Egyre több nő ül bringára és lesz szerelmese a kerékpársportnak. Nem csoda, hogy ezt látva a gyártók sorra előrukkolnak kifejezetten nőknek gyártott bringákkal. A Cube Axial WLS Pro is egy ilyen kerékpár, a Bikemag Megateszten az ő nyergében országútiztam a legtöbbet…
A márkában nyugodtan megbízhatunk, ha Cube-ról van szó. A Cube maga mint cég, frissnek, divatosnak és színesnek pozícionálja magát. Vannak, akik unalmasnak titulálják a németeket, de ez nem így van, inkább csak „tudatosabb” kicsit az ízlésük. Úgy van ez, mint a német autóknál: Az alap, hogy mindennek pontosan a helyén kell lenni, a műszaki kérdésekben nincs pardon.
A tartalom után lehet a formákkal variálni és a színekkel, ami a Cube-nál szerintem a legfontosabb, mindig is tetszettek az élénk festéseik! A teszt írásához végignéztem szinte a teljes választékot és ki merem jelenteni, hogy a fiatalabbak, idősebbek, fiúk, lányok, bárki találhat olyan bringát a honlapon, amibe ránézésre beleszeret, akár konzervatív, akár vidám színösszeállítást keres. Nekünk, nőknek pedig akár tetszik, akár nem, első ránézésre ez a legfontosabb szempont!
A Cube katalógusban nem csak női országútikat, hanem mountikat is találunk, sőt, még a fully szériáknál is gondoltak ránk, lehet kapni 120 mm-t rugózó Sting mountikat, kíváncsi lennék egy ilyenre is, mert a saját mountain bike-om is ebbe a ketegóriába tartozik (persze normál férfi változatban).
Az Axial WLS országútik között karbonvázas és alumínium vázas kerékpárok szerepelnek, nyilván hatékonyabbak és kényelmesebbek is a karbon bringák, én is ilyet használok most a csapatom jóvoltából, de nem biztos, hogy szánnék most 2-3000 eurót egy országútira. Az ára miatt – 319 990 Ft – Magyarországon talán kapósabb lehet a szerényebb, viszont nagyon vidám megjelenésű alumínium modell.
Ránézésre a Cube Axial WLS egy nagyon vidám színű bringa világoskék alapon piros díszítő csíkokkal, de nem csak a színe miatt nevezhetjük nőinek, ami nagyon lényeges! Általában is nagyon kényelmesnek találom a nők számára tervezett bringákat, én is egy ilyen mellett döntöttem, mert hosszútávon kényelmesebb és kevésbé jönnek elő kellemetlen feszülések. Van, akinek egy kisebb vázú férfi geometria is kényelmes lehet, de azon a véleményen vagyok, hogy próbálj ki több fajta bringát vétel előtt!
A „Superlite” alumínium váz merev és könnyű. Nekem nagyon tetszett a vázban vezetett bowden megoldás, optikailag szebb és hosszabb távú pontos váltást ígér. Az ülőhelyzet kifejezetten kényelmes, a felegyenesedettebb tartás komfort érzetet nyújt. Kormányfogása stabil és a nők keskenyebb vállához passzolva szűkebb. Ellentétben verseny orientáltabb bringákkal, nem éreztem nyaki merevséget hosszabb tekerés után. Kanyarokban stabilan fut, hagyja magát direkt és pontosan kanyarodni. Egyenes úton jól lehet vele gyorsítani.
A Shimano 105 váltórendszert nem hiszem, hogy be kellene mutatnom az olvasóknak, a legtöbb középkategóriájú országútin ilyet láthatunk. Ezt a 11 sebességes rendszert most próbáltam először, és nagy váltóspektrumával kielégíti a hobby bringások igényeit. Szerintem a nők számára fontos a forgós lábfordulat, a mi vékonyabb lábainkban nincs akkora izomerő, ezért emelkedőn a 34-32 is jól jön. A pörgetés amúgy is passzol a felegyenesedettebb tartáshoz, szabadon dolgozhat a tüdő, könnyebb a levegővétel, amikor sok oxigént használunk. Kevésbé vannak így előfeszítve a farizmok, mint görbül hát esetén, ami inkább a nagyobb ellenállás elhajtásához jön jól.
Amit egy komolyabb váltószetthez képest (elektromos Ultegrát használok) meg kellett szokni, hogy „trimmelni” kell az első fékváltókarral. Vagyis amikor hozzáér a lánc az első váltó lemezéhez, utána kell nyomni egy kattintást. De azért nem kell azt gondolni, hogy a nőknek ezt sokkal hosszabb idő megtanulni és a szerelésben jártasabbak szerint a beállításon is sok múlik, lehet finomítani rajta. A fékekkel maximálisan elégedett vagyok, a kerekekkel kapcsolatban pedig nem tűnt fel semmi extra pro vagy kontra, illenek ebbe a bringába.
Összességében a CUBE Axial WLS, megbízható felszerelésének köszönhetően azoknak a nőknek is jó döntés lehet, akik most gondolkoznak el azon, hogy bringázni kezdjenek. Komfortos üléspozíciója miatt hosszabb túrákra tökéletesen alkalmas. Kiváló élvezetet nyújt azok számára, akik hosszú utat terveznek egy kényelmes, de mégis jól haladó bringán!
További képek:
InfoBox:
Forgalmazó: Velobike Kft.
Elérhetőség: www.cube-bikes.hu
Származási hely: Németország
Vázgarancia: 5 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 47-, 50-, 53 (tesztelt)-, 56 cm
Ajánlott fogyasztói ár: 319 990 Ft
Műszaki adatok:
Váz: Aluminium Superlite, AMF, Double Butted, RFR-Geometry,
Villa: CUBE CSL Race Carbon, Tapered
Fejcsapágy: CUBE Z-t ECO, top zero-stack 1 1/8″-1 1/2″
Kormányszár: CUBE Performance 31,8 mm
Kormány: CUBE Compact Race Bar
Kormány-betekerő: CUBE Grip Control
Hátsó váltó: Shimano 105 RD-5800GSL, 11s
Első váltó: Shimano 105 FD-5800BLL, 34.9mm
Fékváltókar: Shimano 105 ST-5800, 2×11
Fék: Shimano 105 BR-5800
Hajtómű: Shimano 105 FC-5800-L, Hollowtech II, 50x34T
Fogaskoszorú: Shimano 105 CS-5800, 11-32
Lánc: Shimano CN-HG600-11
Kerékszett: Fulcrum Racing 77
Gumi: Conti Grand Sport Race SL, 25-622
Nyereg: CUBE WLS Active 1.1
Nyeregcső: CUBE Performance Post, 31.6/350 mm
Tömeg: 9 kg
Korábbi tesztünk a bringa “férfi változatátról”: KATTINTS IDE!