“In trail we trust”- áll a katalógusuk elején és tény, hogy az 1994 óta a piacon jelen lévő Rock Machine cég valóban nagyon lelkes csapattal és mérnökökkel dolgozik együtt, ezt a kiállításon is megtapasztaltuk, ahol az egyik fejlesztő kalauzolt minket végig az újdonságaikon.
A 2017-es év legfőbb újdonságai monti és pedelec vonalon lesznek. Teljesen megújult a Blizzard széria, ami lefedi a teljes össztelós kínálatot. Háromféle kerékméretet fogsz megtalálni a kínálatban: a Blizzard 70, 50 és 30 29”-os kerékkel érkezik és 120 mm-es rugóúttal rendelkezik. A 90, 70 és 50 650B+ kerekű 140-es úttal, és lesz 90-70-50-es „sima” 650B-s kerekekkel de 160 mm-es rugóúttal.
Na de ennyivel azért nem lépünk túl a legfőbb újdonságokon 🙂 Mindegyik Blizzard az új Shark Spine EVO vázkialakítással készül, aminek jellegzetessége a hajlított felsőcső. A tervező szerint jobbal elnyeli a szemből érkező ütéseket mint az egyenes váz. A hátsó része FPS, azaz Floating Pivot Suspension kialakítású ami azt jelenti, hogy a hátsó háromszög független a fő váztól, csak az összekötő linkek jelentik a kapcsolatot a két rész között. Ugyan nem teszteltük még, de a hírek alapján nagyon aktív rugózást kapsz majd és a fékezés hatására sem merevedik be a hátsó traktus mozgása.
A Smart Link elem kialakítása miatt a rugóút első fele nagyon lineáris, azaz bemozdul minden apró döccenőre, míg a második felében már progresszív, így elkerülhető, hogy egy nagyobb ugrás után felkoppanjon a tag. Az érzékeny teleszkóp rendszerek egyik rákfenéje ez, hogy ha kevés levegőt fújsz bele akkor simán mozog, de a nagyobb drop-okra nem ideális, sok levegővel meg ideálisak lesznek a leérkezések, ellenben az úthibákat nem tudja annyira lekövetni. No itt ez elvileg kipipálva. Azt érdemes még tudni, hogy a tervező srácok maguk is aktív bringások, így egy-egy fejlesztést rögtön élesben is letesztelnek.
Az aszimmetrikus hátsó háromszög már az új Boost szabványú agyat fogadja ami 148×12 mm-es méretű, tehát a merevséggel nem lesz gond. ISCG konzolt is találsz a középrésznél, így ha szeretnél láncterelőt használni a hosszabb rugóutas modelleken, vagy a szimpla tányéros kivitelnél, akkor gond nélkül megteheted, és mára elég nagy a piacon a választék is ezekből.
A Blizzard 70-29 főleg terepen túrázók, maratonozók gépe szeretne lenni, de már gyárilag dropper post-tal szerelik, így nem gond ha kicsit vadabbul szeretnél lefelé menni. A váz 6061-es alumíniumból készül, a rugózást Reba+Monarh páros adja, a váltórendszer pedig 1×11-es SRAM GX/X01. A Boost szabványú Fulcrum Red Power kerekei 29×2.25”-os gumit fogadnak, de ahogy a kiállított bringákon elnéztem, a 2.4-el sem lenne gond száraz időben.
Ez alatt van eggyel az 50-29 ami Shimano SLX/XT mix váltórendszerrel készül, és a 30-as ami pedig SRAM NX szettes. Ez utóbbinál azért már jó erőben kell lenned a szimpla tányérhoz, mert a gyári adat szerint 15.3 kilós a bringa!
Sokkal érdekesebb viszont a 650B+ kerekes Blizzard paletta. Itt háromféle opciód is van. Használhatod 650B-s gumikkal amik 2.25-ös körüliek, vagy 650B+ méretűvel ami 2.6-3.0”-os, vagy akár belerakhatsz 29”-os kereket is maximum 2.4”-os szélességű gumikkal. Az egyetlen hátrány, hogy jelenleg csak szimpla lánctányéros kivitelei vannak, 2018-ban érkezik az új link, ami már az első váltó konzolt is tartalmazni fogja. A csúcsot a 90-es kivitel jelenti SRAM X01/GX váltórendszerrel, RS Pike RC telóval és Deluxe RT3-as taggal illetve Race Face dropper posttal. A komplett gép súlya 14,2 kiló, árban pedig egy ötvenessel milla alatt lesz!
Itthon talán okosabb választás lesz a Yari villás XT/SLX mixes Blizzard 70-27+ ami 789.000-ért kelleti majd magát!
A leghosszabb 160 mm-es rugóutat a Blizzard 90-27 kínálja, de talán ez már kicsit túlzás is a hazai „hegyekhez”, bár ha szeretnél indulni az egyre népszerűbb enduro versenyeken, akkor megfelelő választás lehet. Szintén SRAM GX szettes a bringa, Pike RC telóval, Deluxe RT3 taggal, és 919.000-es fogyáron. A belépő SRAM NX-es 50-es modellért viszont „csak” kicsivel fél milla fölött kell fizetni.
A merev trail bringák egyre népszerűbbek, már minden porcikám irtózik attól, hogy trail bringának nevezzem őket, inkább hívnám extra stabil ducigumisnak vagy bárminek. Anno volt az „out of the bounds” elnevezés, ami tökéletesen fedi a valóságot. Nem mindenki engedhet meg magának milliós össztelós trail gépeket 650B+ kerekekkel és 130-140 mm-es rugóúttal. Illetve vannak azok, akik most ismerkednek a montizással, nekik ez sokkal nagyobb biztonságot és stabilitást nyújt mint egy sima monti. A Blizz tehát egy újabb „plusszos” bringa a Blizzardnál már megismert Sharkspine EVO Tubing vázkialakítással, Boost szabványú agyakkal, és ISCG05-ös konzollal. A csúcson a Blizz 70-es csücsül szimpla tányéros 11 sebességes XT/SLX mixes váltórendszerrel és Reba RL telóval, de jár hozzá a Kind Shock LEV Integra telós nyeregcső is.
Valóban igaz amit a marketinges mondott, ugyanis a hazai forgalmazótól bekért árak alapján 314.000-569.000-ig terjednek az árak, és bizony ennyiért nem nagyon kapsz jól felszerelt össztelós gépet.
Megújult az Explosion széria is! A váz UD Carbon, a csúcs felszereltség pedig SRAM X01/GX RS Reba telóval. Elmondták, hogy természetesen felszerelhetnék XX1 Eagle szettel is, de tudják hol a helyük a jelenlegi piacon, és egyelőre inkább a megfizethető kategóriában szeretnének prémiumot nyújtani. Pontosan ezért kerülnek maximum 700.000 forintba a Peak kategória modelljei, de már bőven 5 kiló alatt is lesz belépő karbon vázas bringájuk 27.5”-os vagy 29”-os kerékkel.
Természetesen nem szeretnének kimaradni a pedelec hype-ból sem, így rögtön jön is a Blizz elektromos kivitele Shimano E8000-es hajtással 650B+ kerekekkel és 120 mm-es rugóúttal Blizz e70 néven.
A Torrent e50 pedig a cross trekkingeseknek kínál majd megfizethető alternatívát az e-bike szegmensben a Shimano E6000-es maghajtással és 20 kiló alatti súllyal.
A Rock Machine bringákat keresd a forgalmazó weboldalán!