fbpx

Cipollini Bond kerékpárteszt: Lamborghini két keréken

Lehet, hogy ár/érték arányban jobbak a japán sportkocsik, a legtöbben mégis Ferrarira, vagy Lambo-ra vágynak. A kerékpárok világában sincs ez másképp, jó példa erre a Cipollini Bond.

Cipollini Bond kerékpárteszt

Cipollini Bond kerékpárteszt

Ha jól emlékszem, először jelenik meg Cipollini kerékpár tesztje a Bikemagon, amit utólag is nagyon sajnálok, ugyanis meghatározó élményt jelentettek a februárban, Tenerifén teljesített kilométerek a Bond nyergében. Nem véletlenül vált gyakorlatilag megjelenése pillanatában presztízsmárkává a veronai cég, amiről érdemes tudni, hogy valóban olasz szakemberek tervezik és készítik termékeiket.

cipollini_bond_kerekparteszt_015

Bár 2009-es megalakulása óta már boszniai üzeme is van az MCipollini-nek a gyártási folyamatok nagy része Itáliában zajlik, padovai, firenzei és pisai sejtek együttműködésével. A vázakhoz használt karbon alapanyagokhoz is olasz cég biztosítja a hátteret, ugyanaz, amely a DMT cipők gyártásában is együttműködik és a talján ipar más területein is érdekelt.

cipollini_bond_kerekparteszt_005

A Cipollini bringák mocskosul drágák, de legalább valóban többet kapunk a pénzünkért, mint a legtöbb konkurens modell esetében. Anno a még most is kapható – mi több, továbbra is népszerű – RB1000 modell az első aerodinamikus kerékpárok között volt, olyan geometriával, ami még a versenyzőknek is „versenyzős”, valóban minden a sebességről szól. No meg a designról, amiben tudjuk, hogy világelsők az olaszok. Az RB1000 a camoflage festéssel a világon bármelyik bringás társaságban No1.

cipollini_bond_kerekparteszt_018

Mario Cipollini személyének is sokat köszönhet a brand, a kerékpársport legismertebb macsója nélkül – műszaki tartalom és külcsín ide-vagy oda – nem övezhetné ekkora kultusz az MCipollini-t. Az Oroszlánkirállyal készült filmek és kampányok az autóiparban is a legnagyobb márkák becsületére váltak volna.

cipollini_bond_kerekparteszt_013

Már korábban is írtam róla, hogy a videókat nézve el akarom hinni, hogy Cipo tényleg szemüvegben osztja az észt a mérnököknek, tényleg napi szinten bejár ellenőrizni a veronai vázépítő mester munkáját, tényleg szorgalmasan teszteli a kánikulában az elkészült bringákat, hogy tőle kapjuk meg a világ leggyorsabb kerékpárját.

cipollini_bond_kerekparteszt_011

A Cipollini Bond sem új modell már, ötödik évét tapossa, de miért is kellene frissíteni, amikor 2017-ben is innovatív konstrukciónak számít és a maga nemében a világ legjobbjai között van? Nyilván a festések változnak, egyedi „My Cipo” design is rendelhető „szerény” kétszázezres felárért, a fluo változatok pedig némiképpen az aktuális divatot is követik. Persze bőven túlmutatnak rajta, nem igen akadt Tenerifén sem bringás, aki ne bámulta volna meg a tesztelt kerékpárt.

cipollini_bond_kerekparteszt_019

Ne ragadjunk azonban le a külsőségeknél, hiszen a Bond-nak van egy műszaki értelemben is különleges részlete, ami meghatározza a karakterét, ez pedig a szabadalmi hivatalban is levédett „Atomlink” design. Ha  nevére hajazva szeretném jellemezni, mondhatnám, hogy a láncvillákat láncszem-szerűen ragasztották a középrészre, „atom merevvé” téve így a kerékpárt.

cipollini_bond_kerekparteszt_007

Kicsit bővebben azt érdemes tudni, hogy a Cipollini vázak általában monocoque technológiával készülnek, kivéve a Bond-ot. Ennél a modellnél csak a fő háromszög képez a gyártás során egy egységet, a másik a támvilla, az Atomlink megoldás lelke pedig a két túlméretezett láncvilla. Ezek nem a középrész mögé csatlakoznak, hanem a középrészre ragasztva, és a hajtókarcsapágy csészéinek is ezekben az „oversized” láncvillákban alakították ki a helyét.

cipollini_bond_kerekparteszt_012

Egyedi látványt nyújt ez a konstrukció, de még fontosabb, hogy elképesztő menettulajdonságai lesznek a bringának. Ritka az olyan karbon kerékpár manapság, ami tényleg érezhetően merevebb, mint a konkurensek. Pedig Tenerifén nem akármivel hasonlítottam össze, egy Colnago C60 és egy Kuota Kryon is futott alattam, melyek szintén kimondottan merev vázakra épülnek. (Ráadásul a C60-ban megegyezett a Bora kerék is.)

cipollini_bond_kerekparteszt_001

Elhiszem, hogy 10 évvel idősebben, 10-20 kilóval nehezebben, de még mindig bőven négyszámjegyű Watt-értéken terhelve a pedálokat Cipo is elégedetten vigyorog egy komolyabb kigyorsítás után. Ami durva, hogy a Bond árához képest egyáltalán nem könnyű váz, a merevsége miatt mégis nagyon könnyűnek érzem hegyen is, főleg amikor kiállva semmi csavarodás nem tapasztalható, nem vész el semmi a pedálokra leadott erőből. A Cinelli Ram 2 integrált kormány is fokozta a stabilitást.

cipollini_bond_kerekparteszt_010

Persze ehhez nem csak egy innovatív középrész-konstrukció kell, kellett hozzá tervezni egy teljes vázat, ami hasonlóan stabil a homlokcsőnél és hasonlóan pontos, merev a villa is. Ebből adódóan a kormányzás is nagyon agresszív, amihez a viszonylag meredek villaszög is hozzájárul. A felhasznált karbon a T700 E UTS a váznál és a villánál is, nekem ezek a kódok semmit sem mondanak, de az MCipollini gyárban csakis a legmagasabb minőségű szöveteket használják.

cipollini_bond_kerekparteszt_016

A Bond váz tömege gyári adat szerint M-es méretben 1050 gramm, de hozzáteszik, hogy ez változhat, lévén a manufakturális gyártási eljárásból adódóan lehetséges szórás. Én L-es méretben próbáltam és egy szuperkönnyű Super Record szettel, Bora kerekekkel sem volt az az érzésem megemelve, hogy felrepül a kezemből, de ahogy már írtam, menet közben más volt a helyzet.

cipollini_bond_kerekparteszt_006

Apróság, de fontos, hogy az aero nyeregcsőben a nyereg halálpontosan a felsőcsővel párhuzamosan állt, ez nem mindig van így a hasonló konstrukcióknál. A nyeregszárnál amúgy szükség volt a karbonzsírra, enélkül ugyanis az első edzésen be-becsúszott a vázba a döccenőknél. A lila paszta azonban megoldotta a problémát. A nyeregszár természetesen alkalmas elektromos váltószett aksijának fogadására, értelemszerűen a váz is.

cipollini_bond_kerekparteszt_008

A komfortra azt mondanám, hogy megfelelő, rossz úton rázott, de őszintén szólva szerintem az megoldhatatlan, hogy egy ilyen merev versenygép kimondottan kényelmes tudjon lenni. Ez egy sporteszköz, az országúti sportoláshoz egy fegyver. Ne hintalovacskázni akarjunk rajta… A brutális gyorsulás és a sportos menettulajdonságok kárpótolnak, ha meg valakinek annyira fontos a komfort, tegyen fel 25-ös gumit, kényelmes nyerget, vegyen fel vastag betétes nadrágot.

cipollini_bond_kerekparteszt_014

A tesztbringát Campagnolo Super Record csúcs szettel szerelték, amivel az ismert olaszos, „dolgozós” érzés volt váltani, a brutálerős rugó meg zajosan rántotta a láncot a helyére. Ehhez a bringához illik ez, még akkor is, ha személy szerint már jobban kedvelem a finomabb Shimano váltórendszereket. Mondjuk a Campagnolo szettek kétségtelen előnye, hogy Bora kerekeket tehetünk a bringába, melyeknél könnyebbet lehet, de jobbat nem sikerült még senkinek gyártani.

cipollini_bond_kerekparteszt_004

Konklúzió? Élmény volt. Felkerült azoknak a bringáknak a listájára, melyeket érdemes ízlelgetni. És végre egy kerékpár, ami valamiben más, lényegesen jobb, mint a „tizenkettő egy tucat” konstrukciók. Persze azért a brutális merevségnek vannak hátrányai is, rossz minőségű utakra meg nem való. Érdekes tapasztalat volt a Teide hosszú hegymenetén résztávozva, hogy hasonló Watt-értéken a sima úton mondhatni egész jól esett a 25 perc, míg a rázós részen kimondottan szenvedtem.Drága? Drága. Te talán a leendő vásárlói még örülnek is ennek, lévén nem sok ilyen fog szembe jönni velük az úton.

cipollini_bond_kerekparteszt_020

Egyébként most relatíve nem is olyan drága, ugyanis a normál európai árakhoz képest is komoly kedvezménnyel veheted meg a Bond vázakat különböző felszereltséggel a Bikeexpress-nél. Elérhetőségek: http://bikeexpress.hu/hu/

Facebook: https://www.facebook.com/Bikeexpress-ker%C3%A9kp%C3%A1r-szak%C3%BCzlet-109518735795641/

A Cipollini Bond vázak ára: 900 000 Ft helyett 699 000 Ft, hasonló akcióban a cikkben is említett RB1000 vázak ára: 1 399 000 Ft helyett 999 000 Ft! A tesztelt kerékpárhoz hasonló felszereltség, Campagnolo Super Record szett, de Bora One kerekekkel 1 960 000 forintba kerül. Ha Campa Chorus szettel szeretnéd Fulcrum 4 kerekekkel, akkor 1 140 000 forintot kell kifizetni, Shimano Ultegrával pedig 1 090 000 Ft az ára. Egyedi igény esetén érdeklődj az info@bikeexpress.hu címen!

Értékelés:

Erősségek: Gyengeségek:
presztízs rázós utakon kényelmetlen
egyedülálló merevség
design
sportos geometria
Ár:

****

Rendeltetésének megfelel:

*****

Váz+villa:

*****

Alkatrészek:

*****

Tömeg:

****

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo