fbpx

Scott 2018: magabiztos fölény!

Amilyen összeszedetten nyerte meg idén Nino Schurter az összes fontos XC versenyt, olyan erős volt a Scott dominanciája az Eurobike kiállításon! Talán van valami összefüggés?

Idén egy személyes példán keresztül is sikerült megtapasztalni, milyen szintre emelte a profizmust a svájci cég. A fejlesztőmérnököknél alapvető elvárás a mesterfokú diploma, de többen PhD képzést követően csatlakoznak a cég Givisiez-ben található központjához. Három világszinten elterjed nyelv megértése szintén alapkövetelmény, bár Svájcban ez talán nem is számít különlegesnek. Annak ellenére, hogy a termelés Távol-Keleten zajlik, az összes tesztelésre alkalmas berendezés a Scott kizárólagos tulajdonában van, legyen szó statikus vizsgálatokról, vagy dinamikus élettartam tesztekről.

Scott Foil 2018

A 2017-es szezontól kezdve a WorldTour versenyeken is névadó szponzorként szerepelnek az Orica-Scott révén. Caleb Ewan idén Giro d’Italia szakaszgyőzelemmel hálálta meg a bizalmat, a fiatal ausztrál sprinter az aero Foil országútit használta. A második generációs Foil talán legismertebb sikere Matt Hayman nevéhez fűződik, a 2016-os Paris-Roubaix klasszikuson sötét lóként tudott nyerni.

Scott Foil Premium Disc 2018

A 2018-as modellév újabb mérföldkövet jelent a Foil történetében, debütál ugyanis a tárcsafékes változat. A váz sziluettje meglehetősen hasonló a felnifékeshez, de több ponton lényeges különbségek is felfedezhetőek. A csak tárcsafékes villa új fejlesztés, a villavállat aerodinamikailag optimalizálták, hátsó része illeszkedik az alsócsőbe. A Flat Mount rögzítésű féket és konzolt kívülről egy légterelő takarja, sőt az átmenő tengely furatát a hajtás oldalon is szárnyprofil keresztmetszetű forma veszi körül. A tengely egy 5-ös imbusszal szerelhető, így nem lóg ki felesleges kar sem, ami megnövelné a légellenállást.

A váz első háromszöge megegyezik a felnifékes változattal, így marad a Press Fit középcsapágy és az ékmechanizmussal rögzített aero nyeregszár is. A láncvillán is természetesen Flat Mount konzol található, az átmenő tengely is a kategóriában megszokott 142×12 mm-es. Apró részlet, de cserélhető váltofülből létezik már az új Direct Mount Shimano hátsó váltókhoz tervezett verzió is.

Összességében aerodinamikailag nem marad el a felnifékes modelltől, a teljesen átdolgozott lay-up miatt a váz 25 grammal, míg a villa 15 grammal nehezebb. A végére maradt viszont az aduász, mégpedig a 30 mm-es gumikkal való kompatibilitás. Így már a katalógus adatokat olvasva is Roubaix kompatibilis géppel állunk szemben, de bevethető sprinterek által is egy sík szakaszon, vagy akár egy heroikus “da solo” szökéshez.

Scott Addict RC – Simon Yates kerékpárja

A Riccardo Ricco alkatú függőknek továbbra is csak az Addict RC hozhat teljes kielégülést. A karbon váz és villa tömege együttesen 1100 gramm alatt van, a tárcsafékes változat is mindössze 60 grammal nehezebb, és akár 28-as gumikat is fogad. Az Addict RC a klasszikus országúti versenygép, az idei Tour de France fehér trikósa, Simon Yates is ilyet hajt.

Scott Addict 20 Disc 2018

Az Addict azt a felhasználói réteget célozza meg, akik kevésbé értékelnék az RC hosszú és lapos geometriáját, sokkal inkább a Solace kényelmét keresik. Azonos méret esetén rövidebb a felsőcső, hosszabb a fejcső, így magasabbra kerül a kormány. A vázszögek is inkább a stabilitást segítik elő az agilis irányíthatósággal szemben.

