fbpx

Lapierre 2017: újdonságokban bővelkedő 70. születésnap

A kerek évfordulóra készült különleges kiadások mellett debütál az Aerostorm DRS időfutam bringa és a Crosshill gravel gép, továbbá megújul az XR fully.

A Lapierre márka 1946-ban született Dijon városában, így a mustár és a jó bor mellett manapság a kiváló minőségű és tetszetős kerékpárok is cégérei a francia településnek. A 2016-ban 70 éves cég ebből az alkalomból két egyedi dizájnnal rendelkező modellt is készített.

Lapierre Xelius SL 70th Anniversary

Lapierre Xelius SL 70th Anniversary

A tavaly megújult Xelius SL önmagában is figyelemkeltő formáit egy retro stílusú, de napjaink divatához igazított festéssel dobták fel. A grafika megválasztását mindenki a maga ízlése szerint ítéli meg, nekem tetszik, hogy mertek valamennyire a színekkel játszani, de az aprólékos, részletgazdag kidolgozás mindenképpen elismerésre méltó.

Lapierre Xelius SL 700 Ultimate Green

Lapierre Xelius SL 700 Ultimate Green

A Xelius SL ebben az évben nálunk is járt teszten és meglehetősen jól vizsgázott. A Lapierre versenyzésre szánt klasszikus országútijának legszembetűnőbb megoldása a támvillák felsőcsőbe kapcsolódása, ami a francia mérnökök szerint sokkal komfortosabb menettulajdonságokat biztosít, mintha azok hagyományos módon a nyeregvázcsőbe csatlakoznának. Ennek hozadéka a rejtett nyeregcsőbilincs, ami a vázon belül vezetett kábelekkel kifejezetten letisztult összképet kelt. Érdekesség még az első villa kialakítása, ami Direct Mount féket fogad.

A 2017-es szezonra a Xelius SL tárcsafékes változata is elérhető lesz. A geometria és a kinézet megegyezik a felnifékes modellével, egyedüli különbség, hogy a láncvillák hossza 10 mm-rel nő. A váz flat mount fékeket fogad és 12 mm-es átmenő tengellyel kompatibilis elöl és hátul is. Érdekesség, hogy a Lapierre mérnökei a hőterhelésnek leginkább kitett helyeken magas olvadáspontú gyantát használtak (akárcsak a felnifékes kerekek fékfelületén).

Lapierre Aircode SL 600 FDJ.fr

Lapierre Aircode SL 600 FDJ.fr

Az FDJ World Tour csapat versenyzői által is legtöbbször használt Aircode aerodinamikus országúti lényegében változatlan formában lesz elérhető jövő évben.

Lapierre Aircode SL 700 Ultimate

Lapierre Aircode SL 700 Ultimate

Az Aerostorm DRS időfutam gép új fejlesztés a franciák palettáján. Megalkotásában a profi csapat versenyzői mellett még egy repülőgép mérnök is közreműködött, sok szimuláció és szélcsatorna teszt eredmény ez a kis légellenállású vázforma.

Lapierre Aerostorm DRS

Lapierre Aerostorm DRS

Úgy tűnik azonban a 2017 januárjától kezdve megszűnő 3:1-hez szabály mellett már nincs új a nap alatt, ugyanis az Aerostorm meglehetősen hasonlít a Cervélo P5 modellre. Az első és hátsó fékek is saját fejlesztésűek, őket egy műanyag burkolat takarja. Időfutamok során kulcsfontosságú a versenyző testhelyzete, a Lapierre szakemberei ezt is figyelembe vették az integrált kormány-kormányszár megalkotásánál. A könyöklők szélességben 3 pozícióban állíthatóak, míg az ideális magasság hézagolókkal érhető el. A kormánytoldatokat viszont furatokkal látták el, amin keresztülmennek a csavarok a rögzítéshez, így hosszuk nem „fokozatmentesen” állítható. Összességében igen bizalomgerjesztő benyomást kelt a gép élőben, az FDJ.fr csapata alatt már a profi versenyeken is bizonyított.

Lapierre Pulsium 600 FDJ.fr

Lapierre Pulsium 600 FDJ.fr

A komfortra hangolt Pulsium változás nélkül lesz kapható. A felsőcső és a nyeregvázcső csatlakozása közé tett elasztomer csillapítóelem továbbra is egyedi és korábbi próbánk során bizonyított.

Lapierre Sensium 500

Lapierre Sensium 500

Tavaszi tesztjeink során az elérhető árú karbon Sensium modell is járt nálunk, viszont a 2017-es modellévben ennek egy átdolgozott, megújult változatával találkozhatnak a boltokban a vásárlók. Változott a felsőcső formája, viszont a geometria lényegében megegyezik az elődével. A monostay támvillákat ezúttal a megszokott két részből álló, középen merevítéssel összekapcsolt dizájnra cserélték le, ami könnyebb és komfortosabb. További lényeges újítás, hogy a drágább modellekhez hasonlóan már a Sensium is a Trap Door Technology elnevezésű rendszerrel készül, ami lehetőséget biztosít a Di2 akkumulátor vázba rejtéséhez, egy műanyag betéttel a középcsapágy-ház aljáról. Ez a nyeregcsőbe integrálható akkumulátorok idejében nem feltétlen akkora előny, viszont így legalább eltűnt a vázról a külső akksi rögzítésére használt konzol.

Lapierre Sensium 600 Disc

Lapierre Sensium 600 Disc

A Sensium tárcsafékes változata a fékek által indokolt változtatásokon kívül megegyezik a hagyományossal, az egyszerűség érdekében elöl és hátul is gyorszáras kerekeket fogad.

Lapierre Audacio 500

Lapierre Audacio 500

A belépő szintű alumínium országúti, az Audacio átalakul 2017-re. Lényegében a Sensium geometriáját és karbon villáját kapja meg, így biztosítva egy kedvezőbb árú opciót a vásárlóknak. A korábbi modellhez képest közel fél kilóval könnyebb a vázszett, ami jelentős fejlődésnek tekinthető.

Lapierre Crosshill 300

Lapierre Crosshill 300

Újdonságként jelentkezik a gravel szegmens versenyzője, a Crosshill. Valamilyen érdekesség folytán a kiállításon nem is láthattuk, a tesztbringák közül sikerült csak elkérnem egyet pár fotó erejéig. A lényeget egy mondatban össze lehet foglalni, egy országútinak látszó tárgy, amibe konkrétan 29”-es MTB gumiknak (50 mm szélességig) is van sárférőhely. Geometriában a Sensium féle komfort országútikhoz van közel, bár nyilván a gigászi kerekek miatt a láncvilla jóval hosszabb, konkrétan 430 mm. A hajlított felsőcső alacsonyabb átlépési magasságot biztosít, míg a hajlított támvillák valamennyire a komfortot próbálják fokozni. A Crosshill kizárólag alumínium vázzal készül, ami 12 mm-es átmenőtengelyt fogad, valamit PressFit középrészekkel kompatibilis. A vázon csomagtartó és sárvédő rögzítésére alkalmas furatok is megtalálhatók, sőt az összes kábel a vázon kívül fut az egyszerű karbantartást elősegítendő. A villa teljesen karbon, integrált kábelelvezetéssel és szintén csomagtartó-és sárvédő szemekkel. Elöl és hátul is Flat Mount fékkonzolokat találunk. Az új hidraulikus tárcsafékes (BR-RS405) Tiagra 4700 szett telitalálat egy ilyen bringára, egyedül az 50-34-es hajtóművet érzem túlzásnak a nagy gumikkal párosítva. Ha árban versenyképes tud lenni a gép kifejezetten jó ajánlat lehet a magyar piacon. Aki 11 sebességre vágyik, az választhatja a 105-ös alkatrészekkel szerelt változatot.

Lapierre Prorace 827

Lapierre Prorace 827

Bár a Lapierre mountain bike fronton főleg az összteleszkópos bringáiról híres, a merevfarú széria sem szégyenkezhet. A „hardtail” paletta csúcsán a karbon Prorace modellek állnak, amik tökéletesen megfelelnek akár világszínvonalú XC versenyzésre is. A kerékméret vázméret függő, M-es változatból mindkettő kapható, a kisebbek mind 650B, míg a nagyobbak pedig 29”-es kerekekkel kerülnek a boltokba.

Lapierre Edge SL 729

Lapierre Edge SL 729

A 2017-es modellek között újdonság az alumínium vázra épülő Edge SL széria. Geometriája a Prorace modellen alapul, egyedül a láncvillák hosszabbak 5 mm-rel.

Lapierre Edge+ 527

Lapierre Edge+ 527

Napjainkban igen népszerűek a merevfarú trail bringák, ennek a trendnek a hírnöke az Edge +. A váz 650B+ gumikat is képes fogadni, PressFit középcsapággyal és 148 mm-es sarutávolságú Boost kompatibilis hátsó háromszöggel készül. Kifejezetten egytányéros használatra tervezték és az állítható nyeregcső is alapfelszereltségnek számít. A geometria 120 mm-t mozgó villával (Boost 110) és extrém rövid kormányszárral adja ki igazán a hosszú reach miatt. Ebben az esetben a fejcsőszög 67° ami meglehetősen nagy magabiztosságot ad az extrém meredek és gyors lejtőkön is.

