fbpx

A Cannondale bemutatta az új F-Si-t és a Lefty Ocho-t – Az albstadt-i világkupa futamon debütál az új XC szuper bringa

A Cannondale Factory Racing Team versenyzői hétvégén az albstadt-i XCO világkupán a valaha készült legjobb Cannondale XC kerékpár nyergében fognak rajthoz állni. A teljesen újratervezett F-Si gyorsabb, merevebb, hatékonyabb, mint az előző változata és a legújabb, forradalmi Lefty-vel érkezik, a Lefty Ocho-val, mely a gyártó állítása szerint jelenleg a legkönnyebb és legszebben mozgó XC teleszkóp a világon.

Mit tud az új F-Si?
2015-ben mutatták be az első F-Si-t, ami jelentősen átértelmezte az XC merevfarú bringák kategóriáját. Az volt az első olyan MTB merevfarú, amit kifejezetten arra terveztek, hogy maximálisan megfeleljen a mai kor új típusú világkupa pályáinak keltette kihívásoknak.

Az új F-Si-nél a Cannondale minden előnyös tulajdonságot és technológiát megtartott az elődből, mint pl az OutFront geometriát és az AI hátsó háromszöget (ezekről részletesen egy kicsit lejjebb). Viszont az új F-Si könnyebb, hatékonyabb lett, mint az előző változat és síkon a valaha volt leggyorsabb Cannondale XC bringa vált belőle.

-Gyorsabb felfelé: A váz tömege éppen 900 gramm, amivel az új F-Si Hi-MOD karbon váz 80 grammal könnyebb lett, mint a régi, és így egyben a legkönnyebb XC váz a Cannondale történetében. A továbbfejlesztett AI hátsóháromszögnek köszönhetően szuper rövid (mindössze 427 mm) láncvillákat tudnak használni, melyek valódi mászógéppé változtatják az F-Si-t és a kerékpár irányítására is pozitív hatással bírnak. Ráadásul a rövid hossz ellenére hatalmas sárférőhely marad még a 2,35″ gumik mellett is.
Az AI (Asymmetric Integration drivetrain) hátsóháromszög lényege, hogy az egész hajtásrendszert 6 mm-rel kijjebb hozzák, ezáltal nagyobb hely marad a hátsó kerék számára és lehet rövidíteni a láncvillán.

-Gyorsabb síkon: Az új F-Si a megnövelt merevségével egy valódi sprintbajnok, melynek köszönhetően a végső hajrában hozzá tudja segíteni a győzelemhez tulajdonosát.
A Ballistic Carbon technológia teszi lehetővé, hogy a váz bizonyos részei extrémen merevek legyenek, ott viszont, ahol nincs szükség rá ott kényelmes maradjon. Várhatóan a tartósság terén sem lesznek problémák, ugyanis a Cannondale élettartam garanciát vállal ezekre a vázakra.

-Gyorsabb lefelé: A 69 fokos fejcsőszöget a Lefty átlagosnál nagyobb előrenyúlásával kombinálja (OutFront geometria) a Cannondale, ezáltal a meredek lejtőkön is valódi “kezes bárányként” viselkedik az új F-Si, a megoldás további előnye, hogy az emelkedőkön sem kell tartanunk attól, hogy az irányítás túl lomha lenne a lapos fejcsőszög miatt, mert a kerék utánfutása szinte változatlan. Természetesen kiváló lejtőzési képességekhez hozzájárul az új Lefty Ocho is.

További technológiák:

-A hátsó átmenőtengely a képeken látható módon gyorsan kivehető, ezáltal a kerékcsere is az átlagosnál gyorsabb lesz.

-Az integrált nyeregcsőbilincs mindamellett, hogy letisztult formavilágot eredményez a kényelemre is jó hatással van, mert a rejtett bilincs alacsonyabban fogja a nyeregcsövet, ami így nagyobb erőkarnak köszönhetően jobban mozog, veszi fel az ütéseket.

-A Save mikro-rugózású hátsó háromszög is a kényelmet hívatott biztosítani, a hátsó háromszög vertikálisan tud mozogni, mellyel a talaj felől érkező ütéseket képes kis mértékben csillapítani.

-Flat mount fékkonzolok

Nézzük a Lefty Ocho-t!

Több, mint 18 évvel ezelőtt jelent meg az első Lefty, ami hatalmas szenzáció volt akkor. A Cannondale ugyanezt ígéri a Lefty Ocho-nál, amire minden esély megvan, hiszen a Lefty Ocho az első szimplavállas egy lábas teleszkóp a kerékpár piacon.

A Cannondale bevallása szerint rengeteg munkaórát tettek bele a Lefty Ocho-ba, hogy megalkossák a valaha volt a legjobb XC teleszkópot. A Lefty-k mind mozgás, mind tömeg terén mindig is a legjobb teleszkópok közé tartoztak, de az új modell 250 grammot ver az előző verzióra és még az eddig tökéletesnek hitt mozgásban is fejlődést ígér az amerikai gyártó.

Az új három oldalas Delta Cage hengergörgőkkel a Lefty Ocho nem csak hihetetlenül simán és érzékenyen mozog, hanem a merevség terén is kiemelkedően teljesít. A Cannondale a surlódó elemek számát minimalizálta a villában, hogy a világon legszebben mozgó teleszkópot hozza létre.

A csillapító egység is fejlesztésen esett át, a Lefty Ocho-ban egy önmagát légtelenítő, a melegedést kompenzáló, külső kompresszió és visszaútcsillapítás állítási lehetőséggel rendelkező darabot találunk. A kompressziót ráadásul a kormányról állíthatjuk, ami az új kialakítás szempontjából újdonság a Lefty-knél.

A Lefty Ocho elérhető lesz karbon és alumínium, illetve 27,5″ és 29″ kompatibilis verziókban egyaránt, a Cannondale F-SI-t pedig 5 féle változatban kereshetitek majd a boltokban. További információkért keresd a Cannondale oldalát.

Hozzászólások

Címkék:

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo