A Cube 2019-es kínálatát idén is a németországi gyárlátogatás keretein belül ismerhettük meg, melyen megállapíthattuk, hogy jövőre sem maradunk újdonságok nélkül, az össztelósok tovább fejlődtek, az e-bike paletta eddig soha nem látott mértékben kiszélesedett és az országútiknál is találtunk érdekességeket.
Újra meg kellett állapítanunk, hogy egy külön forgalmazóknak, kereskedőknek, újságíróknak szervezett gyárlátogatással egybekötött 2 napos jövő évi kínálatot bemutató esemény sokkal hatékonyabb és nagyságrendekkel több információval képes ellátni minket, mintha az Eurobike-on állítana ki az adott márka. A Cube is ezt az utat választotta és bevált nekik (és nekünk is), ráadásul a 4 héten át tartó, kereskedőket vendégül látó bemutató lényegében nem kerül nekik többe, mint egy 3 napos kiállítás az Eurobike-on (érdemes belegondolni, hogy mi pénzbe kerülhet kiállító szemszögből Európa legnagyobb kerékpáros kiállítása – szerk.), nem véletlen, hogy egyre több gyártó választja ezt az utat és egyre kevesebb a látogató a kiállításon.
A 2 nap alatt bemutatták a teljes 2019-es Cube palettát a hagyományos kerékpároktól kezdve a kiegészítőkön keresztül az e-bike-okig és minden egyes terméket akár meg is tapogathattunk. Elképesztő mennyiségű kerékpárt és kiegészítőt kínál a Cube, nem véletlenül van minden területre külön menedzserük, akik egyébként személyes mutatták be nekünk a bringákat. Waldershof-ból hazafelé éppen azon gondolkoztam, hogyan lesz ebből cikk, ennyiféle bringát képtelenség belesűríteni egy cikkbe, ezért a teljes termékskála bemutatása helyett inkább az újdonságokra és az érdekességekre koncentrálok.
Kezdjük az össztelós bringákkal. A legnagyobb újdonság ezen a területen az új 120 mm-t mozgó Stereo, teljes egészében újratervezték a vázat. Szakított a Cube a konzervatív geometriával, az új modell laposabb fejcsőszöggel (67 fokos), 14 mm-rel rövidebb láncvillával és hosszabb felsőcsővel rendelkezik és formavilágban is modern külsőt kapott, tökéletesen passzol a Stereo 140-150 mm irányvonalba. A változásoknak köszönhetően várhatóan sokkal kezelhetőbb lesz és jobban viselkedik a lejtőkön. Külön érdekesség, hogy a vázon kétféleképpen vezethetjük a hátsó fékkábelt, mind az előreálló, mind a hátrafelé álló fékcsövekkel rendelkező fékekkel kompatibilis.
A Stereo 150 29-ből megjelent az új csúcsmodell, az Action Team, mely elég látványos festést kapott, az új XTR szettel szerelik és a váza csupán 2100 gramm, nem mellesleg a Cube által szponzorált Enduro World Series csapat segítségével fejlesztették. A top változatok C:68 anyagból készülnek, míg az olcsóbb verziók C:62-ből.
Az általunk már tesztelt AMS-ek csupán a festésben és felszereltségben változtak, viszont érdemes a TrailMotion változatra egy pillantást vetnünk, a könnyű XC váz ellenére a rövid stucninak, hosszabb villának, szélesebb felniknek és dropper nyeregcsőnek köszönhetően igazán játékos gép, mely elég sok helyen megállja a helyét.
Vélhetően a Reaction TM nem csak nekünk tetszett idén, hanem más vásárlók is elégedettek voltak vele, mert 2019-től már 3 modell lesz kapható a pluszos gumikkal kompatibilis alu vázas Reaction modellből, ráadásul 29″-os kerekekkel is kompatibilis.
A DH gép, TWO15-nél is található újdonság, az SL modell L és XL-es méretben 29″-os kerékkel készül, ezzel is alkalmazkodva az egyre gyorsabbá váló downhill világkupa pályák igényeihez.
Egy igazi különleges színösszeállításban kapható az AIM SL, bár ez a szín megosztó volt a kereskedők között, a retro fan-oknak biztos tetszeni fog a 90-es évekre emlékeztető zöld szín és a hozzápasszoló barna oldalfalú gumik. Persze a Cube-tól megszokott módon nem csak egy színben kapható ez a modell, tehát akinek nem tetszik, megveheti más dizájnnal is.
