A Shimano legújabb fejlesztésének köszönhetően nem kell levennünk a kezünket az e-országútink kormányáról, ha másik üzemmódba szeretnénk váltani, hanem a Di2 fékváltókarunkon található gombok segítségével is megtehetjük ezt.
A Shimano rendszerrel szerelt koskormányos e-országútikon vagy e-gravel bringákon eddig csak úgy tudtunk váltani a rásegítés üzemmódjai között, hogy elengedtük az alapértelmezett fékváltókar fogást vagy alsó fogást, és a kormány vízszintes részén található kapcsolóval átváltottunk egy másik üzemmódba. Ezt több szempontból sem praktikus, hiszen nem a legbiztonságosabb egy kézzel fogni a kormányt rázós úton vagy egy meredek emelkedőn kiállva tekerve megpróbálni átváltani egy nagyobb rásegítést adó üzemmódba.
A Shimano ezt a problémát a lehető legegyszerűbb módon oldotta meg a Di2 fékváltókarokat használók számára, az április 8-án érkező legújabb E-Tube szoftverfrissítésnek köszönhetően már az Ultegra (R8070) fékváltókar váltógombjaival is kapcsolgathatunk az üzemmódok között. Tehát kiállva sprintelve is biztonságosan és könnyedén átválthatunk a maximális rásegítést adó üzemmódba. Az országútisokon kívül az e-gravel bringások is biztos értékelni fogják ezt a fejlesztést, nekik is fontos, hogy a rossz utakon ne kelljen elengedni feleslegesen a kormányt.
A Shimano STePS e-országúti és e-gravel funkció (a fékváltókarról váltás lehetősége) kompatibilis a Shimano E8000, E7000, E6100 és E5000 hajtás rendszerekkel, és az alsócsöves és az integrált akkumulátorokkal egyaránt, kijelzőként pedig az E6100 és az E7000 használhatóak hozzá. Az Ultegra R8070 Di2 fékváltókar a STePS rendszeren belül az Ultegra (RD-R8050), az Ultegra RX (RD-RX805), az XT (RD-M8050) és az XTR (RD-M9050) hátsóváltókkal használható együtt, és az E-TUBE alkalmazásban lehet a váltás funkciókat személyre szabni.
Új fejlesztés meg a gyorsabb pedelecet használók számára a 47-es lánckerék, mellyel nagyobb sebesség érhető el, mint az eddigi méretekkel, és könnyedén felszerelhető a Shimano e-bike hajtás rendszerekre. Ez a termék júniustól lesz elérhető a Shimano kínálatában.
2019-ben nyarán még az alábbi Shimano e-bike alkatrészek kerülnek a piacra:
160 mm-es hajtókarral bővül az eddigi 175, 170, 165 mm-es paletta, ami egyrészt jobb választás az alacsonyabb bringásoknak, másrészt rövidebb hossza miatt nehezebben ér el, így sziklás terepen és kanyarokban is bátrabban pedálozhatunk vele.
12 sebesség kompatibilis alkatrészek e-bike-okra, mint pl 34, 36, 38-as lánckerekek Dynamic Chain Engagement technológiával (az XTR szettet boncolgató cikkünkben olvashattok róla) és 42-es 12 sebesség kompatibilis lánckerék e-trekkingekre.
Kompakt méretű 4 amperes akkumulátortöltő IPX5 vízállósággal. Az új EC-8004 töltő kétszer olyan gyorsan tölti fel az akkumulátort, mint a EC-E6002 modell, 0-ról 80%-ra 2,5 órára van szüksége, a teljes töltés ideje pedig 4,5 óra. A mérete is olyan, hogy egy hátizsákban könnyedén elfér, így akár egy kávészünet alatt is tölthetjük vele az akkumulátorunkat.