fbpx

Selle Italia 2017: retró láz és fapad

Az idén kisebb helyen kiállító Selle Italia stand elég ingerszegény környezet az átlagos látogató számára, hiszen látsz egy falat vagy kétszáz nyereggel, de azért ha közelebb megyünk, sok érdekességet fel lehet fedezni!

Fókuszban a Giro

Fókuszban a Giro

Először is itt a szokásos nagy vitrin, melyben most a Giro d’ Italia volt a fókuszban, és azokat a nyergeket állították ki, melyeken ezek a motívumok voltak. Az olasz nyereggyártó mindig is híres volt arról, hogy egyedi modelleket dobjon piacra, gondoljunk csak a Troy Lee Design sorozatra!

Mit lehet kihozni 59 grammból? Egy szelet natúr kenyeret, egy marék kormánycsapágy hézagolót, egy fél markolatot, vagy egy teljes nyerget? Bizony! Jelenleg ennyi a rekord a Selle Italia palettáján, és ez talán a világ egyik, ha nem a legkönnyebb modellje. A Tune Komm-For karbon nyereg is 88 grammot nyom, ez pedig sokkal könnyebb nála is! A kérdés, hogy mennyire lehet még ezen hosszabb ideig ülni, bár a sajtóanyag szerint a középső „flow” csatorna a kényelmet szolgálja. Ezt majd az idő eldönti, addig is ha a mérlegre építesz bringát, akkor itt a megoldás. Természtesen az ülőlap és a sín is karbon.

2017_selle_italia_nyereg_bandazs_retro 7

Megújult az SLR Lady Flow országútra és terepre egyaránt ajánlott nyereg, melynek súlya a bőséges párnázás ellenére mindössze 185 gramm, ami még mindig kiváló érték. Ezt főleg a 30%-os karbon tartalmú üvegszálas ülőlapnak, és a Ti316-os titán sínnek köszönhető.

2017_selle_italia_nyereg_bandazs_retro 8

Az SLR X-Cross-szal eddig nem találkozhattunk, de szintén a versenyzőket célozták meg vele, mivel a 30%-os karbon tartalmú ülőlappal és titán sínnel készülő nyereg 175 grammot nyom. Fibra-Tek borítása ellenálló, és vízálló, így nem fogsz egy nedves szivacson ülni még napokig az eső után. Flow kivitel is kapható lesz belőle.

2017_selle_italia_nyereg_bandazs_retro 9

Az előző modellnél szélesebb, így már az S2-es kategóriába sorolódik az SLR Team Edition Flow, melyet nagyon sokan kedvelnek formája miatt. A „flow” kivágásnak köszönhetően nem csak kényelmesebb (már annak akinek pont a kivágott kivitel a jobb), hanem könnyebb is 5 grammal mint az X-Cross. Nem csak fekete/fehér, hanem neonzöld/fekete színben is kapható lesz.

2017_selle_italia_nyereg_bandazs_retro 10

Az L2-es Idmatch kategória harcosa a Flite Team Edition Flow 30%-os szénszál tartalmú ülőlappal érkezik és a titán sín nem csak a 205 grammos súly elérésében segít, hanem az anyag tulajdonságának köszönhetően sok rezgést is elnyel, tehát a kényelmet is fokozza.

2017_selle_italia_nyereg_bandazs_retro 11

Az új Flite Superflow igazából nem egy kivágott közepű nyereg, hanem egy levegő köré épített szivacsozott keret. A méretes lyuk extra kényelmet biztosít, bár tény, hogy eléggé megosztó a kinézete. L3-as, azaz már a szélesebb kategóriába tartozik, súlya pedig 285 gramm, így inkább a sportos túrázóknak ideális választás. Persze a titán sín itt is játszik, és 10%-os karbon tartalmú az ülőlapja.

2017_selle_italia_nyereg_bandazs_retro 12

Szintén nem ráncfelvarrott, hanem vadiúj a Novus modellcsalád, ami S-es és L-es kivitelben érkezett meg és sima flow, illetve extranagy superflow kivitelben is elérhető lesz. A képen is látható Superflow Endurance S terepre és aszfaltra egyaránt használható, 290 grammos, és 136 mm-es szélességű.

2017_selle_italia_nyereg_bandazs_retro 14

Eddig is volt retro kinézetű nyerge (Turbo 1980) a Selle Italia-nak, de most hogy erősödik az „eroica” trend, egy egész családdal rukkoltak elő. Bandázsok, markolatok, nyergek, de még nyeregtáska is választható az Invincible szériából.

2017_selle_italia_nyereg_bandazs_retro 15

Kedvencem volt a Gloriosa Bag nevű táska, ami a régi idők szerszámosaira emlékeztet, de fullos minőségben, teljes egészében bőrből, krómozott csattal.

2017_selle_italia_nyereg_bandazs_retro 17

Illik hozzá a Leggenda perforált bőr bandázs is, melynek súlya mindössze 95 gramm.

2017_selle_italia_nyereg_bandazs_retro 18

Aki szereti a retro kinézetű nyergeket, annak a Storica is kedvelt lehet. A szegecsekkel kivert modell fél kilót nyom, de nyilván ebben a kategóriában nem a grammánia a fő vezérfonal. A mellette látható barna Mitica szintén ezt a vonalat erősíti, de még dombornyomással is ellátták az ülőlapját.

2017_selle_italia_nyereg_bandazs_retro 16

Retro montikhoz pedig itt az Epica markolat perforált bőr felülettel és csavarral rögzíthető alumínium bilincsekkel. Közel harmincezer forintos árával nem lesz mindennapos látvány a bringaboltokban, de a lehetőség innentől adott.

Végül, de nem utolsó sorban ejtsünk szót a Smootape bandázs családról, ami mostanra nagyjából mindegyik trendi színben elérhető, így a bringád kormányát is a fő színekhez tudod igazítani.

A Selle Italia nyergeket keresd a hazai forgalmazó partnerboltjaiban!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.