fbpx

WTB kerékpár kiegészítők 2016-ra: Csonkoljuk meg a kormányt?!

A WTB általában nem „hatalmas szenzációkkal” rukkol elő a piacon, hanem csendesebb fejlesztésekkel, olyan kerékpár kiegészítőkkel, melyek legtöbbször kiállják az idő próbáját és hatékonynak bizonyulnak a bringán. 2016-ra is van muníció a tárban…

Bár ránézésre nem látszik, de a cikkből kiderül, miért különlegesek ezek a WTB markolatok

Bár ránézésre nem látszik, de a cikkből kiderül, miért különlegesek ezek a WTB markolatok

Az amerikai illetőségű WTB termékei pontosan definiálhatók. Elsősorban mountain bike-osoknak kínálnak megelégedéssel használható kiegészítőket, gumikat, felniket, nyergeket, mindezt reális áron. A céget Kaliforniában, 1982-ben alapították, anno Gary Fischer ős-mountain bike-jaihoz ők gyártották például az első 29-es külsőket, negyed századdal később pedig a híres semislick gumival, a Vulpine-nal rukkoltak elő.

WTB nyereg-választék 2016-ra

WTB nyereg-választék 2016-ra

Nyilván a gyártás azóta átkerült a Távol-Keletre, de ezt is őszintén vállalják, nem a „made in” feliratokkal, vagy áltudományos marketingdumákkal szeretnének kitűnni, hanem apróságnak tűnő, de valóban hasznos fejlesztéseket mutatnak be. Mi is megelégedéssel teszteltük például a TCS Tubeless rendszert mountain bike-on és cyclocross kerékpáron is. Sokan kimondottan szeretik bizonyos nyergeiket, vagy bizonyos WTB gumik mintázatát.

Kerekek WTB felnikkel

Kerekek WTB felnikkel

Tavaly komolyan frissítette a gumi kínálatot a WTB, az új felnikkel egyetemben idén sok terméküket bemutattuk a Bikemagon. Ezen a téren az UST Tubeless kompatibilis Ci24 karbonfelnik számítanak újdonságnak, melyek az XC-től kezdve akár enduró versenyzők igényeit is kielégíthetik. 27,5”-es illetve 29”-es méretben kaphatók majd, 24 mm-es belső és 30 mm-es külső felniszélességgel, ami engedi, hogy akár keményebb verseny-felhasználásra is alkalmas lehet, ballonosabb gumikkal.

WTB ASYM és Ci24 karbonfelni

WTB ASYM és WTB Ci24 karbonfelni

Ehhez képest a Ci24 419 grammos tömege igen baráti, az árát ellenben biztosan lesznek, akik sokallják majd, 500 dollár fölött ajánlja a gyártó. Figyelembe kell venni azonban, hogy drága az előállításához szükséges technológia is, versenyzésre alkalmas alkatrészről van szó, amiből könnyebb kerék építhető, mint a legtöbb felső kategóriás gyári szett. Aki kedvező áron szeretne jó alufelnit durvább használatra, az válassza az új aszimmetrikus ASYM modellt. 29- vagy 35 mm-es belső felniszélességgel, 27,5”-es vagy 29”-es kerékhez, UST kompatibilitással, 5-600 gramm közti tömegadatokkal, 85 dollárért.

Csonkoljuk meg a kormányt?!

Csonkoljuk meg a kormányt?!

2016-ra a legérdekesebb újdonság azonban nem a kerekek között keresendő, hanem a „pilótafülkében”. A WTB termékfejlesztői ugyanis egy teljesen új koncepcióval jelentkeztek, ami megakadályozza a markolat elfordulását a kormányon nedves, nyálkás időben. Aki szokott esőben-sárban is csapatni, tudja miről van szó. A hagyományos markolatok egy idő után elforognak, ha bejut alájuk a nedvesség, a bilincses rögzítésűt pedig rendesen meg kell húzni, hogy ne forduljon el, és ez egy karbon kormány élettartamára nincs jó hatással.

kompatibilis Truvativ karbonkormány

WTB Pad Loc kompatibilis Truvativ karbonkormány

A WTB Pad Loc rendszer egy alakzáras kialakítással oldja meg a problémát, vagyis a kormány végét és a markolat belsejét is úgy alakították ki, hogy egymásba kapaszkodjon és ne fordulhasson el, bármilyen nedvesség kerül a kettő közé. Nyilván felmerül az olvasóban, hogy OK, de most egy jobb markolat kedvéért vegyek új kormányt? Nos nem szükséges. A Park Tool kínál egy szerszámot, melynek segítségével kerékpárszerelő műhelyben biztosan „megcsonkolható” akár egy könnyű karbonkormány is. Emelett több gyártó jelezte, hogy fog eleve kompatibilis kormányokat gyártani, ilyen például a SRAM konszernbe tartozó Truvativ.

Okos segédeszköz a nyereg kiválasztásához

Okos segédeszköz a nyereg kiválasztásához

WTB_2016_005A WTB kerékpárnyergeket sok bringás szereti, vannak, akiknek bejönnek még a szokványostól eltérő formák is. Most elsősorban nem egyes nyereg modelleket emelnénk ki, hanem más bonyolultabb megoldásokkal szemben egy kis költségigényű segédeszközt, melynek segítségével könnyebb kiválasztanunk, milyen nyeregre van szükségünk. Az elasztogéllel feltöltött kis rátétet egyszerűen csak rá kell helyezni a vásárló bringájának ülésére, felültetni, majd megmérni az ülőcsont-távolságot, ami jól látható a nyomok alapján.

Ha valakinél ez a távolság például 90 milliméter, a táblázat alapján könnyen kiválasztható, hogy feltehetően mely nyergek lesznek számára kényelmesek. Az ajánlás figyelembe veszi azt is, hogy sík felületű egy ülés, vagy mennyire konkáv kialakítású. Mivel sok gyártó megjelöli az ülőcsont-távolságot a nyergein, kerékpárbolt tulajdonosoknak akkor is érdemes beszerezni ilyet, ha nem csak WTB nyergeket forgalmaznak.

WTB SL( nyereg

WTB SL nyereg

Jelenleg a WTB palettán a két nyereg csúcsmodell az SL8 és a High Tail. Mindkettő kiemelendő tulajdonsága, hogy rendkívül alacsony tömeg (149 gramm) mellett – karbon sínnel – ad magasfokú komfortot, így ideális cyclocross felhasználásra vagy rázós utakra is. Persze ezt meg kell fizetni, 250 dollár az ajánlott ár, persze ez még mindig kedvezőbb a legfelkapottabb nyereggyártók hasonló csúcsmodelljeihez képest. A High Tail rendkívül strapabíró, enduró versenyzésre is ajánlja a gyártó.

WTB High Tail nyereg

WTB High Tail nyereg

További WTB-információ: http://wtb-bike.hu/

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo