Eurobike-os nézelődésünk a Panaracer stadján folytatófik egy rövid képes összefoglaló formájában. A cég neve nem éppen ismeretlen a bringások, ezen belül különösképpen a montisok körében. A Panasonichoz köthető japán gumigyártó cég 1952-ben kezdte meg működését, és az igazán nagy hírnevet MTB külsőivel vívta ki a kilencvenes évek elején. Jelenleg ők az utolsó olyan japán gumigyártó, amelyik összes termékét ténylegesen japánban állítja elő – hirdetik magukról. Standjukon először kellemesen nosztalgikus emlékek ébrednek az emberben, emellett azonban az újdonságok és napjaink csúcstechnológiáját képviselő termékek is napirenden vannak náluk.
A cég klasszikus párosa a Dart és a Smoke még mindig a palettán van – ez nem is baj, hiszen ami jó, azon nem feltétlenül kell változtatni. A köpenyek aramid- és sima drótperemes kivitelben egyaránt elérhetők, és akár a képen látható retro natúr oldalfalú változatban és megvásárolhatók.
A kifejezetten első kerékre tervezett Dart klasszikus mintázata nem változott az évek folyamán, mint az a fotón is látható. Csak 26 × 2,1”-os méretben (50-559) érhető el, 126 tpi szövetsűrűséggel rendelkezik és aramid-, valamint sima drótperemes verzióban kínálják. Tömeg tekintetében előbbi verzió alatt 580 grammot, míg utóbbi esetében 690 grammot mutat a mérleg.
A Dart párja, a dedikáltan hátsó kerékre tervezett Smoke mintázata szintén változatlan. Ez is kizárólag 26 × 2,1”-os méretben (50-559) érhető el, és tesójához hasonló módon 126 tpi szövetsűrűséggel rendelkezik. Aramidszálas változata 590 gramm, míg ugyanez drótperemesben kereken 700 grammot ad bringánk össztömegéhez. A gyártó a Dart / Smoke párost XC / maraton felhasználásra, sáros avagy semleges (de semmiképpen sem száraz) körülmények közé ajánlja.
A cég a lejtőző legenda, Cedric Gracia nevével egy öttagú modellcsaládot adott ki, melynek egyes modelljei a cross country, a 4X, az all mountain, és – a névadó ismeretében meglepő módon – a ciklokrossz szakágakat fedik le. A képen az új, all condition / all mountain területre szánt AC AM modell látható, mely kizárólag 26 × 2,35”-os (58-559) kivitelben érhető el, és hagyományos avagy tubeless rendszerekkel kompatibilis változata egyaránt létezik. A gyári tömegadata 760 gramm.
Persze nemcsak terepre gyárt versenyképes típusokat a Panaracer, hanem országúton is igyekeznek az élvonalban maradni. Csúcsmodelljük a képen látható Race Type L típus, mely 20- illetve 23-622-es méretben érhető el, és 126 tpi-s szövetsűrűség mellett meglehetősen jó tömeggel rendelkezik: 175, valamint 185 gramm.
Végül egy kuriózum: minőségi, könnyű külső 20”-os városi rohangálós avagy összecsukható gépek számára. A Minits Lite PT 32-406-os, illetve 28-451-es méretben érhető el három színben (fekete, fekete/kék, fekete/piros), tömege pedig 170 illetve 190 gramm.
További információk:
A gyártó weboldala: http://www.panaracer.com/
A hazai forgalmazó weboldala: Biker Kft.; www.biker.hu
Szöveg és fotó: HBalage
(x)