fbpx

Kellys URC 50 kerékpárteszt: bringa versenyző alkatúaknak

A Kellys URC 50 bringa nem a mai trendeket követi. Ami a karbonvázat illeti, “kőkemény” versenygépet kap a vásárló a pénzéért, ami elég ritka manapság, vagyis ennél a kerékpárnál nem az árcédula a legfontosabb tulajdonság.

Kellys URC 50 kerékpárteszt

Kellys URC 50 kerékpárteszt

A szlovák Kellys az egyik olyan márka Magyarországon, amihez egyszerűen hozzájuthatunk, sok kerékpárbolt kínálatában szerepel, s ha éppen nincs készleten a kívánt modell, akkor is viszonylag hamar beszerezhető. Ez is az egyik olyan szempont, amiért mindig érdemes áttekinteni a palettát, bármilyen kategóriában is gondolkozunk bringavásárláson.

Kellys_URC_50_kerekparteszt_001

Ennek megfelelően viszonylag sok Kellys fut a hazai kerékpárutakon, de most mégsem a tömegek által preferált kategóriákból mutatunk be egy modellt, ellenkezőleg: egy jól definiálható országúti versenykerékpáron van a sor. Tavasszal Bence már írt a Kellys URC 30-ról, amit együtt tesztelhettünk az URC 50-nel, a különbség, hogy utóbbi jobb felszereltséggel büszkélkedhet.

Kellys_URC_50_kerekparteszt_013

Az URC a Kellys karbon szériája, nem bonyolítják túl a palettát, ezt a karbonvázat a Tiagrától a Dura Ace-ig bármilyen specifikációval kínálják. Van alumínium vázra épülő sorozat is, ARC néven, a kódban az „A” jelöli az alapanyagot. Egyszerű módon különböztetik meg a kerékpárokat, az alumínium modelleket a szett szempontjából is – bár némi átfedéssel – a karbon gépek alá pozicionálják.

Kellys_URC_50_kerekparteszt_011

Amit rögtön le tudok szögezni, a Kellys URC karbon vázra épült bringákat azoknak ajánlom, akik a sportos geometriát kedvelik, illetve a hosszú építést. A felsőcső ugyanis mindhárom méretben kimondottan hosszú. A legtöbb M-es bringa nekem kicsi rövid szokott lenni, ez nem. A homlokcső is viszonylag rövid, így ha jól hajlik a hátunk, kimondottan aerodinamikus pozíciót ad ki.

Kellys_URC_50_kerekparteszt_009

További versenyzős vonása, hogy kimondottan merev a váz. Fantasztikusan jól gyorsul, még a nem éppen szuper kerékszettel is, a váz minden energiát átad. Lehet, hogy valaki már kényelmetlennek találná ezt a merevséget, nekem tetszett. A kanyarokban is kifizetődő ez, a Kellys URC nem idegeskedik, szépen lehet húzni vele a kanyarokat.

Kellys_URC_50_kerekparteszt_008

Ami előny a sportosabb fahrereknek, hátrány a turistáknak, ez a bringa bizony nem komfortos. Sem a menettulajdonságok, sem a geometria szempontjából. Ami szintén hátrány, hogy csak három méret szerepel a katalógusban. Ha számításba vesszük, hogy relatíve hosszú a felsőcső, akkor kényelmesebb pozíciót kedvelő bringásoknak 175 cm-es magasság alatt már az S-es méret is túl nagy lehet.

Kellys_URC_50_kerekparteszt_004

Váz+villa:

A karbonváz kidolgozása szép, modern, aerodinamikus formák, belső kábelvezetés. A lánc és támvillák profilja alapján azt is sejthetnénk, hogy jól csillapítják az út egyenetlenségeit, de ez nincs így inkább a merevségen a hengsúly. Számomra a díszítések lépik túl az elegancia határát, egyszerűen túl sok a felirat, a kevesebb talán több lenne. Pedig a „színvilág”, a szürke jópár árnyalata alapjában véve tetszetős.

Kellys_URC_50_kerekparteszt_005

A merevségre annak ellenére sem lehet panasz, hogy hagyományos menetes középrészt fogad a váz. A préselt (Pressfit) műanyag csészékkel szemben hátrány, hogy menetes fém részt kell a középcsapágy házba integrálni, ami nehezebbé teszi a vázat, de legalább kisebb az esély a nyekergő hangokra a középcsapágy felől. Ha valaki sok éven át használ egy bringát – és sokan vannak ilyenek – ezt inkább előnyként értékeli majd hosszú távon.

