Komoly változások jönnek 2016-ban a ROSE Bikes országúti kínálatában! Össszesen öt modell újul meg részben vagy teljesen és jönnek a sokkal merészebb színek is! A múlt hét végét a sajtótáborukban töltöttük, ahol megismerhettük az új gépeket, most pedig nektek is bemutatjuk őket. Elsőként jöjjenek az országútik!
X-LITE CW
Az új X-LITE az áramvonalas „aero” XEON CW-t váltja a palettán. Valljuk be őszintén, itthon kevesen tudnak olyan tempót menni, ahol a kisebb légellenállás számítana, de baromi jól néznek ki a lapított csövekből készülő aero országútik. Minden esetre a ROSE aszfaltos szekciójáért felelős mérnöke Jürgen Telahr és csapata mindenhol faragott egy kicsit a cW értékből, azaz a légellenállásból.
Még a kulacs, kulacstartó elhelyezése, formája is ezt segíti elő, akárcsak a „slim aero” tapered fejcső, vagy az időfutamgép szerűen az ülőcsőbe húzott hátsó kerék. A hátsó fék „direct mount” rendszerű, azaz a láncvillán kapott helyet, és 25 mm-es gumival is kompatibilis.
A váz súlya 57-es méretben 1050 gramm, a villa pedig 360-at nyom a mérlegen. A kábelek természetesen belül vezetve futnak, és az elektromos Di2, vagy EPS vezetékezéssel is kompatibilis. Érdekesség a megfordítható „flip-flop” Selle Italia monolink nyeregcső használata, melynek segítségével 73-76 fok között tudod állítani a „ülőcsőszöget”, vagyis ha szükséges, akkor közvetlenül a hajtómű fölé tudsz ülni.
X-LITE CW Disc
Lesz egy tárcsafékes kivitele is az X-LITE-nak, ami már 28 mm-es gumival kompatibilis, és az új „flat mount” fék szabványt használja. Elöl-hátul 12 mm-es tengelyt használnak, ami növeli a merevséget, mivel a tárcsafék egy oldalról fejt ki csavaró erőt. Ami a legjobb, hogy a váz alapból mindkét féket és tengelyt fogadni tudja, így ha veszel hozzá egy másik első villát akkor még variálhatod is a hagyományos féket a tárcsással. Tudom, nem túl életszerű, de a lehetőség adott.
AERO FLYER