fbpx

Tabló: DKSI Debreceni Kerékpáros Sport és Szabadidős Ifjúsági Egyesület

A debreceni DKSI Freeriderz kerékpárosai nyugodtan mondhatjuk, minden hazai országúti versenyen ott vannak…

…Pedig a csapat csupán 2 éve létezik ebben a formájában, nem kisebb céllal, minthogy ismét legyen erős bázisa a kerékpársportnak Hajdú-Bihar megyében. A Bikemag kérdéseire válaszolnak: Nagy II. Zoltán (az Egyesület elnöke), Zsugyó Árpád, Kovács László és Pataki Péter.

“Tabló” célja: A Bikemag.hu szerkesztősége lehetőséget biztosít a hazai egyesületeknek, hogy egy riport keretében bemutatkozhassanak az oldalunkon és nem utolsósorban kifejezzék céljaikat, elvárásaikat a hazai kerékpáros sportéletben. Ha úgy tetszik, idővel megteremtve egy közös értékrend alapjait, fórumot adva a párbeszédnek, amibe bárki bekapcsolódhat, nem titkolt célunk megkönnyíteni az egyesületek számára egy közös irány kijelölését. Reméljük, hogy a tabló ezután is tovább bővül, nem szeretnénk kihagyni senkit, aki dolgozik a hazai kerékpársportért.

A csapat (egy része)

A csapat (egy része)

Az egyesület bemutatása

Bikemag: Kérlek, mutassátok be néhány mondatban az egyesületeteket! (Mióta, hányan, hogyan, miből, milyen konstrukcióban működtetitek a csapatot?)

DKSI: Debrecenben az országúti kerékpározás sikeres múltra tekint vissza. A DSI és a DVSC, illetőleg később a DKSE, az Alföld KSE versenyzői számos itthoni és külföldi viadalon öregbítették a hajdú-bihari kerékpársport hírnevét. Ezekből a műhelyekből sok korosztályos és felnőtt válogatott került ki. Sajnos a szakemberek már kiöregedtek, de még elérhetőek, így tapasztalataikra bizton támaszkodhatunk. Az egyesületek megszűnése után amatőr szinten továbbra is sokan űzték a sportot, a célirányos edzés és utánpótlás nevelés viszont elmaradt. Ebben az űrben jött létre 2013 tavaszán a Debreceni Kerékpáros Sport és Szabadidős Ifjúsági Egyesület. A DKSI megalakításával reményeink szerint jó úton haladunk afelé, hogy Debrecen újra a kerékpársport egyik hazai bástyája lehessen.
25 fős létszámmal indultunk, ami idén már 65 fő körül jár, ebből több mint 20 utánpótlás korú versenyző. Ezt az első év nagyszerű eredményeinek és a fiatalok bevonására irányuló sikeres törekvéseknek és természetesen a támogatóinknak is köszönhetjük. A DKSI elsősorban országúti kerékpáros egyesület, de MTB és cyclocross versenyeken is részt vesznek versenyzőink.
A versenyeken DKSI-Freeriderz csapatnéven indulunk, mely egyik fő támogatónkra és testvérklubunkra a miskolci Freeriderz SC-re utal, rajtuk kívül számos további szponzor segíti a csapat munkáját (lásd lentebb).

Bikemag: Milyen sporteredményeitekre vagytok a legbüszkébbek? 2014-ben és a múltban?

DKSI: A 2013-as év mérlege: 62 korcsoportos győzelem, 22 második, és 21 harmadik helyezés, szerepeltünk a Gemenci Nagydíjon, a Székely Körön is. A Páros Időfutam Országos Bajnokságon, amatőr kategóriában sikerült megszereznünk a győzelmet.

2014-ben összesen 48 versenyen 43 kategória győzelmet, 21 második és 26 harmadik helyet szereztünk. A versenyek közel 80%-át sikerült dobogós helyezéssel zárni! Ez az év többek közt arról is szólt, hogy a csapat első sora az igazolt kategóriában szerepeljen, keményebb mezőnyben is szokja a versenyzést. A részletes eredménylista honlapunkon megtalálható (www.dksi.hu). A bajnokságok, nemzetközi versenyek eredményei közül az alábbiakat emelnénk ki:

Hegyi ob.

Hegyi ob.

–        Hegyi Országos Bajnokság: Ágoston Imre 2. helyezett, Magas Dávid 3. lett U23-ban.

–        Kritérium OB: Ágoston Imre U23-ban 3. helyezést szerzett.

–        40. Gemenci Nagydíj: Ágoston Imre, Czine Tamás, Hajdu Barna, Nagy Gyula, Nagy II. Zoltán és Pályi Csaba álltak rajthoz. Elitben Nagy Gyula a 6. legjobb magyar, amatőr kategóriában 1. lett Pályi Csaba.

–        Felnőtt, Utánpótlás és Master Országos Bajnokság: Master2 kategóriában Kiss Attila 1. helyezett.