Kellys_URC_50_kerekparteszt_007

A marketing anyagokban több helyen is megtalálható iCAD (innovative Carbon Advanced Design) rövidítés arra utal, hogy tervezés során figyelembe veszik a karbon jellemző anyagi tulajdonságait, és ezeket optimalizálva készítik a vázat. Az első háromszög monocoque kialakítású, azaz egy sablonban egy egységként készül. Következő lépésként ehhez ragasztják a hátsó háromszöget, ami sztenderd gyártástechnológiának számít a kerékpáriparban.

Kellys_URC_50_kerekparteszt_014

A karbonvilla harmonikus egységet képez a vázzal. Precíz, merev, de nem rideg, kanyarodáskor hasonló karakterisztikát mutat a váz elöl és hátul is, biztonságosan lehet venni vele a kanyarokat, nem hajlamos idegeskedésre még nagy tempónál sem. Tömegét tekintve nem tartozhat a legkönnyebbek közé, ahogy a váz sem, de ez a Kellys nem is a gramm-mániásoknak készült, inkább Watt-mániásoknak.

Kellys_URC_50_kerekparteszt_010

Felszereltség:

A Kellys URC 50 bő 100 000 Ft-tal drágább az URC 30-nál, 589 000 Ft-ba kerül. Ezért a felárért viszont egy teljes Shimano 105 váltó és fékrendszer jár a Tiagra/Sora mixhez képest, plusz a Shimano belépő kategóriás gyári kerékszettje, összesen fél kg mínusz. Gyakorlatilag annyival ér többet, amennyivel többe kerül, nincsenek csodák. A kiegészítők (kormány, stucni, nyeregszár, nyereg) is illenek az URC 50 árszintjéhez.

Kellys_URC_50_kerekparteszt_006

A 2×11 sebességes Shimano 105 szettbe működés szempontjából nem nagyon lehet belekötni. Amivel kapcsolatban kukacoskodnék, az a hajtómű. Azt ugye megállapítottuk, hogy ez egy versenyzésre is alkalmas kerékpár, de ha ez így van, akkor inkább 53-39, vagy 52-36 tányérokkal szerelném, nem 50-34-es kompakttal. Mondjuk nekem a teszt közben jó volt így is, de versenyen más lenne a helyzet.

Kellys_URC_50_kerekparteszt_003

Összegzés:

Ahogy az elején is írtam, a Kellys URC 50 egy jól definiálható bringa. Főleg verseny/sort célra tervezték, aki komolyan úzi a kerékpározást, akár Ultegra, vagy Dura Ace szettel is megvásárolhatja. 589 900 Ft-ért nem is olcsó, nem is drága, viszont vannak bringások, akiknek pont ilyenre van szükségük. Ha pont erre a felszereltségre telik, akkor érdemes megvenni, később egy versenyképes kerékszettel érdemes tuningolni.

Kellys_URC_50_kerekparteszt_012

InfoBox:
Forgalmazó: Mama Sro. www.kellysbike.hu
Származási hely: Szlovákia
Vázgarancia: 2 év vagy 5 év kiterjesztett
Vázméretek:48(S)-52(M) tesztelt -56(L)
Ajánlott fogyasztói ár: 589 900 Ft
Mért tömeg: 8,74 kg

Műszaki adatok:
Váz anyaga: KELLYS iCAD RC Carbon Composite
Villa: KELLYS Carbon monocoque 1.5 (tapered steerer)
Fékváltókar: Shimano 105 ST-5800 Dual Control (2×11)
Hátsó váltó: Shimano 105
Első váltó: Shimano 105
Hajtómű: Shimano 105 5800 Hollowtech II (50×34)
Hajtóműcsapágy: Shimano Integrált
Fogaskoszorú: Shimano 105 CS-5800-11 (11-28)
Lánc: Shimano CN-5800
Kerékszett: SHIMANO RS 10
Fék: Shimano 105
Fékkar: Shimano 105
Külső Gumi: Schwalbe Durano Race Guard 23-622 (700x23C) folding
Stucni: Ritchey WCS 4-Axis 6° dőlés
Kormány: Ritchey Comp Logic II (31.8mm)
Nyeregcső: Ritchey Comp (31,6mm)
Nyereg: fi´zi:k Ardea Mg
Betekerő: Kellys gél pados bandázs

Geometria:

kellys-urc30-geometry

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.