A mögöttünk hagyott hét legnagyobb eseménye a tegnap megrendezett Párizs-Roubaix kerékpárverseny volt, amely Dylan van Baarle fantasztikus győzelmével ért véget. Ezt leszámítva is történtek azonban események, amelyeken honfitársaink is képviseltették magukat, összesen hárman, Európa négy különböző országában. Heti összefoglalónk mellé teszünk egy kitekintést a ma kezdődő Alpesi Körversenyre is, ahol ezúton is három honfitársunknak szurkolhatunk – reméljük, minél több sikerrel.
Múlt héten számtalan kerékpárversenyt rendeztek, ezenbelül három olyat találunk, ahol a rajtlistán egy-egy magyar versenyző szerepelt. A legmagasabb besorolású verseny a Török Körverseny (2.Pro) volt, amely nyolc nap alatt tekeregte körbe az Európa és Ázsia határán fekvő államot. A versenyen egyedüli magyarként Kusztor Péter (Team Novo Nordisk) indult, az utolsó szakaszt leszámítva pedig kivétel nélkül a mezőny első felében végzett. Érdekesség, hogy a tegnapi zárószakaszt végül a mostoha időjárási körülmények miatt (a csúszós utakon életveszélyes lett volna versenyezni) törölték a szervezők, így a hetedik szakasz utáni állást tekintették a véglegesnek. Ez alapján az összetett győztese Patrick Bevin (Israel-Premier Tech) lett, Kusztor a 76. helyet szerezte meg.
A Giro di Sicilia (2.1) versenye ennél rövidebb volt, de egy jó felkészülési lehetőséget biztosít a szezon további, nívósabb megmérettetéseire. Egyedüli magyarként Szarka Gergelyt (Giotti Victoria – Savini Due) találtuk a mezőnyben, aki a négy szakaszból álló versenyt nem fejezte be, miután az utolsó szakaszon nem ért célba. Az összetett elsőséget Damiano Caruso (Bahrain-Victorious) mondhatja a magáénak, aki az olasz válogatott színeiben állt rajthoz. A raguzai születésű kerékpáros ezzel megvédte a szicíliaiak becsületét, és hazaiként az összetett elsőség mellé a pontversenyért járó trikót is begyűjtötte.
Filutás Viktor (Adria Mobil) nem utazott ilyen messzire, mindössze déli szomszédunkig vitte az útja: a Belgrád-Banja Luka (2.1) ötnaposán vett részt. A verseny rögtön egy egyéni időfutammal kezdődött, ahol az országúti magyar bajnok kerekes az előkelő 4. helyet szerezte meg. Filutás összesítésben a 67. lett, az első helyen a lengyel Jakub Kaczmarek (HRE Mazowsze Serce Polski) végzett, aki pályafutása során másodszor szerezte meg az összetett győzelmet ezen a versenyen.
A Párizs-Roubaix mellett volt még egy egynapos a héten, mégpedig a belga Brabantse Pijl (1.Pro), ami egy egész fantasztikus versenyt hozott, de talán mégsem ezért marad emlékezetes ez a nap. Hanem többek között azért, ami Julian Alaphilippel (Quick-Step Alpha Vinyl) történt nem sokkal a cél előtt. Alapból ritkán látni olyat, hogy egy kerékpárost a csapatkocsi, esetleg a közvetítő motorosok borítanak fel, az meg aztán végképp hihetetlen, hogy a versenyző a saját (!) csapatautójával ütközzön. Márpedig az országutak világbajnokának pontosan ezt kellett átélnie, amikor a Quick-Step kísérőautója megpróbálta kielőzni a mezőnyt a szűk úttesten, a kordonok között. A francia kerékpáros elesett, utána pedig dominóként dőltek a mögötte érkezők is. Ezzel Alaphilippe lemondhatott a győzelemről, amelyet Magnus Sheffield (Ineos Grenadiers) húzott be, bő fél percet verve a többiekre. A brit csapat a hét két legrangosabb egynaposát egyaránt elvitte, miután tegnap Dylan van Baarle megnyerte az “Észak Poklát”. Érdekesség, hogy a Párizs-Roubaix-n sem maradtunk szerencsétlenül járt kerékpáros nélkül: a belga Yves Lampaert (Jumbo-Visma) egy, az út szélén tapsoló néző belógó kezeinek ütközött neki, miközben az egyik macskaköves szektorban teljesen az út peremén, a jó minőségű, aszfaltozott csíkon próbált felérni a többiekre.
A mai nappal pedig kezdetét veszi a Tour of the Alps (2.Pro) hétfőtől péntekig tartó versenye, amely az utolsó jelentősebb felkészülési lehetőség a Giro d’Italia Magyarországról startoló háromhetesére. Az Alpesi Körversenyen három honfitársunknak szoríthatunk: Valter Attila (Groupama-FDJ), illetve Dina Márton és Fetter Erik (mindketten Eolo-Kometa) is a nevezettek között található. Utóbbi két versenyzővel szemben kisebb elvárásaink vannak, már a tisztes helytállás is elég lehet részükről, ha azonban az Alpok völgyeiben kiemelkedőt nyújtanak, méltán reménykedhetünk benne, hogy tagjai lesznek annak a hetes keretnek, akiket az Olaszországban bejegyzett csapat benevez a Giróra. Tavaly Dina már lehetőséget kapott a háromhetesen, fantasztikus lenne, ha idén Fetter is csatlakozna mellé. Valter Attilától pedig azt várjuk, amit az utóbbi időben is: élvezze a tekerés minden percét, támadjon, akarjon, menjen a mezőnnyel, vigye hírét a magyar kerékpározásnak, és persze szerezzen minél jobb eredményeket. Jelen állás szerint, és az idei eredményei ismeretében nem túlzás azt mondani, hogy Atinak akár még egy szakaszgyőzelem is összejöhet az Ausztriában és Olaszországban rendezett versenyen, de az összetettet tekintve is reménykedhetünk egy top10-es eredményben. A verseny valamennyi szakasza kemény és meredek emelkedőket tartalmaz, amelyek fekszenek Atinak, de Marci és Erik is képes lehet robbantani a tiroli bércek árnyékában.
Összesen 10 World Tour-csapat adta le nevezését, mellé csatlakozik még további nyolc együttes. A mezőny és a nevezettek köre így szűkösebb, ráadásul az elsőosztályú csapatok közel fele hiányzik. Izgalmakból azonban így sem lesz hiány: Atiéknak nem kisebb nevekkel kell majd szembeszállniuk, mint Pello Bilbao (Bahrain Victorious) vagy Romain Bardet (Team DSM). A legnagyobb kerekesek hiánya még kiélezettebbé teszi a körversenyt, arról nem is beszélve, hogy több esélyt biztosít a magyar triónak a minél jobb eredmények elérésében Az útvonalról itt írtunk korábban.