–        Central European Tour: Pályi Csaba képviselte csapatunkat, mindhárom szakaszon tisztességgel helytállva.

–        Székely Körverseny (UCI 2.2): Ágoston Imre és Pályi Csaba vettek részt, több szakaszt sikerrel teljesítve.

–        24 óra Bringa: Pályi Csaba előző évi 24 órás magyar rekordját megközelítve 770 km-t teljesített.

–        Páros Időfutam OB: Elit kategóriában 4. Nagy Gyula-Hajdu Barna, 5. Fegyveres Máté-Nagy II. Zoltán.

–        Amatőr Országos Bajnokság Sorozat: Róka Tibor (DKSI-KTM Debrecen) Master kategória Országos Bajnoka.

–        Abszolút első helyezéseink: Kerékvár-Békás Időfutam (Róka Tibor), Főnix Kupa (Czine Tamás), STOP Cukrászda Időfutam (Róka Tibor), Péti Nagydíj (Róka Tibor), Tour de Tisza-tó (Hajdu Barna), Michelin Bringarally (Nagy Gyula), Ring24 egyéni (Pályi Csaba), Pilis Kupa I. (Róka Tibor), Tour de Debrecen 55 (Bartha Gergő) ill. 120 (Róka Tibor), László Sándor E.v. 40 (Kiss Attila).

Róka Tibor

Róka Tibor

Bikemag: Mivel foglalkozik az egyesületetek? (Például: utánpótlás nevelés, válogatott versenyzők kitermelése a hazai kerékpársport számára, részvétel hazai vagy nemzetközi versenyrendszerben, részvétel tömegsport rendezvényeken, versenyszervezés, stb. Prioritások a felsoroltak között?)

DKSI: Kiemelten fontos feladatunk az utánpótlás nevelés, amely az idei évben indult el, és már több mint 20 fiatal kerékpáros vesz részt rendszeresen az utánpótlás edzéseken, versenyeken. A felnőtt tagság sorai közül 10 fő igazolt, további 20 fő többé-kevésbé aktív kerékpárosunk pedig amatőr státuszban versenyez.

A Hajdú-Bihar megyei versenyek szervezésében együttműködünk a Megyei Kerékpáros Szövetséggel, rendszeresen szervezünk amatőr kerékpárosoknak is elérhető szabadidős programokat, túrákat idehaza és a határon túlra, Romániába. Minden lehetőséget igyekszünk megragadni a kerékpársport népszerűsítése érdekében.

Bikemag: Milyen versenyrendszerben versenyeztek/versenyeznétek (amennyiben jelenleg nincs ilyen) szívesen?

DKSI: Mind hazai, mind határon túli amatőr versenyeken rajthoz állunk. Igazolt versenyzőink az UCI által bejegyzett viadalokon is részt vesznek, a lehetőségekhez mérten (Székely Körverseny, Central European Tour, stb.) Idén két versenyzőnk is lehetőséget kapott beugróként az országúti felnőtt válogatottal szlovákiai és lengyel UCI versenyeken való részvételre.

Fiatalok

Fiatalok

Bikemag: Ha van ilyen, mi a legfőbb hiányossága a magyarországi versenyrendszereknek?

DKSI: Mindannyian ugyanazt szeretnénk: versenyzésre alkalmas útvonalakon, biztonságosan, minőségi szolgáltatást nyújtó rendezvényeken megmérettetni. Minél többször…

Bikemag: Milyen hosszú távú céljaitok vannak az egyesületben?

DKSI: Szeretnénk a korábban említettekkel összhangban sikeres utánpótlás nevelési programot megvalósítani, illetőleg nemcsak amatőr, de igazolt versenyeken is minél eredményesebben szerepelni.
Saját szervezésű, rendezésű, színvonalas versenyeken népszerűsíteni a sportágat és a régiót.
Mind a felnövekvő generáció, mind a felnőtt kerékpárosok számára is stabil, összetartó közösséget biztosítani.

Nagy Gyula

Nagy Gyula

Bikemag: Mi szükséges ahhoz, hogy ezeket a célokat elérhessétek?

DKSI: Az egyesület tagjainak lelkesedése és tenni akarása adott. Az anyagi források, szponzoráció megteremtése, növelése elengedhetetlenül szükséges. Ezeken kívül természetesen országos szintű támogatás, mind anyagilag, mind egyéb lehetőségek biztosításában.

Bikemag: Milyen forrásokból működtetitek az egyesületet, milyen forrásokból tervezitek a jövőben működtetni?

DKSI: A csapattagok hozzájárulása (tagdíj) mellett jelentős segítséget nyújtanak az egyesület mellett álló szponzorok. Köszönettel tartozunk a Freeriderz SC-nek, a csapatbuszt is rendelkezésünkre bocsátó Systematica Kft.-nek, a felszerelések kedvezményes biztosításáért a Bellotto-nak és a Velossimo Kft.-nek, illetve további támogatóinknak – Sommer Kft., Sweet-Line ’98 Kft., Segner Fitness, Juvegold, Demetrend Kft. Köszönetet érdemelnek az egyesületet segítő magánszemélyek, és természetesen mindazok a szülők, akik anyagilag is sokat tesznek azért, hogy a fiatalok számára megfelelő hátteret tudjunk biztosítani a sportoláshoz.