Lapierre XR 729

Lapierre XR 729

MTB vonalon a legjelentősebb újdonság az XR széria komplett átdolgozása. A cross country és maraton versenyzésre szánt fully a hosszabb rugóutas gépeknél már bizonyított virtuális forgáspontos OST+ felfüggesztési platformra épül és az új metrikus rögzítési rendszerű 100 mm úttal rendelkező rugóstagokat fogadja. A karbon himbakarnak, forgáspont ülékeknek köszönhetően a váz tömege 1800 gramm tag nélkül. Sokat javult a súly/merevég arány, amiben a Boost 148 sarutávolságnak is szerepe lehet. Az országútiktól átszivárgott fejlesztés a Trap Door Technology, azaz lehetőség van a Di2 akkumulátor alsócsőbe helyezésére a középcsapágy-házon keresztül. Az XR kizárólag 29”-es kerekekkel készül, a geometria az új XC trendeknek megfelelően alakul, hosszú és lapos. 1°-kal csökkent a fejcsőszög a korábbi modellhez képest, ami így 69°, viszont a „reach” értékek 20 mm-rel nőttek vázanként, ezért egyértelműen a rövid stucni ajánlott, továbbá a láncvillák 5 mm-rel rövidebbek lettek.

Lapierre XR 629

Lapierre XR 629

A leginkább örömteli hír viszont, hogy a 2017-es modellévtől az XR is elérhető lesz Rock Shox e:i elektromos, automata vezérlésű rugóstagokkal, amit véleményem szerint kezdetektől fogva főleg XC vagy maraton versenyek során lehetett volna kamatoztatni. A rendszer 100 milliszekundum alatt képes nyitni, részlegesen vagy teljesen zárni a tagot a talajviszonyoktól függően, amit a villán és a kormányszáron elhelyezett érzékelők, valamint egy pedálfordulat jeladó jele alapján határoz meg. Bár a rendszer bonyolultak tűnik, a valóságban tökéletesen működik, az akkumulátor a kulacstartó mellé szerelhető hengeres műanyag tartóban kapott helyet. Következő lépés az elektromos váltórendszer és az e:i tag egy akkumulátorról való működtetése lehetne, de a Lapierre mérnökei egyelőre biztosabbnak látják külön forrásról üzemeltetni a két rendszert.

Lapierre Zesty AM 427

Lapierre Zesty AM 427

A 2016-os modellévre megújult Zesty modellek lényegében változatlan formában lesznek elérhetők a jövő évben.

Lapierre Zesty XM 527

Lapierre Zesty XM 527

A Nicolas Vouilloz nevével fémjelzett enduro gép, a Spicy apró, de lényeges újításokat tartogat 2017-re. Egyrészt változtattak a rugóstag bekötési pontján az alsócsövön  és átálltak a metrikus tagok használatára, továbbá a hátsó háromszög Boost 148-as sarutávolsággal készül az új modelleken.

Lapierre Spicy 527

Lapierre Spicy 527

A nemes egyszerűséggel DH névre keresztelt modell tavaly bizonyított, Loic Bruni világbajnoki címet szerzett vele.

Lapierre DH Team

Lapierre DH Team

A Lapierre elektromos rásegítéses bringák terén is nagyot lépett elő, a Bosch és Yamaha rendszereket használó gépeik az egész MTB palettát lefedik XC-től enduróig. 2017-ben világszintű újdonságként jelentkezik az Overvolt karbon vázas változata, ami egy kerékpár és egy motorbicikli házasításának tűnik. (Az amerikai konkurencia hasonló modellje nem véletlen kapta a Moterra nevet). Az összes manapság elterjed technikai újítás, mint Boost 148, metrikus rugóstag, 650B+ kerekek mellett az akkumulátor csomagot a vázba integrálták, mégpedig a középcsapágy-ház fölé a tömegközéppont alacsonyan tartása érdekében. A karbon váznak köszönhetően 15%-kal könnyebb, mint az alumínium változat, amellett, hogy jobb menetdinamikai tulajdonságokkal bír. A 70. születésnap alkalmából az Overvolt karbon verziója is elérhető lesz egyedi festéssel.

Lapierre Overvolt Carbon

Lapierre Overvolt Carbon

Összességében nem csalódtunk a franciák jövő évi kínálatában, remélhetőleg hamarosan tesztre is érkezik pár új modellt, mint például a Crosshill vagy az új XR. Érdekesség még, hogy a bringákon egyre gyakrabban találkozhatunk jó minőségű, de saját márkás kiegészítőkkel, dropper post, kormány és kormányszár továbbá újabban kerekek is készülnek Lapierre márkanévvel.

Forgalmazó: Schindler s.r.o
www.lapierre-bike.hu

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.