Minden évben részletes listák készülnek a gépátvételnél az Ironman világbajnokságon, és ez nem volt másként idén Kona szigetén sem a Hawaii szigetvilágban. Brutális számok kerültek napvilágra szervezési oldalról, és a kerékpárokkal kapcsolatban is. Ezekből szemezgettünk egy kicsit.
A kerékpárok között ismét a Cervelo tarolt. Összesen 2300 kerékpár ment át a gépátvételen, és ebből nem kevesebb, mint 561 volt Cervelo, és ebből is vélhetően a futurisztikus P5X volt a legtöbb, de azért egy “sima” P5-öt sem dobna itthon vissza senki. A Trek a második helyet foglalja el, kevesebb, mint fele annyi (261 db) géppel a SpeedConcept szériából. A Specialized foglalja el a harmadik helyet a Shiv S-Works-szel, de ami talán sokkal érdekesebb, hogy a Canyon még a 15. helyen állt tavaly 39 bringával, idén viszont feljött a hatodik helyre 102 géppel, lenyomva a BMC-t, Scott-ot, Giant-et, Cannondale-t! Ehhez a helyezéshez biztosan nagyban hozzájárult, hogy Jan Frodeno tavaly világbajok lett itt a vadonatúj Speedmax rombolóval, idén pedig az új pályacsúcsot beállító Patrik Lange is ennek a nyegében győzött!
1-Cervelo (561)
2-Trek (261)
3-Specialized (216)
4-Felt (177)
5-Argon 18 (146)
6-Canyon (102)
7-BMC (101)
8-Scott (100)
9-Giant (88)
10-Quintana Roo (84)
Kerekek terén ismét a Zipp vezet, méghozzá óriási fölénnyel! 1896 db bringában volt valamelyik aero modelljük (808, 858, 303), és hát innen is látszik, hogy a triatlon vastag pénztárcát is jelent ezen a szinten, hiszen 3000 EUR körüli szettekről beszélünk.
A második helyen az Enve tanyázik 354 darabbal, majd őt követi a HED (259), a Reynolds (235), a Mavic (200), Bontrager (160), Specialized Roval (124) és a Shimano (106).
Az alkatrészcsaládok tekintetében sincsen változás, a Shimano mindent visz 1933 szettel. A második helyre a SRAM mindössze az ötödével fért fel (406), Campával összesen 25-en mentek, és maradt még 4db Vision.
A pedálok terén komoly csata van minden évben a dobogó legfelső fokáért, ugyanis a Shimano 747 darabbal áll az élen, de a Look próbál a babérjaira törni egészen hatékonyan 713-mal. A harmadik helyet a Speedplay foglalja el (349 db), negyedik a Time (55 db).
Döbbenetes az arány, hogy az indulók több mint 50%-a használt a versenyen wattmérőt, amiből a legnépszerűbb a Quark lett 360 darabbal. Őt a Garmin követi 285-tel, a PowerTap 190-nel, a Power2Max 163-mal, a Stages 134-gyel, és a Rotor 108-cal. Érdekes, hogy a profi országúti versenyzők körében leggyakoribb SRM, itt csak sereghajtó tudott lenni 94 darabbal.
Nem olyan régen számoltunk be nektek az Absolute Black lánctányérokról, melyek ovális kialakításúak, és segítik az egyenletes hajtást. A világbajnokságon mégis a hagyományos kör alakú lánctányérok nyertek 2033 darabbal, míg 310-en mentek oválissal.
A fejvédőknél a Rudy Project hetedik éve letaszíthatatlan a trónról, 480 bringás indult valamelyik aero modelljükben amiből valószínűleg a Wing57 volt a legnagyobb számban. A második helyet a Giro szerezte meg, majd a Specialized (280) előzte be a Casco-t (129) a dobogón. Utánuk a Kask (161), Louis Garneau (116), Bontrager (90), Lazer (62) és POC (43) következik.
Érdemes még kitérni arra, hogy már külön nézik a “túlméretes görgőket”, vagyis az elvesztegetett wattok csökkentését megcélzó hátsó váltó alkatrészeket. Összesen 300 induló próbált így nyerni egy kis előnyt, és ezek körül a Ceramic Speed OSPW vezetett magasan 267 darabbal, majd őt követi az SCYS 9-cel, a Rider pedig 7-tel.
Ezek is eléggé döbbenetes számok, de nézzük mire volt szükség a verseny megrendezéséhez?
-182 776 kulacs
-39 288 darab Gatorade izotóniás ital
-35 400 m2-nyi szőnyegezés a váltózónában (ez 18 átlagos kertesház alapterülete)
-23 224 gallon ivóvíz
-12 888 RedBull
-350 újságíró
-200 mobiltelefon
-137 kölünböző ország zászló
-113 excel tábla
-86 tonna jég
-34 kamion 40 lábas konténerrel
-9 fax készülék
-3 kilométernyi kordon
-1 célvonal