Érdeklődéssel figyeltük az Eurobike-on a WTB standját, hiszen a sokak által kedvelt kiegészítőket, felniket, gumikat Magyarországon is könnyen be lehet szerezni, és azok közé a bizonyos „jó ár/érték arányú” cuccok közé tartoznak…
A megfizethető minőség talán annak is köszönhető, hogy az amerikaiak nem marketingelik túl a termékeiket, pont akkora stand, ahol minden elfér, pont akkora zsebre vágható katalógus, amiben benne a lényeg, év közben sem folynak a csapból, de elérik azokat, aki maguk építgetik mountain bike-jukat.
Mountain bike vonalon azért egy világsztárral is büszkélkedhetnek, a francia mountain bike versenyző, a Cannondale pilótája, Jerome Clementz használja a termékeiket, aki többek között az Enduro World Series éllovasa és kétszer nyerte meg az egyik legismertebb enduró-versenyt, a Megavalanche-t. Az Eurobike-ot is megtisztelte, a WTB-standon is dedikált.
A nyergek között maradtak az ismert, bevált formák, de a gumi- és felni választék nagyban bővült. Gumik terén nagyon ráerősített a WTB az enduró palettára! A 2,3-as Vigilante egy általános célú enduró-köpeny, 880-1060 grammos tömeggel, aminek komoly sikert jósolnak a cég termékmenedzserei. A hasonló szélességű Warden egy nagyon markáns mintázatú sárgumi, amit biztosan sokan kipróbálnak majd, hogy eldöntsék, hogyan muzsikál élesben.
Újított a WTB az XC vonalon is, és amellett, hogy bejött a 27,5-es méret, megjelentek a NineLine immár bárki számára elérhető verziójával is, 598 grammos tömeggel. A NineLine-ról tudni kell, hogy eredetileg a Cannondale gyári versenyzői számára fejlesztették, hogy megfeleljen akár a vk-pályák által támasztott rengeteg kihívásnak.
A NineLine a Cannondale versenyzőknek tervezett 29-es méreten kívül 650B verzióban is kapható lesz. Aki hasonló – gyors – gumira vágyik kicsit keményebb, all-mountain felhasználás mellett, annak 2,2-es szélességgel, és kicsit magasabb mintázattal az új Beeline 2.2 a megfelelő választás. Érdekesség, hogy XC-vonalon nem fejleszt tovább a WTB 26-os kerékméretben – bőven rendelkezésre állnak raktárkészletek a meglévő modellekből – mondta a termékmenedzser…
Amit fontos kiemelni a WTB-nél, a kiváló Tubeless rendszerük. Bike Trend-beszámolóban szokatlan módon megosztanám hosszú távú személyes tapasztalatomat is: WTB Frequency felniket WTB Tubeless Ready gumikkal és WTB szalaggal összerakva üzembiztonság szempontjából tökéletes rendszert kaptam. Egész szezonban zéró defekttel működött, pedig sűrűn használom 2 bar alatti nyomáson is a kerekeket. A viszonylag könnyű felni anyagminősége jó közepes volt, néha hozzá kellett nyúlni a centírkulccsal, de nem jellemző.
Felnik tekintetében egyébként mind a modell, mind a méretválasztékot nézve szélesíti a palettát a WTB, itt mindhárom kerékátmérő méret megjelenik az új fejlesztésekben is. Az új szuperkönnyű Tubeless-kompatibilis felni, a KOM 385-426 grammot nyom mérettől függően. A standon Tune agyra fűzték, hát mit mondjak, nem volt nehéz…
A széleskörűen – akár még versenyzésre is – alkalmazható Tubeless-kompatibilis Frequency modellek maradnak, és megjelenik a kicsit keményebb – all-mountain – igénybevételhez tervezett ST TCS széria, 26-os és 27,5-es kerékméretekhez. Ezeknél a felniknél már természetesen nem beszélhetünk pillesúlyról, mérettől függően 526-546 grammot nyomnak.
Végezetül a cyclocross szerelmeseinek egy érdekes hír: belső nélküli rendszert kínál a WTB a jól bevált TCS alapjain. Az ismert mintázatú CrossWolf gumit tették alkalmassá tubeless használatra, és hozzá kijöttek a ChrisCross TCS felnivel, ami abroncs- és tárcsafékekkel is működik majd.
WTB információ Magyarországon: KATTINTS IDE!
(x)