Amit még pár éve nem hittünk volna (sőt én 2 hónappal ezelőtt sem), 1×12-es monti 1000 Euro alatti áron, az Acid NX Eagle szettel mindezt tudja. Az alsó-középkategóriába is lecsorogtak ezek a fejlesztések, félelmetes, hogy pár éve még csak millió Forint fölötti bringák tudták…
A Cube gravel modellje, a Nuroad 2019-ben négyféle változatban lesz elérhető, 105 és Tiagra szettes modellek közül választhatunk, ezenkívül eldönthetjük még, hogy szeretnénk-e rá +100 Euroért sárvédőt és dinamós világítást.
Az országúti paletta nem változik 2019-re, viszont a Wanty-Group Gobert UCI csapat bringáit nem csak a Tour de France-on láthattuk, hanem a kiállítóteremben is ott voltak és egy érdekességet vehettek észre a hozzáértők. A kiállított Aerium bringán ott díszelgett az UCI matrica, viszont ez nem a katalógusokban található modell volt (a támvillát kell nézni), hiszen azt triatlon versenyekre tervezték, amivel nem engedélyezett komolyabb országúti időfutamon indulni. Kérdésünkre elmondták, hogy igen, ezt a bringát kifejezetten a profi csapatuknak tervezték, mert eddig nem volt szabályos időfutam vázuk és a Wanty-Group Gobert-nek szüksége volt rá. Egyébként vázszettként elérhető lesz, bár még a katalógusban nem található.
A Cube-nál az e-bike kínálat már semmiben sem marad alul a hagyományosokéhoz képest, ami nem véletlen, hiszen nyugaton hihetetlen mennyiségű e-bike-ot vesznek, ezért a gyártóknak tartani kell a lépést a fogyasztókkal. Lényegében minden normál modellnek van már elektromos párja is, melyek közül most hármat emelnénk ki.
Az épület előtt már találkozhattunk a Cube egyik büszkeségével a Stereo Hybrid 160 Action Team 500-zal, mely megkapta az “EMTB of the year 2018” díjat. 160-as rugóútjával és 27,5+os gumijaival egy valódi romboló, gyakorlatilag felfelé és lefelé is átmegy mindenen, bár egy ilyen bringát már tudni kell kezelni terepen, olyan erő lakozik benne.
A Reaction Hybrid modellcsaládról mindenképpen érdemes szót ejteni. Érdekes, hogy kapható belőle teljesen integrált akkumulátoros és félig integrált változat is. A félintegrált változat létét azzal magyarázták, hogy akik hosszabb távokat szeretnek bringázni, azok így könnyebben tudnak akkumulátort cserélni. Magyar szemmel kicsit furcsán néztük a sárvédőkkel, lámpákkal felszerelt típust, de mint kiderült Németországban erre valós igény van és nem városi díszbringának készülnek, hanem multifunkciós használatra alkalmasak. Emellett még található egy speciális változat is a Reaction Hybrid-ből, amit kifejezetten nehéz emberek alá terveztek, erősebbek alkatrészekkel akár 150 kg-os bringások is használhatják.
Tavaly is írtunk már az Agree Hybrid-ről, amit láthatóan örömmel fogadtak a vásárlók, mert jövőre már 3 modell lesz kapható a Cube e-országútijából, egy újabb, olcsóbb változattal bővült a paletta, persze a csúcs SLT a 12,5 kg-jával a legütősebb darab és még e-bike létére is jól néz ki. A középső modellt volt lehetőségünk tesztelni, mellyel hamarosan jelentkezünk, érdekes volt.
A kiegészítő kínálatot elnézve is tátva maradt a szánk. Jövőre debütál az Acid márka, melybe a Cube kiegészítőinek egy csoportja tartozik. Rendkívül átgondolt tervezésű sárvédők, csomagtartók, táskák, lámpák, pumpák alkotják ezt a termékcsaládot, pl a vízhatlan táskák egyedi módon rögzülnek a csomagtartókra és egy mozdulattal levehetők. Ezek a termékek nem csak Cube kerékpárokkal kompatibilisek, lehet hozzájuk más bringákhoz való konzolt is kapni.
A Natural Fit markolatokat és a nyergeket a kényelem jegyében tervezték, mindkettőből minden felhasználási típushoz találunk megfelelő modellt, ráadásul a nyergeknél többféle ársáv közül választhatunk.
Sisakokból, cipőkből, ruházatból, táskákból sincs hiány a Cube háza táján, az utóbbiból személyes kedvencem az e-bike hátizsák, melyben a tartalék akkumulátornak egy külön zsebet találunk, pár éve ki hitte volna, hogy valaha lesz ilyen.
További információk:
http://cube-bikes.hu/
https://www.cube.eu/hu/cube-bikes/