 

Czine Tamás

Czine Tamás

Részvétel a kerékpáros közéletben

Bikemag: Tagegyesületként részt vettetek-e az utóbbi években a szövetség munkájában, részt vesztek-e a közgyűléseken?

DKSI: Viszonylag új egyesületként sok alkalom még nem volt a közreműködésre. Igyekszünk minden lehetőséget megragadni és részt venni az érdemi munkában.

Bikemag: Mi jut eszetekbe először, amit megemlítenétek, hogy a ti nevetekhez fűződik a hazai klubéletben/versenyrendszerben?

DKSI: A DKSI megalakulásával sok éves űrt töltött be a megye és Debrecen város kerékpáros életében. Büszkék vagyunk rá, hogy országos szinten meghatározó egylet lettünk.

A megyei szövetséggel, a helyi önkormányzattal, a rendőrséggel és polgárőrséggel együttműködve sikerült életben tartani és fejleszteni a három helyi rendezésű versenyünket (Területi Évadnyitó – Balla Viktor Emlékverseny, Területi Évadzáró – László Sándor Emlékverseny, Hajdú-Főnix Kupa). Terveink közt szerepel további versenyek rendezése, mint pl. a Tiszántúli Körverseny, vagy Debrecen Város Nagydíjáért verseny. Törekszünk jó kapcsolatot és együttműködést kialakítani határon túli kerékpáros egyesületekkel.

Utánpótlás

Utánpótlás

Bikemag: Véleményetek szerint egy kerékpáros szövetségnek miben kellene segítséget nyújtani számotokra, hogy az egyesület céljai könnyebben elérhetők legyenek nektek? Vagyis konkrétan a szövetségtől mit vártok el, mit tegyen a ti egyesületetekért?

DKSI: Segítség minden olyan területen, ahol egy központi szervezet hatékonyabban élhet a lehetőségekkel: források megteremtése és elosztása, edzőképzés, sportorvosi támogatás, segítségnyújtás rendezvények szervezéséhez (versenyrendszer, bírói és rendezői képzés) stb.

Természetesen először a jelenlegi rendszer hibáit kellene kijavítani, megteremteni egy átlátható, egyszerű struktúrát, amely hosszú távon is biztosíthatja a sportág jövőjét.

Bikemag: Mi az a három legfontosabb dolog szerintetek, amit az ismert keretek között fő céljaként fogalmazhat meg a kerékpáros szövetség?

DKSI: A fentieken, szakmaiságon túl a tisztességes, átlátható és az egyesületek, a kerékpársport érdekeit szolgáló működés.

Ring24

Ring24

Bikemag: Egy működő kerékpáros szövetség tevékenységével kapcsolatban miről szeretnétek folyamatos tájékoztatást kapni?

DKSI: A jó és egyértelmű, mindenki által elfogadott módon zajló kommunikáció nélkül nehéz biztosítani a professzionális működést. Alapvető dolog, hogy az egyesületek mindenről tájékozódhassanak, tájékoztatva legyenek.

Bikemag: Mi a véleményetek egy jövőbeni egyszövetségi rendszerről, külön adminisztrációval működő szakági szövetségek nélkül?

DKSI: Minden változást támogatni tudunk, ami gazdaságosabb, átláthatóbb és hatékonyabb működést eredményez.

Bikemag: Egyéb fontos közlendő, amit szeretnétek megosztani a nyilvánossággal?

DKSI: Köszönjük szépen a lehetőséget a bemutatkozásra. Az egyesületünkről érdeklődőknek ajánljuk, tekintsék meg honlapjainkat is (www.dksi.hu, www.idetekerj.eu).

Tour de Tisza-tó

Tour de Tisza-tó

Szerkesztői lábjegyzet: A Bikemag.hu-n szeretnénk lehetőséget adni mindazoknak, akik aktívan dolgoznak, értéket teremtenek a kerékpársportban. Aki tehát minderről a munkáról be szeretne számolni weboldalunkon keresztül, nyitott kapukat dönget, bármikor megkereshet a megadott elérhetőségeken. Miután a napokban komoly erősítés történt a Bikemag stábjában, 2015-re tovább gondoltuk az egyesületek bemutatását, és szeretnénk újra felpezsdíteni a fórum-életet is, külön felületet adva ennek a bizonyos “Tablónak”. Addig is a “Tabló: a magyar kerékpársport körképe”-sorozat cikkeit a Tabló menüpont alatt kereshetitek majd vissza, szólhattok hozzá. Ha valaki kimaradt, de úgy érzi ott lenne a helye a Tablón, ne habozzon írni nekünk!

A hosszú távú párbeszéd jegyében:

Takács Tamás tt@bikemag.hu

Tóth András andras.toth@bikemag.hu

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo