fbpx

A 2013-as Giro kollekció az Eurobike-on: retró és űrkorszak élénk színekben

A Giro márkát Kaliforniában (Scotts Valley) alapították azzal a céllal, hogy a világ legjobb, technikailag legfejlettebb kiegészítőit kínálhassák a sport szerelmeseinek, illetve az aktív életvitelt élők számára. A termékeik kiválóan egyensúlyoznak a tetszetős divatcikk és a valódi technikai tartalmat előtérbe helyező koncepció vékony mezsgyéjén. Az Easton-Bell sporttermék-gyártó óriás részeként a Giro jövőre számos meglepő újdonsággal áll elő.

Lépj Taylor Phinney nyomába!-hirdeti a Giro az idei Eurobike-on. A kiváló, fiatal amerikai bombatehetség az új Giro Empire modellben tekerte le a Giro d’Italiát májusban, most pedig bárki megveheti a meglepő, egyedi formatervezésű, egyben retró és forradalmi országúti cipőt. Klasszikus fűzős rögzítés jellemzi, de az alkalmazott alapanyagok az űrkorszak szülöttjei. Phinney – édesapja nyomdokaiba lépve – megnyerte a Giro nyitó időfutamszakaszát, de az olimpiára is maradt még a formából: mind az időfutamban, mind a mezőnyversenyben 4. helyen végzett a londoni játékokon.

Ilyen a hivatalos Taylor Phinney modell, szerencsére van sok más színben, például homogén feketében!

Csak dizájnbravúr? Van-e mögötte megfelelő technikai tartalom? Erre a válasz egyértelmű, ha megnézzük a jellemzőket: egy darabból szabott Teijin microszálas felsőrész a Giro által levédett SuperNatural Fit kialakítással, egy darabból öntött, merev sarokrész, könnyű és rendkívül merev Easton EC90 UD-szálirányos karbontalp, amely mindössze 6,5 mm-es profilmagasságot biztosít. Aki pedig azt gondolja, hogy a fűzőrendszer kevésbé stabil rögzítéssel jár, gondolja végig, hogy más sportokban, ahol a láb ugyancsak extrém terhelést kap, miért alkalmazzák még mindig a hagyományos cipőfűzőt! Ráadásul a rüszt formáját kétségtelenül ez a módszer követi le a legjobban… Szerencsére nemcsak „Taylorszínben” lesz elérhető, hanem például homogén feketében is.

Manapság éppen csökkentjük a nyílások számát, szerencsére a szellőzés nem látja ennek kárát…

Az új Air Attack bukósisak pedig már olimpia győzelmet is látott! A Giro által szponzorált Rabobank, illetve Garmin-Sharp kerekesek jó szezont zártak, amelyből kiemelkedik a holland Marianne Vos győzelme a londoni női mezőnyversenyben. A profi országúti kerékpársportban az aktuális trend kétségtelenül az aerodinamika maximalizálása, az erőkifejtés megtakarítása, bármilyen kicsi is legyen egy-egy elem optimalizálása. A Sky Tour-győzelmének kulcsa is a marginális előnyök kiaknázása volt: ha a kerékpárváz, alkatrész vagy éppen a bukósisak optimalizálása külön-külön csak néhány wattal csökkenti az erőszükségletet, ellenben ezek összeadódnak, és együtt akár ennek sokszorosával, azaz már százalékban mérhetően is csökkenthetik az energiaráfordítást. Több marad a tankban, több jut a nehéz részekre, a sprintre vagy az emelkedőkre.

Az opcionális szemvédelem, amit a Carl Zeiss Vision szállít…

Az Aeon országúti csúcsmodell négyszer annyi nyílással rendelkezik, az Air Attack állítólag mégis jobban szellőzik…

A bukósisakok terén a nyílások burkolásával lehet a légellenállást javítani, viszont ez a ventilláció romlását eredményezi. Nagy kihívás a mérnökök, áramlástan-szakértők számára olyan új sisakot kifejleszteni, amely nem a nyílások számának és méretének növelésével éri a megfelelő fej körüli légáramlást. A Girónál nem rettentek meg a feladat nehézségétől, és 2013-ra megalkották az új Air Attack modellt, amely a Giro Athmos 26 vagy az Aeon országúti csúcsmodell 24 nyílásához képest mindössze 6-ot alkalmaz, de szellőzésben felülmúlja a méltán népszerű elődöket. A továbbfejlesztett Roc Loc Air rögzítőrendszer kissé távolabb tartja a sisakburkot a fejtől, amelybe légcsatornákat is vájtak, hogy a 6 nyíláson beáramló levegőt megfelelő sebességgel áramoltassák. Érdekesség még, hogy a sisakhoz integrált, aerodinamikus szemvédelmet is terveztek, ezt a világ legnevesebb optikai cége, a Carl Zeiss Vision szállítja. Maga a sisak különben egyáltalán nem drágább, mint az eddigi csúcsmodelljük, 200 dollár magában, 240 az optikai szemvédő kiegészítővel.

Minden bizonnyal megosztja majd az országútisok táborát…

Majd meglátjuk, hogy a BMX-bukóra hajazó új formavilág forradalmasítja-e az országúti fejvédőkínálatot, de mindenesetre le a kalappal a Giro előtt, hogy az új trend élére állt! Tippünk az, hogy a kevésbé konzervatív, az aerodinamikát különben is komolyan gondoló triatlonos közönség mozdul először ebbe az irányba, a többit pedig majd meglátjuk!

Nem annyira formabontó, de népszerű darab a Pneumo országúti modell…

Nem annyira formabontó, de a népszerű Pneumo országúti modell továbbra is a bukókollekció tagja marad, RocLoc 5 rögzítéssel, extrakeskeny pánttal és csattal, dizájnos shielddel, csodálatos formatervezéssel és színvilággal teszi a sisakviselést vonzóvá és divatossá. Ára 150 dollár körül várható.

A Reverb számos feltűnő színben is elérhető, ami nem biztos, hogy baj egy városi forgalomra tervezett bukó esetében…

A Reverb a klasszikus visszatérő városi Giro modell, tényleg más, mint a többi, egyedi megjelenésű darab. Meglepő színekben is gyártják, a láthatóságot vagy éppen feltűnést előtérbe helyező kerekesek számára.

Amare: hi-tech sisak hölgyek számára

A női bukók kínálatában az Amare a csúcsmodell, amely kompozit belső merevítőket alkalmaz, és tökéletes színösszhangban áll a Giro cipő és ruházati kollekcióival, mint például az új női országúti űbercipővel, az Easton EC90-es UD talpas Factress-szel.

És akkor vissza a cipőkhöz! Mint ahogy azt a Taylor Phinney Empire esetében láttuk, a Giro nem ijed meg a harsány színek használatától, és ez a trend 2013-ban csak fokozódik. Az összes országúti cipőmodellre jellemző lesz a KRESZ-barát fokozott láthatóság, ha nincs rajtunk az előírt szabványmellény, a cipőt mutogatjuk a minket netán igazoltató rendfenntartónak. Balról jobbra: a mindössze 220 grammot nyomó, speciális japán felsőrésszel és titán fémalkatrészekkel készült Prolight ($350), a profi versenyzők kedvence, az űbermerev és stabil Factor ($285), a már bemutatott Empire ($275), illetve a megfizethető Treble ($100). Az Empire-on kívül ezeknek létezik montis megfelelője is Code, Gauge, illetve Privateer néven.

A férfi országúti kollekció, láthatósági változatban is…

A downhill/freeride-vonalon az Aaron Gwin tanácsai alapján kifejlesztett Chamber jelenti a nagy újdonságot, kétrétegű Vibram talppal, Poron XRD sarokpárnázással, módosított SPD felfogatási ponttal, a lehető legjobban zárt felsőrésszel, amely segít a por és törmelék kívül tartásában. Ára 140 dollár.

Aaron Gwin tanácsai alapján kifejlesztett Chamber…

A Jacket cipőmodell a dörtös tábort célozza meg, a Chamber számos tulajdonságát magáévá tudhatja, SPD-felfogatás és plusz tépőzár-rögzítés nélkül. Ára 120 dollár.

A BMX-es Jacket modell

Új kirándulós modell a Petra/Rumble páros, az előbbi a hölgyek számára tervezett modell, utóbbi az uraké. Gyaloglásra is tökéletesen alkalmas, de a hatékony hajtást biztosít a belső nejlonmerevítő. Rejtett fűzőzseb és konzervatív színvilág teszi még vonzóbbá a mindennapi használathoz. Ára kedvező, úgy 80 dollár magasságában alakul.

Kirándulós cipőnek telitalálat a Rumble, vagy női változata a Petra…

További infó a forgalmazó, illetve a gyártó honlapján olvasható.
x

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.