Scott Addict Gravel 20 Disc 2018

A “gravel” szcéna arany virágkorából sem maradhat ki a Scott. Az Addict Gravel ugyan nem a szakág legjobban variálható típusa, viszont nevéhez méltóan kifejezetten könnyű és hatékony fegyver a murvás mérföldek megtételéhez. Nem véletlen tehát, hogy Gus és Lachlan Morton (Dimension Data) ilyen bringákkal vágtak neki Kolumbia felfedezésének a Thereabouts 3. részében. Egyedül felszereltségben különbözik az Addict CX, a teljes Force 1 szett egy könnyű és szimplán használható rendszert kínál akár a saras cyclocross versenyekre is. A kételkedőknek Tufi hosszú távú menet tapasztalatokkal is szolgálhat majd.

Scott Speedster Gravel 20 Disc

Mindenképp említést érdemel az alumínium vázas Speedster széria. A kedvezőbb árú modelleknél is kiemelt hangsúlyt fektettek az igényességre. A Tiagra szettes Speedster Gravel Disc például kiválóan betöltheti a “mindenes” kerékpár szerepét.

Scott Plasma 5 – Sebastian Kienle kerékpárja

Simon Smart neve ismerősen csenghet az Enve kerekek kedvelőinek, a brit aerodinamikai mérnök F1-es tapasztalatok után fordult a kerékpáripar felé. A Plasma 5 triatlon bringa is az ő nevéhez köthető. Több helyen megfigyelhető a teljes integrációra való törekvés, ilyen a fejcső elé helyezett aero italtartó, az egyedi kormány és könyöklők, továbbá a felsőcsövön található tárolóegység. Az Eurobike kiállításon megfigyelhettük Sebastian Kienle Ironman világbajnok beállításait is. Ami különleges, hogy a német festetlen vázat használ, amivel legalább 50 grammot spórol. Egyedi igények szerint készült a Drag2Zero karbon könyöklő, valamint az aero kulacs meghosszabbításaként szolgáló áramvonalas burkolat/tárolódoboz is.


Ha a Scott által támogatott sportolók kerülnek sorba, egyértelműen első a listában Nino Schurter. A tavaly bemutatott Scale és Spark modellek nyergében idén az összes világkupát és a világbajnokságot is megnyerte.

Scott Scale RC 900 SL 2018

A merevfarú Scale mindig is híres volt arról, hogy kategóriájában az egyik legkönnyebb vázzal rendelkezett, a legújabb változat M-es méretben mindösszesen 879 grammot nyom. Mindez 29″-es kerékméret mellett, ugyanis a versenyzésre szánt gépeknél ezt találták hatékonyabbnak a mérnökök. Az RC kifejezetten egytányéros rendszerekhez készült, de szerepelnek a kínálatban első átdobóval szerelt modellek is.

Scott Spark 900 RC World Cup – Nino Schurter kerékpárja

Szintén tavaly debütált a legújabb Spark összteleszkóps XC gép, amiről korábban részletes teszttel jelentkeztünk. A Spark 900 RC 100 mm rugóúttal rendelkezik és elsősorban versenyzőknek készül. A Spark 900 esetén már 120 mm-rel és kifejezetten technikás ösvényekkel kompatibilis vázszögekkel számolhatunk, míg a Spark 700 ehhez a 650B+ (2,8″) gumik megnövekedett tapadását és komfortját teszi hozzá.

