tengely hátul, a PM tárcsafék rögzítés, a karbon link a taghoz, a tapered fejcső és az integrált kábel-elvezetés – tehát lényegében minden ma elvárható fícsör a helyén van. A képen az „olcsó” 10-es modell látható, de a belépő modellek is elérhetők karbon vázzal, melynek tömege figyelemre méltó, hiszen 2500 g – taggal együtt.

Az XT-vel, Talas villával szerelt Raptor LTD – melynek UD Carbon Monocoque váza van – össztömege egészen durva: 12,9 kg. Ne feledjük, hogy egy 180-at mozgó enduro gépről beszélünk… Az SSP felfüggesztést a Wheeler adja a Passera (120-140 mm út), a R.A.M.P. (140 mm) és a Hornet (160 mm) családokhoz is.

Eurobike 2011 - Wheeler: Wheeler Raptor

Eurobike 2011 - Wheeler: Wheeler Raptor

Eurobike 2011 - Wheeler: Wheeler Raptor

Eurobike 2011 - Wheeler: Wheeler Raptor

További információk:
Funn a weben: www.funnmtb.com
Acor a weben: www.acorsports.com
Cannondale a weben: www.cannondale.com
Marzocchi a weben: www.marzocchi.com
Wheeler a weben: www.wheelerworldwide.com
A Wheeler, Acor, Funn, Cannondale és Marzocchi márkákat idehaza a Mali Kft. forgalmazza: www.mali.hu

Szöveg: Lcs
Fotó:
Lcs

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.