fbpx

Kizárták a magyar versenyzőket az e-MTB világbajnokságról (frissítve!)

Az e-MTB XC világbajnokságon nem engedik rajthoz állni a magyar versenyzőket, mert a kerékpárjaikban használt EPowers motorok nem felelnek meg a szabályoknak.

Magyarországot Schmidel Regina, Szatmáry András és Cser Gábor képviselték volna az e-MTB XC világbajnokságon, viszont a kerékpárok ellenőrzése során a bennünk használt EPowers motorok nem feleltek meg az UCI előírásának és ezért a magyar versenyzők kizárásra kerültek.

A Pinkbike-on megjelent hírből tudhatjuk meg, hogy valójában mi lehetett a probléma:
Az e-MTB XC VB competetion guide-jában található 13.2-es pont szabályozza, hogy a versenyen résztvevők kerékpárjainak meg kell felelni az EN15194-2017 szabványnak, ami a pedelec kerékpárok szabványa, azaz 25 km/h-ig segíthetnek rá és maximum 250 Wattot adhatnak le. Az indoklás szerint a magyar versenyzők által használt EPowers motorok az ellenőrzéskor nem feleltek meg ennek a szabálynak ezért kizárásra kerültek. Azt fontos megemlíteni, hogy a szabály 5 %-os eltérést még megenged.

Schmidel Regina instagram sztorija az esetről

Az EPowers motorok a tegnapi napig, azaz az ellenőrzésig az engedélyezett motorok listáján voltak az UCI-nál, de az ellenőrzés után lekerültek onnan.
Az EPowers motorok Varjas István nevével hozhatók összefüggésbe, aki kerékpáros körökben nem rendelkezik jó hírnévvel, hiszen ő kezdte gyártani a csalásra is alkalmas, országútikba építhető motorokat és rendszeresen büszkélkedik is ezzel a médiában.

“Az Epowers Drive System Megfelelt a szabványnak: 25 kmph felett leállt a motor, 240 watt a legnagyobb teljesítmény felvétele, ha megáll a pedálok hajtása, 40-es percenkénti lábfordulat alatt lekapcsol a motor.
Ellenben az összes többi kerékpár ezen a pályán bőven 250 Watt felett működik, mivel aki használja ezeket a nehéz pedeleceket, tudják, hogy 250 Wattos rásegítéssel legfeljebb tolni tudják felfelé őket. Így ma ha az annyira citált UCI által felállított normákat nézzük, egy kerékpáros se állhatott volna rajthoz, kivéve az Epowers kerékpárokat, mivel az ténylegesen 240 Watt teljesítményű és 12 kg alatti súlyú pedelec.
Az Ucitól várjuk a kizárás valós okát írásban, mivel tényszerű magyarázatot nem kaptunk még tőlük. Amire szóban hivatkoznak, hogy nem volt idejük átvizsgálni a kerékpárokat, az nem kizárási ok az ügyvédeink szerint.
Amiben az UCI és az Epowers maximálisan egyetértenek, hogy az Epowers kerékpárokban teljesen más elven működő hajtás rendszer van kialakítva, mint a piacon kapható összes többi pedelecben. Ez által tudnak a pedelecjeink kimagaslóan könnyebbek lenni a vetélytársaknál.
Az Epowers pedelecjei az összes törvény által megadott kritériumoknak maradéktalanul megfelelnek, így a kizárása az Epowers csapatnak egyedül a technológiájának nem ismerete miatt valósulhatott meg.”

 

 

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.