Scott Genius 2018

A 2018-as modellév legjelentősebb újdonsága a 150 mm-t mozgó élménybringa, a Genius. Nevén kívül valójában semmi nem köti elődjéhez, műszaki megoldásai sokkal inkább a tavaly bemutatott Spark szérián alapulnak. A rugóstag helyzete megegyezik, az alsó bekötési pont a középcsapágy fölé került, így a fejjel lefelé beszerelt taghoz itt is a vázban integráltan fut a lockout kábel. A metrikus “Trunnion Mount” rugóstag azonos szemtáv mellett nagyobb lökettel bír. Mivel a hosszabb rugóút nagyobb elmozdulással párosul a hátsó háromszögben is, a Scott mérnökei rájöttek, hogy nem kifizetődő egy olyan forgáspont nélküli kialakítás, mint a Spark esetén. Végül a jól bevált négyforgáspontos Horst-link bizonyult a legjobb megoldásnak, látható is a forgáspont a láncvillán.

A jó kezelhetőség érdekében kifejezetten rövid 438 mm-es a láncvilla. Ez főleg annak tudatában nagy eredmény, hogy akár 2,6″-os gumik is beférnek 29″-es felniken. A kerékpár sokoldalúságát mutatja, hogy a rugóstag felső bekötési pontjánál levő excentrikus hézagolókkal pillanatok alatt átalakítható a geometria és 2,8″-as gumikat is használhatunk 650B kereken. Menet közben a tagot és teleszkópot egyszerre vezérlő TwinLoc kapcsolóval választhatunk a nyitott állást jelentő 150 mm, a trail fokozatként ismert 100 mm, és a teljesen lezárt állapotok között.

Scott Genius 700 Tuned 2018

A geometria a legújabb trendeket követi, meglehetősen hosszú a felsőcső, amit rövid kormányszárral kompenzáltak, így tempós szakaszokon is meglehetősen stabil, valamint az irányítás se tűnik túl lomhának. A csúcsot képviselő Tuned változat egy darabból készült kormány-stucni kombóval érkezik, a Syncros Hixon SL iC modellje mindösszesen 290 grammot nyom. A vázszett is hű a Scott hagyományaihoz, a legjobb változat tömege taggal együtt 2249 gramm.

Syncros Hixon SL iC

Nyáron volt alkalmunk rendesen letesztelni a bringát, elöljáróban annyit, hogy remek önbizalom növelőként működött még kevésbé tapasztalt bringások alatt is. Nagyon kiegyensúlyozott gép, főleg a gyors és köves terepeken teljesít jól, illetve az ugratókon is kellőképp stabil.


Scott E-Genius 700 Tuned 2018

Akinek mindez kevés, mert például nem adatik meg a lehetőség, hogy egy felvonóval felszerelt bikepark mellett lakjon, annak érdemes elgondolkoznia az e-Genius beszerzésén. Pontosan ugyanaz a tervezési elv, karbon helyett alumínium vázzal, viszont ezt bőven kompenzálja a Shimano E8000 szett 250 W-os rásegítése. Az 500 Wh kapacitású akkumulátor az alsócsőbe van integrálva, így esztétikailag is remek az összkép.

Scott Sub Cross 20 2018

Akik nagyvárosi ingázáshoz vagy hétvégi túrákhoz keresnek hű társat, azoknak is érdemes egy pillantást vetni a Scott kínálatára. Az Sub Cross kerékpárok kiváló minőségére garancia a márkanév, ezenkívül az specifikáció is remekül átgondolt, a jól párnázott nyergek és ballonos gumik még a kátyús vidéki utakon is kellő komfortot nyújtanak.

Scott E-Silence 10 2018

Ha elkél a rásegítés, akkor is rengeteg modell közül lehet választani a svájci gyártó kínálatában. Az e-Silence széria hihetetlenül halkan és kiegyensúlyozottan teljesítő Brose motorral készül, míg az általunk is próbált e-Sub modellek a jól bevált Bosch hajtást használják. Akik személyesen is szeretnék megtapasztalni, milyen egy elektromos rásegítésű Scott kerékpárral suhanni, azoknak kiváló program az októberi e-bike teszthétvége Visegrádon a K2 BikeShop rendezésében.

A SCOTT bringákat keresd a K2 Bike Shop-ban!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo